Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så jäkla cool, och var en stark kandidat innan 779, men föll på att den blir lite för lik 557.. Kanske en dag...![]()
Gummi är bra när man ska ut o dräpa.
![]()
![]()
Gummi är bra när man ska ut o dräpa.
![]()
![]()
Alla utom @Hoffa verkar köra på läder eller canvasLös fråga - varför ser jag inga radiomir med wirelugs på gummi. Är det en omöjlig konstellation?
Den där var ny och tuff. Den tavlan vill man ju ha på många andra pannor.PAM1020
![]()
![]()
Tuff men de borde verkligen fundera på att köra på radiomir 1940-caset istället. Skulle bli en fullträff om du frågar mig.PAM1020
![]()
![]()
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.
Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).
![]()
Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.
.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.
Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...
Såg det här precis. Det händer mycket i denna tråd på några veckors frånvaro...
Jag har bara ägt 3st 42mm. 2 Luminor och 1 submersible. Jag har ca 19,5cm handled och testade för första gången en annan storlek i helgen (47mm). Den kändes som ett rymdskepp i början men blev bättre efter en stund. Hoppas få testa lite olika till på den stundande GTG:n i Gbg.
Så det får väl bli 90/0/10 så länge![]()
Monsterhandled? 42/44/47?Gummi är bra när man ska ut o dräpa.
![]()
![]()
Monsterhandled? 42/44/47?
Mao, monsterhandledVerkar vara en 720 som är 47.
Hoffamonstret. Låter som något ur Nalle Puh.Mao, monsterhandled
Snälla HoffabjörnenHoffamonstret. Låter som något ur Nalle Puh.
Jo. Och det är ju precis därför jag vågar kalla dig ett monster. Du skulle ju bara ge mig en kram.Snälla Hoffabjörnen![]()
Okej. Nu vill jag se era olika Mays Berlin-straps. Jag börjar.
![]()
Mare på 1359
![]()
Verde på 572.
@azcii @Yoshiikee m.fl. ?
Det är två olika typer av band, skulle jag säga. Prydligt är ett bra ord för Toshi, och Mays kanske är mer Mysigt men samtidigt Coolt.Är mays verkligen väldigt mycket bättre än toshi? Har jämfört lite på bilder osv och toshis ser mer välgjorda ut, typ lite mer prydligt.![]()
Mare har jag tänkt skaffa till min 1312, ser dock lite ljusare ut på din bild än på mb’s hemsida. Är det ljuset som lurar migOkej. Nu vill jag se era olika Mays Berlin-straps. Jag börjar.
![]()
Mare på 1359
![]()
Verde på 572.
Det är lite pga det här som jag vill ha andras foton på Mays-straps, liksom. Det var väldigt bra ljusförhållanden när jag tog det där fotot, bandet är lite mörkare vanligtvis.Mare har jag tänkt skaffa till min 1312, ser dock lite ljusare ut på din bild än på mb’s hemsida. Är det ljuset som lurar mig![]()
911 på "Ruggine"Okej. Nu vill jag se era olika Mays Berlin-straps. Jag börjar.
![]()
Mare på 1359
![]()
Verde på 572.
Det är lätt hänt... Hoppas att du har kvar den till nästa GTG, så att man får klämma lite!Håller på att trilla dit rejält i paneraiträsker tror jag....
![]()
372 på AmaroOkej. Nu vill jag se era olika Mays Berlin-straps. Jag börjar.
![]()
Mare på 1359
![]()
Verde på 572.
Perfekt. Tack!911 på "Ruggine"
![]()
382 på "Ronconi Verde"
![]()
Pre-A 001 på "Berillo"
![]()
911 på "33"