Tips på bra AM spännen någon? Jag tror att jag skulle använda vissa band oftare om jag slapp flytta även spännet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tips på bra AM spännen någon? Jag tror att jag skulle använda vissa band oftare om jag slapp flytta även spännet.
Flärpen ligger innanför, så att det blir bekvämt för handleden. Mindre metall mot hud.Vad är Bader-style?
Jag tror att det är detta spännet https://toshi-straps.co.uk/product/screw-bar-pre-v-polished-finish/ som sitter på mitt Bacchus. Det har förvisso en fasning i mitten, men jag håller med om de rundade kanterna, vilket känns lite sådär.
Vad jag förstått är panerais butterfly clasp ganska kurvade (?) och det funkar inte för många. För mig funkar det kanon på min 024. Om den är bekväm ser jag inga andra nackdelarI ett svagt ögonblick köpte jag en deployment clasp, vet inte riktigt vad jag tycker om det ännu bara att det var hutlöst dyrt.
![]()
![]()
Jag tror att det är detta spännet https://toshi-straps.co.uk/product/screw-bar-pre-v-polished-finish/ som sitter på mitt Bacchus. Det har förvisso en fasning i mitten, men jag håller med om de rundade kanterna, vilket känns lite sådär.
Jag vill ha fotobevisDet där ser ändå ok ut, sett betydligt värre![]()
Jag vill ha fotobevis![]()
Hittar ingen bild, men ska fixa en senare ikväll. Dock är mitt band något mörkare än original eftersom jag förvarade det i en klockrulle som är gjord av typ vaxad bomull. Bandet verkar ha tagit åt sig av impregneringen och därmed mörknat.Har du bild på din Bacchus? Ett av band jag är intresserad av.
Så det var inte tunnare du menade, utan rundade och utan fasning bara?
Så det var inte tunnare du menade, utan rundade och utan fasning bara?
Jag har inte sagt nått om tunna
När jag skrev platt tidigare så mena jag att de inte är lika ”böjda” som bättre spännen eller hur man nu ska säga.
Hej,
Under min tidigare recension skrev jag om de inkluderade spännena som jag inte var fullt nöjd med. Främst eftersom jag tycker de är för tunna: Frågan är om jag borde beställt de som inkluderar en extra kostnad.
![]()
Bra att vi snackar om det, så att vi förstår varandra.
Vilka Paneraimodeller var de andra?![]()
Tips för den som söker panerai. Franks ur Stockholm hade två tre stycken på rea.
Oj. Någon 8 daysVilka Paneraimodeller var de andra?
KudoOkej, by popular demand(?), it's Toshi time.
![]()
359 på Storm Blue
![]()
359 på Cocoa
![]()
416 på Serpent
![]()
416 på Storm Grey
![]()
630 på Emerald
![]()
1359 på African Kudo
![]()
Spinnaker Hull (sorry, OT) på Suede
![]()
Spinnaker Hull på Lemon.
Okej, er tur. Toshi-straps only.![]()
Är Franks Ur Panerai AD nu?![]()
Tips för den som söker panerai. Franks ur Stockholm hade två tre stycken på rea.
Rea som i hur mycket rabatt?![]()
Vet ej, var olika från modell till modell. Ring o kolla!Rea som i hur mycket rabatt?
Vet ej!Är Franks Ur Panerai AD nu?![]()
Ok. Tack ändå för heads upVet ej, var olika från modell till modell. Ring o kolla!
Här kommer en bild:Har du bild på din Bacchus? Ett av band jag är intresserad av.
Dom lär väl bara ta inbyten eller?Är Franks Ur Panerai AD nu?![]()
Ja alltid nåttOk. Tack ändå för heads up