Johan_C
Silver
Mjukt och fint 5MM band.Coolt. Den ser tjock ut den där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mjukt och fint 5MM band.Coolt. Den ser tjock ut den där.
Okej. Nu vill jag se era olika Mays Berlin-straps. Jag börjar.
![]()
Mare på 1359
![]()
Verde på 572.
@azcii @Yoshiikee m.fl. ?
![]()
Jisses vilket foto. Inte mitt även om jag har klockan (tror jag, inte sett den nivån lume), hittade på paneristi.com/Facebook.
Hej,Okej, by popular demand(?), it's Toshi time.
![]()
359 på Storm Blue
![]()
359 på Cocoa
![]()
416 på Serpent
![]()
416 på Storm Grey
![]()
630 på Emerald
![]()
1359 på African Kudo
![]()
Spinnaker Hull (sorry, OT) på Suede
![]()
Spinnaker Hull på Lemon.
Okej, er tur. Toshi-straps only.![]()
De verkar ju vara med pins istället för skruvar?Hej,
Under min tidigare recension skrev jag om de inkluderade spännena som jag inte var fullt nöjd med. Främst eftersom jag tycker de är för tunna: Frågan är om jag borde beställt de som inkluderar en extra kostnad.
![]()
Är det där insytt eller? Jag har skruvar på mina.Hej,
Under min tidigare recension skrev jag om de inkluderade spännena som jag inte var fullt nöjd med. Främst eftersom jag tycker de är för tunna: Frågan är om jag borde beställt de som inkluderar en extra kostnad.
![]()
Har aldrig fattat det där med insydda spännen. Spännet är ju lika viktigt som armbandet (och det kan vara kul att byta det..)Är det där insytt eller? Jag har skruvar på mina.
Har aldrig fattat det där med insydda spännen. Spännet är ju lika viktigt som armbandet (och det kan vara kul att byta det..)
Man behöver ju inte ha englasfönster bara för att man bor i ett sekelskifteshus med fönsterkarmar i original...Mer en vintage känsla med insytt, tycker det passar på råa-militärband. Ett insytt på @mårt's Serpent hade varit roligt dock![]()
Man behöver ju inte ha englasfönster bara för att man bor i ett sekelskifteshus med fönsterkarmar i original...
Hej,
![]()
Det är insytt på den, mest för att jag köpte det begagnat.Mer en vintage känsla med insytt, tycker det passar på råa-militärband. Ett insytt på @mårt's Serpent hade varit roligt dock![]()
Vanliga pins. Ett spänne med skruvar ingår ej, det kostar 15 pund tror jag.Är det där insytt eller? Jag har skruvar på mina.
Har också haft nått sånt spänne tidigare, de är lite rundare också i kanter jämfört med oem, ingen fasning i mitten av spännet, känns allmänt lite billigare![]()
Har ett band från Toshi och kan hålla med om att det är spännet som är den svaga länken (he he).
Mr Toshi har ngra spännen med skruvar som är ”tjockare”. Ett tips är att skriva att du vill ha tuber oxå, det bjuder han påMen okej, vad har ni för spännen som är tjockare? Jag ser ingen som helst skillnad på spännena jag har fått från andra ställen, inkl. wotancraft, mays, bosphorous, etc. etc. etc.
Då kanske det är så att jag aldrig har råkat ut för tunnare spännen från Toshi.Mr Toshi har ngra spännen med skruvar som är ”tjockare”. Ett tips är att skriva att du vill ha tuber oxå, det bjuder han på
Nu är min första Panerai betald och klarnu börjar den eviga väntan att få hem den
![]()
Då kanske det är så att jag aldrig har råkat ut för tunnare spännen från Toshi.
Okej, ja, de där har jag råkat ut för, det har du rätt i.Jag menade inte toshis spännen utan snarare spännen i allmänhet... googla panerai buckles så ser man en drös spännen som ser ut som låg kvalite bara direkt på bilder som ej är oem.. framförallt att de ser runda och ganska platta ut och ingen fasning i mitten av spännet.
Jag tror att det är detta spännet https://toshi-straps.co.uk/product/screw-bar-pre-v-polished-finish/ som sitter på mitt Bacchus. Det har förvisso en fasning i mitten, men jag håller med om de rundade kanterna, vilket känns lite sådär.Har också haft nått sånt spänne tidigare, de är lite rundare också i kanter jämfört med oem, ingen fasning i mitten av spännet, känns allmänt lite billigare![]()
Deployment clasps fungerar inte för mig alls, om de inte är Bader-style, och det finns det mig veterligen väldigt få i 22mm eller över.I ett svagt ögonblick köpte jag en deployment clasp, vet inte riktigt vad jag tycker om det ännu bara att det var hutlöst dyrt.
![]()
![]()
Det där tycker jag är samma lika i tjocklek och kvalitet som de utan rundning som jag har fått från andra AM-tillverkare.Jag tror att det är detta spännet https://toshi-straps.co.uk/product/screw-bar-pre-v-polished-finish/ som sitter på mitt Bacchus. Det har förvisso en fasning i mitten, men jag håller med om de rundade kanterna, vilket känns lite sådär.
Vad är Bader-style?Deployment clasps fungerar inte för mig alls, om de inte är Bader-style, och det finns det mig veterligen väldigt få i 22mm eller över.