Here we are. This is us. Take us or leave us.
Själv gillar jag många varianter av spännen. Allt handlar ju om vilken klocka och vilket band de sitter på. Ett av mina insydda är jag grymt nöjd med, de andra not so much.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Here we are. This is us. Take us or leave us.
Idag fick jag nytt tillskott till min PAM 661. Ett svart PV med beige tråd och blå kontrast. Tycker det blev grymt när man känner för att gå 'All black'.
Nu gäller det bara använda det så formen blir rätt. Lite stelt initialt.
Stort tack till @Ernesto som ordnade fram det och fixade med snabb leverans!
![]()
Själv så spontanköpte jag ett dragspelsgummi. Jag visste inte att de fanns i 24mm, dock bara svart, men pangbom.Vad som förbryllar mig dock är att den kom med endast en nämen-nu-har-jag-helt-glömt-vad-det-heter-som-bandet-löper-igenom-hälla-grejsimojs. Ska det vara så @Ernesto eller ligger det en kvar på Krons?
Btw, @azcii, jag behövde inte byta kamera/telefon, behövde bara inte vara så stressad.![]()
Ja. Men vad heter de på svenska?Menar du en keeper?![]()
Flärphållare.Ja. Men vad heter de på svenska?![]()
Man kan köpa en extra för ockerpris på ovan nämnda butik![]()
Själv så spontanköpte jag ett dragspelsgummi. Jag visste inte att de fanns i 24mm, dock bara svart, men pangbom.Vad som förbryllar mig dock är att den kom med endast en nämen-nu-har-jag-helt-glömt-vad-det-heter-som-bandet-löper-igenom-hälla-grejsimojs. Ska det vara så @Ernesto eller ligger det en kvar på Krons?
Btw, @azcii, jag behövde inte byta kamera/telefon, behövde bara inte vara så stressad.![]()
Amenva... urk.Man kan köpa en extra för ockerpris på ovan nämnda butik
Och nej, de kommer bara med en. Eller en del gör det, en del kommer med två. Lotteri.
#verySADAmenva... urk.![]()
#handhjärta?#verySAD
![]()
Någon kunnig som har en kommentar till dessa siffror på ett caliber OP IV (Zenith El Primero 400) ..tack på förhand för input!
![]()
Jag antar att jag får bita ihop alt. lämna tillbaka bandet.Spontant och snyggt
Vissa kommer med en och vissa kommer med två som @kmg säger. Har keepers på lager.
Hittade en riktigt bra tråd kring urverkets välmående:Extremt låg amplitude.![]()
Jag antar att jag får bita ihop alt. lämna tillbaka bandet.![]()
Är det det s.k. ockerpriset?Alt. köpa till ett för 100kr![]()
Är det det s.k. ockerpriset?
Jag insåg att på kort sikt så har jag andra oem-gummi att kannibalisera.Jeppköpte två utan att tveka!
Nice fotoPAM422 igen...
![]()
PAM422 igen...
![]()
Jag insåg att på kort sikt så har jag andra oem-gummi att kannibalisera.