• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag fick jag nytt tillskott till min PAM 661. Ett svart PV med beige tråd och blå kontrast. Tycker det blev grymt när man känner för att gå 'All black' :cool:.
IMG_4468.jpg

Nu gäller det bara använda det så formen blir rätt. Lite stelt initialt.
Stort tack till @Ernesto som ordnade fram det och fixade med snabb leverans!

Idag fick jag nytt tillskott till min PAM 661. Ett svart PV med beige tråd och blå kontrast. Tycker det blev grymt när man känner för att gå 'All black' :cool:.
Nu gäller det bara använda det så formen blir rätt. Lite stelt initialt.
Stort tack till @Ernesto som ordnade fram det och fixade med snabb leverans!

IMG_2137.jpeg

Själv så spontanköpte jag ett dragspelsgummi. Jag visste inte att de fanns i 24mm, dock bara svart, men pangbom. :) Vad som förbryllar mig dock är att den kom med endast en nämen-nu-har-jag-helt-glömt-vad-det-heter-som-bandet-löper-igenom-hälla-grejsimojs. Ska det vara så @Ernesto eller ligger det en kvar på Krons?

Btw, @azcii, jag behövde inte byta kamera/telefon, behövde bara inte vara så stressad. :D

IMG_2137.jpeg

Själv så spontanköpte jag ett dragspelsgummi. Jag visste inte att de fanns i 24mm, dock bara svart, men pangbom. :) Vad som förbryllar mig dock är att den kom med endast en nämen-nu-har-jag-helt-glömt-vad-det-heter-som-bandet-löper-igenom-hälla-grejsimojs. Ska det vara så @Ernesto eller ligger det en kvar på Krons?

Btw, @azcii, jag behövde inte byta kamera/telefon, behövde bara inte vara så stressad. :D

Menar du en keeper? :)

IMG_2137.jpeg

Man kan köpa en extra för ockerpris på ovan nämnda butik ;)
Och nej, de kommer bara med en. Eller en del gör det, en del kommer med två. Lotteri.

Någon kunnig som har en kommentar till dessa siffror på ett caliber OP IV (Zenith El Primero 400) ..tack på förhand för input! :)

C759237E-2343-49CE-9617-75BE8BDE0C70.jpeg

IMG_2137.jpeg

Spontant och snyggt :D

Vissa kommer med en och vissa kommer med två som @kmg säger. Har keepers på lager.

• Like
Reactions: kmg
Minirecension av gummiband, dårå. Även fast ni inte kommer tro mig. :) Jaja... jag har testat tre varianter på 1359.

wp-PAM359-rubber-OEM.jpg

OEM standardgummi. För stelt. För mycket bulle närmast hornen i relation till resten av bandet. Inte dåligt, men sämst. Insåg just att fotot är på 359 och inte 1359, då kan ni tänka er hur gigantiskt fel det ser ut på en med ännu lägre horn.

upload_2019-3-8_21-1-5.png

RubberB för Luminor 1950 (nya urverket). Mjukt och skönt, perfekt känsla. Men, sticker upp ovanför hornen, som kanske syns på den här bilden. Visuell störning, annars super.

upload_2019-3-8_21-2-59.png

OEM accordion rubber. Mjukt och skönt. Bullar också upp sig som det andra OEM, men eftersom det är dragspelsvarianten så blir det inte oproportionerligt. Bäst band för 1359, helt enkelt.

upload_2019-3-8_21-0-46.png

RubberB för Luminor, 416, i det här fallet. Mjukt och skönt. Sitter perfekt mot hornen. Bäst band in general. RubberB rulez!

Tillbaka
Topp