Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken ref är detta?Hittade ett gammalt minneskort, bilen bilden är tagen i hade jag någon gång runt 2003-2004. Klockan har jag kvar fortfarande
![]()
Klockor ska användas. Men vet man att det stor risk att man slår i, skrapar etc då kan man ta en annan klocka den dagenPaneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Vilken ref är detta?
Daglig beater för min del. Just nu i rotation med en annan klocka. Hade jag haft en dresspatek så hade jag kanske inte använt den dagligen men "sportklockor" tycker jag man bör använda. Det finns billigare konst om man bara vill titta på dem.Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Jag håller med och använder min dagligen i alla situationer och den ser ut att ha genomgått krig med repor och smådings. Alla snackar om att dom är gjorda för att användas men samtidigt ser man alla dessa bilder på klockor i mint condition utan knappt hairlines vilket gör mig tveksam till om det är mer snack än verkstadKlockor ska användas. Men vet man att det stor risk att man slår i, skrapar etc då kan man ta en annan klocka den dagen
Gissade åt det hållet. Coolt.001 med T-tavla
Jag har en klocka som jag använder i värsta fall, min Magrette Kara, men annars är 416 nära daglig beater.Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Jag har för mig att just Panerai har förhållandevis hårda tester av de färdiga klockorna innan de skickas till kund för just magnetism, stötar och liknande. Vet någon om detta stämmer eller om det är något jag har drömt ihop?Jag har en klocka som jag använder i värsta fall, min Magrette Kara, men annars är 416 nära daglig beater.
Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Jag har för mig att just Panerai har förhållandevis hårda tester av de färdiga klockorna innan de skickas till kund för just magnetism, stötar och liknande. Vet någon om detta stämmer eller om det är något jag har drömt ihop?
Sen ska du inte tro på bilderna som läggs upp, vi väljer nog alla ut bilder där klockorna ser som finast ut. Som resten av social media.
Bär varenda dag utan undantag någon av mina tre Pannor. Möjligen kvällstid vid lek med barnen kan Seikon eller Casion åka på..Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Bär varenda dag utan undantag någon av mina tre Pannor. Möjligen kvällstid vid lek med barnen kan Seikon eller Casion åka på..
Kör beater när det behövs, annars är pannan på.Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Haha don't worry, är alldeles för dålig på att ta av mig Pannorna vid lek; det har kladdats plenty på BronzonÄh, tänk på patinan växer från fettiga barnfingrar på brozon.
Tyvärr äger jag ingen Panerai (ännu), men jag ska helt klart läsa på när min första hittar hem!Det har jag faktiskt läst i instruktionsmanualen. Sista sidorna finns att läsa om det.
Grattis metamofos, du vann precis KS inofficiella litteraturpris för de kommande tre åren!Äh, tänk på patinan växer från fettiga barnfingrar på brozon.
Trevlig, då vet man vars patinan kommer ifrånHaha don't worry, är alldeles för dålig på att ta av mig Pannorna vid lek; det har kladdats plenty på Bronzon![]()
Du kör blixten i taket eller mot en vägg så vips blir klockan len o fin på fotonaJag fotade klockorna med blixt igår. Man ser verkligen alls små hål och repor väl då. Tog bort korten![]()
Jag fotar enbart med iPhone så det gör det lite mer krångligt att rikta blixtenDu kör blixten i taket eller mot en vägg så vips blir klockan len o fin på fotona![]()
Tyvärr äger jag ingen Panerai (ännu), men jag ska helt klart läsa på när min första hittar hem!
Grattis metamofos, du vann precis KS inofficiella litteraturpris för de kommande tre åren!![]()
Då sitter vi i samma situation. Blir det riktig fotokris kan man ta en tunn vit soppåse, blåse upp den likt en ballong och hålla framför blixten för att få en provisorisk lösning. Har du inte hamnat i "tagen på bar gärning"-tråden innan så gör du det garanterat om du provar detta bland folk!Jag fotar enbart med iPhone så det gör det lite mer krångligt att rikta blixten![]()
Vinnaren (a.k.a. du) tar ett ärevarv i lämplig kanal är min spontana tanke?Vi kan ta prisutdelningen i Amsterdam![]()
Köp ett rubber-b!
![]()
![]()