• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittade ett gammalt minneskort, bilen bilden är tagen i hade jag någon gång runt 2003-2004. Klockan har jag kvar fortfarande :)
IMG_2695.JPG
Vilken ref är detta?

Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?

Paneraiklockor är ju inte världsbilliga precis så min lilla fundering är: Använder ni er Panerai som en daglig beater eller har ni andra billigare klockor för det ändamålet?
Daglig beater för min del. Just nu i rotation med en annan klocka. Hade jag haft en dresspatek så hade jag kanske inte använt den dagligen men "sportklockor" tycker jag man bör använda. Det finns billigare konst om man bara vill titta på dem.

Klockor ska användas. Men vet man att det stor risk att man slår i, skrapar etc då kan man ta en annan klocka den dagen
Jag håller med och använder min dagligen i alla situationer och den ser ut att ha genomgått krig med repor och smådings. Alla snackar om att dom är gjorda för att användas men samtidigt ser man alla dessa bilder på klockor i mint condition utan knappt hairlines vilket gör mig tveksam till om det är mer snack än verkstad ;)

Senast ändrad:
Jag har en klocka som jag använder i värsta fall, min Magrette Kara, men annars är 416 nära daglig beater.

Jag har en klocka som jag använder i värsta fall, min Magrette Kara, men annars är 416 nära daglig beater.
Jag har för mig att just Panerai har förhållandevis hårda tester av de färdiga klockorna innan de skickas till kund för just magnetism, stötar och liknande. Vet någon om detta stämmer eller om det är något jag har drömt ihop?

Jag användet på, men jag har inte direkt en livstil som resulterar i att jag extremt utmanar mina klockors kondition. Som alla andra skrivbordsdykare. Men som andra sagt, klockor är tillför att användas.

Sen ska du inte tro på bilderna som läggs upp, vi väljer nog alla ut bilder där klockorna ser som finast ut. Som resten av social media.

Jag har för mig att just Panerai har förhållandevis hårda tester av de färdiga klockorna innan de skickas till kund för just magnetism, stötar och liknande. Vet någon om detta stämmer eller om det är något jag har drömt ihop?

Det har jag faktiskt läst i instruktionsmanualen. Sista sidorna finns att läsa om det.

Bär varenda dag utan undantag någon av mina tre Pannor. Möjligen kvällstid vid lek med barnen kan Seikon eller Casion åka på..

Jag fotar enbart med iPhone så det gör det lite mer krångligt att rikta blixten :)
Då sitter vi i samma situation. Blir det riktig fotokris kan man ta en tunn vit soppåse, blåse upp den likt en ballong och hålla framför blixten för att få en provisorisk lösning. Har du inte hamnat i "tagen på bar gärning"-tråden innan så gör du det garanterat om du provar detta bland folk!

Vi kan ta prisutdelningen i Amsterdam :cigar:
Vinnaren (a.k.a. du) tar ett ärevarv i lämplig kanal är min spontana tanke? :snaphappy:

Tillbaka
Topp