• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Re-issue :)

image.jpeg
 
Hahha den är så jäkla tråkig 243an ;). Synd att alla plexi modeller är 47mm annars hade jag ägt en sådan!
Får bli att besöka Panerai butiken och klämma o känna lite.
Du kommer inte att känna 47mm 1940 caset som stort, din sub är inte en liten pjäs även med sina 44mm så har du en rejäl höjd på den så den känns ganska maffig.
Nu vill jag inte försöka påverka dig på något sätt att sälja din 243a :D
 
Även en blind höna hittar något korn ibland :)

Sa de någonting om hur många som fanns kvar i R-serien hos dem?

You have learned from the master :D nä skämt och sido.

Alla i R-serien är slutsålda! Som kuriosa Soalfb(på IG) (www.horobox.com) hämtade sin R-serie förra veckan. Frågade honom om han hade jämfört med plexi, han såg ingen klar skillnad. Men tyckte att det kanske är mer historiskt korrekt med plexi
 
You have learned from the master :D nä skämt och sido.

Alla i R-serien är slutsålda! Som kuriosa Soalfb(på IG) (www.horobox.com) hämtade sin R-serie förra veckan. Frågade honom om han hade jämfört med plexi, han såg ingen klar skillnad. Men tyckte att det kanske är mer historiskt korrekt med plexi
Du har lärt mig allt jag kan! :D

Det var ju trist! Är jäkligt sugen på en men tycker priserna är lite väl styva när man vet vad de kostar som nya :(
 
Kan ha frågat det här tidigare men eftersom jag i så fall inte minns svaret frågar jag igen :)

Vad anger den här visaren?

image.jpeg
 
Kan ha frågat det här tidigare men eftersom jag i så fall inte minns svaret frågar jag igen :)

Vad anger den här visaren?

image.jpeg

Ser ut att vara ruckarmen som du zoomat in på, som @masterkiller säger så justerar du gången med den. (Lätt beskrivet justerar spiralens slaglängd) Det är dock lite off att strecken är någon typ av index på minuter. Dom är mer där för att underlätta för urmakaren :)
 

Intressant läsning om vad som förefaller vara en riktig state-of-the-art-anläggning.
Reagerar dock på "The manufactory *(avseende service)* makes it a point of honor to meet the needs of its customers in the most efficient manner possible and as fast as possible."..
Tyvärr verkar just denna del av Panerais verksamhet lämna en del övrigt att önska. Älskar Panerai, men eftermarknaden alltså.. Finns mängder med ganska trista historier både här på KS och på andra forum..
 
Intressant läsning om vad som förefaller vara en riktig state-of-the-art-anläggning.
Reagerar dock på "The manufactory *(avseende service)* makes it a point of honor to meet the needs of its customers in the most efficient manner possible and as fast as possible."..
Tyvärr verkar just denna del av Panerais verksamhet lämna en del övrigt att önska. Älskar Panerai, men eftermarknaden alltså.. Finns mängder med ganska trista historier både här på KS och på andra forum..

Sant det, men dom lär nog ha fått utbildat urmakaren hos våran lokala AD när det väl är dags för service på de nya calibrarna.
Vet att Nymans pushar rätt hårt på det.
 

Snackade med Nymans om detta och som jag uppfattade det så pushar Tim rätt hårt på det och det är väl inte så konstigt, jobbigt att förklara för kunderna att man inte får rucka eller byta packningar "lagligt"
Men om man räknar med en 5 år mellan service så borde det väl inte vara problem att få utbildning innan det.
 
Tillbaka
Topp