Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur magisk som helst. Kupat glas gör ju halva pannanGrym klocka, gillar den modellen mer och mer! Hur upplever du dome glaset på klockan?
Grym klocka, gillar den modellen mer och mer! Hur upplever du dome glaset på klockan?
Grym klocka, gillar den modellen mer och mer! Hur upplever du dome glaset på klockan?
Hahha den är så jäkla tråkig 243anDags att skaffa något nytt med domed plexi kanske?
Ut med den där tråkiga 243an nu.............
![]()
![]()
![]()
Du kommer inte att känna 47mm 1940 caset som stort, din sub är inte en liten pjäs även med sina 44mm så har du en rejäl höjd på den så den känns ganska maffig.Hahha den är så jäkla tråkig 243an. Synd att alla plexi modeller är 47mm annars hade jag ägt en sådan!
Får bli att besöka Panerai butiken och klämma o känna lite.
Den är grym! Hur är det med 605an egentligen, den har kommit i 2 serier om jag uppfattat det rätt. 99 st per serie, eller 100 st? Kommer de fortsätta tillverkas 100 per år då? Samt vad var listpriset?
99 i Q-serien och 99 i R-serien. Plexi på Q-serien och safir på R-serien. Listpris runt €9.000. Ingen aning om det kommer en S-serie.Den är grym! Hur är det med 605an egentligen, den har kommit i 2 serier om jag uppfattat det rätt. 99 st per serie, eller 100 st? Kommer de fortsätta tillverkas 100 per år då? Samt vad var listpriset?
Den är grym! Hur är det med 605an egentligen, den har kommit i 2 serier om jag uppfattat det rätt. 99 st per serie, eller 100 st? Kommer de fortsätta tillverkas 100 per år då? Samt vad var listpriset?
Även en blind höna hittar något korn iblandDu har redan fått ett bra svar av @Torsten ser jag!
Enligt butiksansvarig i Florence så hade de inte fått några uppgifter om en S-serie
Här kan jag sticka ut hakan och säga noll kvar, står själv på väntelista för en och det var ingen kort lista.Även en blind höna hittar något korn ibland
Sa de någonting om hur många som fanns kvar i R-serien hos dem?
Även en blind höna hittar något korn ibland
Sa de någonting om hur många som fanns kvar i R-serien hos dem?
Du har lärt mig allt jag kan!You have learned from the masternä skämt och sido.
Alla i R-serien är slutsålda! Som kuriosa Soalfb(på IG) (www.horobox.com) hämtade sin R-serie förra veckan. Frågade honom om han hade jämfört med plexi, han såg ingen klar skillnad. Men tyckte att det kanske är mer historiskt korrekt med plexi
Det är likadant som en Daytona som en gång i tiden kostade 1650krDu har lärt mig allt jag kan!
Det var ju trist! Är jäkligt sugen på en men tycker priserna är lite väl styva när man vet vad de kostar som nya![]()
Kan ha frågat det här tidigare men eftersom jag i så fall inte minns svaret frågar jag igen
Vad anger den här visaren?
![]()
Kan ha frågat det här tidigare men eftersom jag i så fall inte minns svaret frågar jag igen
Vad anger den här visaren?
![]()
Tackar!Ser ut att vara ruckarmen som du zoomat in på, som @masterkiller säger så justerar du gången med den. (Lätt beskrivet justerar spiralens slaglängd) Det är dock lite off att strecken är någon typ av index på minuter. Dom är mer där för att underlätta för urmakaren![]()
Inte världens roligaste läsning men ändå intressant. Besök på Panna-fabriken:
http://www.watchonista.com/2914/watchonista-blog/news/panerai-manufactory-cutting-edge-technology
Intressant läsning om vad som förefaller vara en riktig state-of-the-art-anläggning.
Reagerar dock på "The manufactory *(avseende service)* makes it a point of honor to meet the needs of its customers in the most efficient manner possible and as fast as possible."..
Tyvärr verkar just denna del av Panerais verksamhet lämna en del övrigt att önska. Älskar Panerai, men eftermarknaden alltså.. Finns mängder med ganska trista historier både här på KS och på andra forum..
Hoppas hoppas!Sant det, men dom lär nog ha fått utbildat urmakaren hos våran lokala AD när det väl är dags för service på de nya calibrarna.
Vet att Nymans pushar rätt hårt på det.
Hoppas hoppas!
lite "live"-bilder
http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1453325996/last-1453371900/View+entire+thread
662 och 663:ans tavlor känns ganska platta ut på dem bilderna
lite "live"-bilder