• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snackade med Nymans om detta och som jag uppfattade det så pushar Tim rätt hårt på det och det är väl inte så konstigt, jobbigt att förklara för kunderna att man inte får rucka eller byta packningar "lagligt"
Men om man räknar med en 5 år mellan service så borde det väl inte vara problem att få utbildning innan det.

Exakt, utan certifiering får inte verktyg eller verkdelar beställas. Om man vill vara helt korrekt måste därför minsta lilla åtgärd såsom ruckning/fästa visare mm skickas till Amsterdam (RCS)
 
För er som inte läst den här intervjun med Angelo Bonati från SIHH 2016 där han berättar lite om PAM578 Lo Scienziato Luminor 1950 Tourbillon GMT.
klockan väger under 100gr helt grymt.
Här är länken http://www.revolution.watch/2016/01...out-one-of-panerais-greatest-innovations-yet/

IMG_3918_zpszd3melto_1.jpg
 
Är 32k bra pris för en PAM380 fullset med okänd servicehistorik. Skicket bra vad jag kan bedöma utifrån bilderna.
 
Vilken Panerai skall man börja med?
Max 50k :)

Ojdå, inget svårare för oss?
För min del var basemodellen (510) ett bra val som jag inte ångrar idag.
Men för dom pengarna har du rätt mycket att välja på om du ska ha beggat.
Vad gillar du själv? Sandwich, applied index? Vilket case gillar du Radiomir eller Bettarini?
 
Ojdå, inget svårare för oss?
För min del var basemodellen (510) ett bra val som jag inte ångrar idag.
Men för dom pengarna har du rätt mycket att välja på om du ska ha beggat.
Vad gillar du själv? Sandwich, applied index? Vilket case gillar du Radiomir eller Bettarini?

Ren tavla eller med komplikationer? Vilka andra klockor har du i samlingen?

Gillar sandwich måste jag säga, radiomir caset är personlig favorit :) Kikat lite på 510 också och gillar den!

I dagsläget Rolex Explorer II (16570) men kör jag på Panerai så ryker nog den, komplikation att föredra: datum, dock gillar jag ej Panerai med datumfönster, vet inte varför!
 
Kan tillägga att jag är ganska så sugen på PAM111, gillar enkelheten och ett fantastiskt vackert verk på baksidan, syrran heter Marina så hade varit fint att ha hennes namn på tavlan!
Tycker PAM111 är ett enormt bra val som första Panerai. Faktum är att den är så bra att det säkert finns risk för att du inte kommer vilja "uppgradera"..
 
Gillar sandwich måste jag säga, radiomir caset är personlig favorit :) Kikat lite på 510 också och gillar den!

I dagsläget Rolex Explorer II (16570) men kör jag på Panerai så ryker nog den, komplikation att föredra: datum, dock gillar jag ej Panerai med datumfönster, vet inte varför!

Panerai 210 utan sub sec, panerai 183 med sekund i radiomir serien när det gäller base modellerna ligger rimligt i pris med pålitliga/lättservade verk kanske kan vara något att börja med i så fall?
 
Panerai 210 utan sub sec, panerai 183 med sekund i radiomir serien när det gäller base modellerna ligger rimligt i pris med pålitliga/lättservade verk kanske kan vara något att börja med i så fall?

183an kanske! Ska eventuellt till Stockholm om nån vecka eller så, vet ni hur Nymans har det rent lagermässigt? Nåt man kan klämma på?
 
Tillbaka
Topp