• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
6 månader, då har du i alla fall gett den bra chans. Båda klockorna är coola, frågan är vilken som passar dig bäst.
Jag drar mig nog alltid mer till läderband. Tycker det är roligt att byta. Har alltid älskat panerai. Gillar storleken. Fast varje gång jag tar på mig gmt så så känner jag att storleken är perfekt :) varför ska det vara så svårt
 
512/513 och 574/575 (efterträdarna) är grymma! Sitter löjligt bra och är helt enkelt förbaskat snygga!
Tycker du alla dagar i veckan ska gå på 575 som har ett urverk ljusår bättre än 512/513. Tyvärr går man då miste om den bruna tavlan i 513 och får svart, men det är ju iofs en smaksak..
Hade dock inte kunnat vara utan en Luminor, så den får du behålla också! ;)

PAM.jpg
Hade ingen koll på 575:an, trodde den var större. Riktigt trevlig ju!
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Ja det är Peter Gunny på gunnystraps som gjort det 19mm tjockt fult som stryk men roligt är det, man måste ha rejält stora fickor om man ska få ner handen:)

Hoppas det är någon oligark som har beställt det, om inte så måste Gunny varit med om en riktigt svår olycka för han brukar ju ha riktigt fina remmar till vardags. :)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hjälp mig över kanten. Står i valet eller kvalet om jag ska byta bort min 116710LN mot en Panerai. För mig känns det jobbigt att bli av med GMT med det finns något som gör att gräset kanske är grönare på andra sidan. AHHHHHHH vad jobbigt det är

Är det själva GMT funktionen du kommer att sakna eller storlek,boett och Rolex du kommer att sakna?
Finns ju pannor med gmt som är riktigt nice om det är själva funktionen.
Kan tyvärr inte säga mycket då jag själv aldrig ägt en Rolex och troligtvis inte lär göra det på ett tag då jag skulle störa mig på avsaknaden av AR vilket jag verkligen gillar på min 510.
Äh, vad är det jag säger? Klart du ska byta! :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hjälp mig över kanten. Står i valet eller kvalet om jag ska byta bort min 116710LN mot en Panerai. För mig känns det jobbigt att bli av med GMT med det finns något som gör att gräset kanske är grönare på andra sidan. AHHHHHHH vad jobbigt det är

Men är inte en panna ganska mycket in your face med? Dock så vet inte 99.9999% vad det är kanske inte sticker lika mycket!? Som @swedesoc säger så finns det flera pannor med gmt. Lite coolt att gmt visaren går att dölja bakom timvisaren om den inte behövs!
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Men är inte en panna ganska mycket in your face med? Dock så vet inte 99.9999% vad det är kanske inte sticker lika mycket!? Som @swedesoc säger så finns det flera pannor med gmt. Lite coolt att gmt visaren går att dölja bakom timvisaren om den inte behövs!
Jo kanske lite mer närvaro med en panna. Men den flyger under radan lite mer eftersom det är mer okänt märke. Se. Är länken på gmt-c väldigt blingig och själva klockan ocksås. Panerai är stor och kanske sticker ut mer. Oj oj vilket svårt val jag har framför mig
 

Veratio

Cartier
Men är inte en panna ganska mycket in your face med? Dock så vet inte 99.9999% vad det är kanske inte sticker lika mycket!? Som @swedesoc säger så finns det flera pannor med gmt. Lite coolt att gmt visaren går att dölja bakom timvisaren om den inte behövs!

Ingen aning om att det gick att dölja GMT-visaren!? Så grymt! Det gillar jag verkligen! Hatar plotter på Panerai, älskar GMT-funktionen. Men rent generellt är väl GMT-versionerna plottrigare än en ren? Jag kan tänka mig sub-sekund, men inget annat! Idag har jag en vit Super Avenger på länk, den är plottrig och blingig, men den passar att vara så! Det gör inte Panerai!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ingen aning om att det gick att dölja GMT-visaren!? Så grymt! Det gillar jag verkligen! Hatar plotter på Panerai, älskar GMT-funktionen. Men rent generellt är väl GMT-versionerna plottrigare än en ren? Jag kan tänka mig sub-sekund, men inget annat! Idag har jag en vit Super Avenger på länk, den är plottrig och blingig, men den passar att vara så! Det gör inte Panerai!
För att illustrera…här med en 223:a (inte i min ägo längre).
Med GMT-visaren synlig:
DSCN0420.jpg


Med GMT-visaern gömd:
null_zps996b1c78.jpg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Misstänkte att du valde mellan 372 och 422 när du handlade.
Vad fällde avgörandet?

Faktiskt inte!
Jag föll för 422:an första gången jag såg den.
Köpte först en 359:a som också är grym.

Tycker egentligen att 372 saknar sekundvisaren, jag tycker den är lite för clean. 605:ans tavla ger enkelheten lite mer att titta på så att säga.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Faktiskt inte!
Jag föll för 422:an första gången jag såg den.
Köpte först en 359:a som också är grym.

Tycker egentligen att 372 saknar sekundvisaren, jag tycker den är lite för clean. 605:ans tavla ger enkelheten lite mer att titta på så att säga.

Roligt det där.. Jag föll först för 372an, och var helt säker på att det ÄR pannan för mig.. Sen såg jag 422an, och tyckte den var kanske den finaste pannan på marknaden, och ställde in siktet mot den.. Precis som du säger kände jag att 372 kanske var lite för clean. Men sen kände jag att jag verkligen inte vill leva utan den feta 9an på tavlan.. Så var 372an tillbaka på kartan... Men nu senaste tiden har jag börjat falla för 422an igen... Tror det bara finns en endaste lösning, sälja min PAM112 och 116610LV och köpa båda två
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Roligt det där.. Jag föll först för 372an, och var helt säker på att det ÄR pannan för mig.. Sen såg jag 422an, och tyckte den var kanske den finaste pannan på marknaden, och ställde in siktet mot den.. Precis som du säger kände jag att 372 kanske var lite för clean. Men sen kände jag att jag verkligen inte vill leva utan den feta 9an på tavlan.. Så var 372an tillbaka på kartan... Men nu senaste tiden har jag börjat falla för 422an igen... Tror det bara finns en endaste lösning, sälja min PAM112 och min 116610LV och köpa båda två

Sälj 112 och köp en 422 ;)
Låter som att det är den du vill ha!
 
Topp