• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det går ju inte ens att exakt säga om timvisaren står på nio utan sekundvisaren :p :D

Får se.. Det är som sagt den där jävla 9an..

FQUIw6v.png
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
@MaziK osäker på om du postat om det tidigare, men hur upplever du tjockleken på 605 mot 422an? Vilken bärs bekvämast?
Tjena
det är mer eller mindre ingen skillnad.
422:an är lite lite lite högre(har jag för mig pga av PR-på baksidan), men i övrigt ingen skillnad. 422 är därmed även lite tyngre kanske. Om 605 hade haft plexi så hade viktskillnaden varit lite större
I mitt tycke så bärs de exakt likadant
 

azcii

Patek
2-Faktor
Om man köper en Panerai helt ny från en AD, säg Nymans, vad kan man räkna med för rabatter? Självklart skiljer det sig från kund till kund, men någon som vet om de har några marginaler att leka med? T.ex. ligger listpriset på en PAM372 idag runt 85 000, men man kan hitta helt nya via Chrono24 inom EU för runt 60.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Om man köper en Panerai helt ny från en AD, säg Nymans, vad kan man räkna med för rabatter? Självklart skiljer det sig från kund till kund, men någon som vet om de har några marginaler att leka med? T.ex. ligger listpriset på en PAM372 idag runt 85 000, men man kan hitta helt nya via Chrono24 inom EU för runt 60.

Beror nog lite på vilken modell det är fråga om, basmodellerna går ju rätt så lätt oavsett men lite finns det väl där med.
Tror det kan vara svårt att få ner den du vill ha till 60 dock men du kan ju alltid höra vad dom kan göra och sedan ta ställning till om det är värt att ta det från Europa.
I mitt fall så var det inte mer än 4-5 tusen i reell skillnad när jag köpte min 510, no brainer för min del med andra ord.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om man köper en Panerai helt ny från en AD, säg Nymans, vad kan man räkna med för rabatter? Självklart skiljer det sig från kund till kund, men någon som vet om de har några marginaler att leka med? T.ex. ligger listpriset på en PAM372 idag runt 85 000, men man kan hitta helt nya via Chrono24 inom EU för runt 60.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om Nymans har 40-marginal eller mer. Detta baserat på vad andra märken ger sina ADs för marginaler samt vad Panerai säljs för på C24.
 

Ekstrand

Cartier
Skulle inte bli ett dugg förvånad om Nymans har 40-marginal eller mer. Detta baserat på vad andra märken ger sina ADs för marginaler samt vad Panerai säljs för på C24.

Att ha i tanke är svenska momsen när man jämför mot c24 och ad's i andra länder.

Edit: Även valutan spelar ju in... inköp sker i euro. Inte så att Nymans får kompispris bara för att valutan är svag och har 25% moms när Tyskland handlar i egen valuta och 19% moms
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Beror nog lite på vilken modell det är fråga om, basmodellerna går ju rätt så lätt oavsett men lite finns det väl där med.
Tror det kan vara svårt att få ner den du vill ha till 60 dock men du kan ju alltid höra vad dom kan göra och sedan ta ställning till om det är värt att ta det från Europa.
I mitt fall så var det inte mer än 4-5 tusen i reell skillnad när jag köpte min 510, no brainer för min del med andra ord.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om Nymans har 40-marginal eller mer. Detta baserat på vad andra märken ger sina ADs för marginaler samt vad Panerai säljs för på C24.

Ok, tack för infon grabbar!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Att ha i tanke är svenska momsen när man jämför mot c24 och ad's i andra länder.

Edit: Även valutan spelar ju in... inköp sker i euro. Inte så att Nymans får kompispris bara för att valutan är svag och har 25% moms när Tyskland handlar i egen valuta och 19% moms
Men den som beställer från Sverige lider ju av samma problem med svag valuta, eller hur?
 
Topp