• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tusen tack för alla matnyttiga svar, det värmer hjärtat på en gammal (nåja..) man! Blir plugga på mer om vilken modell som passar/jag gillar mest! Limiterade utgåvor samt att köpa helt ny faller dock dessvärre bort. Ang storlek så är gillar jag att de är "biffiga", som jag sett att folk skriver ibland, en riktig "hållkäften-klocka"! ;) / Måberg
 
Ok, kanske inte mycket att skryta över, men jag gillar "lilla" Pam48 :)
image.jpeg
 
Ok, kanske inte mycket att skryta över, men jag gillar "lilla" Pam48 :)
image.jpeg
De "små" är inte alls tokiga heller, tvärtom! Men den Seikon jag har på mig idag är exempelvis något över 40mm i diameter ex krona och ser inte överdrivet stor ut på min handled, så tror en större skulle sitta fint! "Kul" förövrigt att när jag googlade på "Panerai 47mm" på bildsök så är en sida som kränger kopior bland de första resultaten..
 
De "små" är inte alls tokiga heller, tvärtom! Men den Seikon jag har på mig idag är exempelvis något över 40mm i diameter ex krona och ser inte överdrivet stor ut på min handled, så tror en större skulle sitta fint! "Kul" förövrigt att när jag googlade på "Panerai 47mm" på bildsök så är en sida som kränger kopior bland de första resultaten..
Säger så här; prova först. Luminor bygger rätt högt också ;)
 
Det gör du helt rätt i. Åk förbi Nymans om du bor i Stockholm och prova en PAM372. Tror det är klockan för dig ;) Rätt storlek, Luminor, SKITSNYGG, ungefär i samma prisklass som din sub och så historiskt korrekt det kan bli. Kommer själv klippa en 372:a någon dag. Denna bild postas rätt ofta här, men hur som helst har du originalet från 50-talet bredvid en PAM372 här:

PC-Ben-Panerai-6152-1-v-PAM372.jpg
 
Senast ändrad:
Det gör du helt rätt i. Åk förbi Nymans om du bor i Stockholm och prova en PAM372. Tror det är klockan för dig ;) Rätt storlek, Luminor, SKITSNYGG, ungefär i samma prisklass som din sub och så historiskt korrekt det kan bli. Kommer själv klippa en 372:a någon dag. Denna bild postas rätt ofta här, men hur som helst har du originalet från 50-talet bredvid en PAM372 här:

PC-Ben-Panerai-6152-1-v-PAM372.jpg
Underbar bild!
 
Du får en helt ny från Italien för 66 så ca 4.500:- lägre för den begagnade skulle inte motivera mig.

Är det safir på R-serien?
Ja... kanske. Tänker att jag kan klippa massa läderband för de pengarna när den ändå är i nyskick :p Men ja, är det inte fullsett så är det en annan sak.

Det ska vara safir ja. Är du sugen på en 422:a eller?
 
Tillbaka
Topp