• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tanken har slagit mig typ 1 miljon gånger.. Sälj 112an och köp 372an. Men jag gillar min 112a för mycket för att låta den gå. Får nog helt enkelt spara pengar tills jag "har råd" med en tredje klocka.
Jag är nog typen som vill ha rätt stor variation på min klockor. 3-4 olika Panerai skulle kännas lite trist men man ska aldrig säga aldrig. Om några år sitter jag väl med ett gäng och är jättenöjd :)
 
243 på Zulu!!
2sbx2lt.jpg

Sorry men zulu ser för skrangligt ut på din tonfisk burk :( men jag har aldrig gillat Zulu på Panerai skulle möjligen kunna funka i skinn.
Men en skönhet klär i allt....
Såg den här som kom upp nu :) http://www.network54.com/Forum/3533...ast-1455726548/FS-+PAM+Panerai+243+'I'+Series
 
Verkar som priserna på 372 gått ner några spänn också. När jag köpte min var de billigaste på chrono runt 55 (våras). Nu -5k ungefär. Kanske bara jag som inte hängt med på sistone.
 
Liten Paneraipaketöppning.

Frågade runt för ett tag sedan och fick hjälp att hitta peter(at)watchacc.com för beställning av mitt nya strap.

image.jpeg

Direkt från Thailand
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Välpaketerat med trevlig handskriven hälsning.
image.jpeg

Montera och skruva lite.
image.jpeg

Tadahh!
Riktigt bra helhetsintryck och hög kvalité genomgående. Lite stelt så här till en början men det måst ju "gås" in lite.
 
Liten Paneraipaketöppning.

Frågade runt för ett tag sedan och fick hjälp att hitta peter(at)watchacc.com för beställning av mitt nya strap.

image.jpeg

Direkt från Thailand
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Välpaketerat med trevlig handskriven hälsning.
image.jpeg

Montera och skruva lite.
image.jpeg

Tadahh!
Riktigt bra helhetsintryck och hög kvalité genomgående. Lite stelt så här till en början men det måst ju "gås" in lite.

Mycket snyggt! Vad var det för leveranstid?
 
En fråga ang manuella uppdraget.

Ska man vänta tills klockan stannat helt eller funkar det att dra upp den varannan morgon?

Edit: vad kostar OEM-band på Nymans? Ping @Ekstrand mfl
 
Hej,
Om man är nybörjare på Panerai - och om man är nyfiken på Luminormodellerna (de med mekanismen för kronan) - vilken väljer man om man vill ha en så klassisk modell som möjligt? Har Panerai någon subliknande modell som "alltid finns" och som bara uppdateras lätt? Vilken väljer man?
 
En fråga ang manuella uppdraget.

Ska man vänta tills klockan stannat helt eller funkar det att dra upp den varannan morgon?

Edit: vad kostar OEM-band på Nymans? Ping @Ekstrand mfl
Du kan dra upp den när som helst. Jag låter min stanna ibland innan jag drar upp den men har jag den flera dagar i rad drar jag upp lite varje dag.

OEM-banden kostar runt 2.500:- har jag för mig.
 
Hej,
Om man är nybörjare på Panerai - och om man är nyfiken på Luminormodellerna (de med mekanismen för kronan) - vilken väljer man om man vill ha en så klassisk modell som möjligt? Har Panerai någon subliknande modell som "alltid finns" och som bara uppdateras lätt? Vilken väljer man?
Här hittar du ett gäng modeller och kan se när de började tillverkas och om det fortfarande är i produktion:
http://www.paneraisource.com/models/historic.html
 
Liten Paneraipaketöppning.

Frågade runt för ett tag sedan och fick hjälp att hitta peter(at)watchacc.com för beställning av mitt nya strap.

image.jpeg

Direkt från Thailand
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Välpaketerat med trevlig handskriven hälsning.
image.jpeg

Montera och skruva lite.
image.jpeg

Tadahh!
Riktigt bra helhetsintryck och hög kvalité genomgående. Lite stelt så här till en början men det måst ju "gås" in lite.

Kul att du köpt av Peter, han gör grymma straps!
(Träffat Peter vid ett flertal tillfällen, mycket trevlig herre som gärna dricker en bira eller två!)

Har själv flera straps från honom! :)
Mvh
Micke
 
Hej,
Om man är nybörjare på Panerai - och om man är nyfiken på Luminormodellerna (de med mekanismen för kronan) - vilken väljer man om man vill ha en så klassisk modell som möjligt? Har Panerai någon subliknande modell som "alltid finns" och som bara uppdateras lätt? Vilken väljer man?
Jag skulle kika på PAM 111.
Ren tavla, och sandwich. Mums.
 
Tillbaka
Topp