• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I brist på 575 så blev det test av 513
image.jpeg
image.jpeg
 
Hej,
Efter att ha läst igenom ca 900 av trådens imponerande drygt 5000 inlägg så har jag bestämt mig för att inhandla en PAM 000 eller PAM 112. Har fått span på en begagnad PAM112 från 2009. Den har dock inte servats. Frågan är hur ofta en sådan klocka bör åka in på service? Och har ni någon erfarenhet av vad det kostar. Klockan kostar 36' men om det sedan är det ju bra att beakta servicekostnaden om den behöver service inom kort. Alternativt är för mig en ny PAM000 hos en AD för typ 42'.

Tacksam för råd!
 
Hej,
Efter att ha läst igenom ca 900 av trådens imponerande drygt 5000 inlägg så har jag bestämt mig för att inhandla en PAM 000 eller PAM 112. Har fått span på en begagnad PAM112 från 2009. Den har dock inte servats. Frågan är hur ofta en sådan klocka bör åka in på service? Och har ni någon erfarenhet av vad det kostar. Klockan kostar 36' men om det sedan är det ju bra att beakta servicekostnaden om den behöver service inom kort. Alternativt är för mig en ny PAM000 hos en AD för typ 42'.

Tacksam för råd!
Service ca var 5:e år eller något senare.
Kolla Nymans hemsida för servicepriser.
 
Hej,
Efter att ha läst igenom ca 900 av trådens imponerande drygt 5000 inlägg så har jag bestämt mig för att inhandla en PAM 000 eller PAM 112. Har fått span på en begagnad PAM112 från 2009. Den har dock inte servats. Frågan är hur ofta en sådan klocka bör åka in på service? Och har ni någon erfarenhet av vad det kostar. Klockan kostar 36' men om det sedan är det ju bra att beakta servicekostnaden om den behöver service inom kort. Alternativt är för mig en ny PAM000 hos en AD för typ 42'.

Tacksam för råd!

Service ca var 5:e år eller något senare.
Kolla Nymans hemsida för servicepriser.

Sitter väl ett manuellt 6497 i den så 4,800:- för service inkl polering :)
 
Tillbaka
Topp