• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkomnar mig själv till Paneraimaffian :)
IMG_20160224_155112.jpg
Benvenuto alla famiglia, amico :cigar:
 
Kändes faktiskt väldigt vemodigt att sälja den, men vill ha något med längre gångreserv, tror jag. Samtidigt gillar jag 005an som fan. Vill även testa en sån som @Weasel har
Damn, jag har lika mycket PAM024 som du har 005 nu.. dvs inte alls.
#nokeeper
Tavlan var verkligen grym men det polerade caset var lite för mkt disco för mig:)
Kan se mig själv bära en plexi-Luminor i framtiden..
Har du siktat in dig på någon speciell modell som nästa Panna?
 
Damn, jag har lika mycket PAM024 som du har 005 nu.. dvs inte alls.
#nokeeper
Tavlan var verkligen grym men det polerade caset var lite för mkt disco för mig:)
Kan se mig själv bära en plexi-Luminor i framtiden..
Har du siktat in dig på någon speciell modell som nästa Panna?
Fan vad är set som händer, världen är upp&ner:)

Vill nog testa en discopanna, vad ligger de på prismässigt?

Sedan var jag jättenöjd med 005an men kanske lite längre gångtid...
 
Börjar också fundera i samma bana med min 425.
Gissar dog att beg.-marknaden för Radiomir är begränsad i swe.
Vilken Luminor hägrar?

Vet faktiskt inte, nu när jag kollat lite har jag öppnat ögonen för en submersible också :p!

44mm
Sandwich
Stål (ej titan)
Om någon komplikation så sub-sekund, GMT eller datum fast helst utan datumbubbla

Några tips? :p
 
Gillar 574an, men det är inte riktigt panerai för mig, panerai skall vara större :)

Har alltid tänkt samma sak själv, men efter att ha provat.. 512-513-574-575 sitter ju helt magiskt bra, och då har jag ändå större handleder än du väl?

Större, och med kronskydd!;)

En förutsättning för 575 som är den jag siktat in mig på, är dock att man har en 44-47 mm-Luminor också att balansera med. Jag skulle aldrig kunna ha bara 42mm-Radiomir som enda Panna (på tal om i-landsproblem)..
 
Panerai-experter!
Tänker införskaffa mig min första Panerai.

Har gjort lite research men vill ha lite tips på vilken Panerai Luminor jag ska köpa (nyare begagnat) som uppfyller dessa krav:

Max 40k
Sandwich-dial
Helst subsekund men inget krav
Helst inte för gammal
Max 2-3 år gammal Pam111 kanske?

Tack för input!
 
Senast ändrad:
Panerai-experter!
Tänker införskaffa mig min första Panerai.

Har gjort lite research men vill ha lite tips på vilken Panerai Luminor jag ska köpa (nyare begagnat) som uppfyller dessa krav:
Max 40k
Sandwich-dial
Helst subsekund men inget krav
Tack för input!

Klockrent PAM111. De har gått upp en del i pris även begagnat, men max 40k eller liiite över det borde du kunna hitta.
 
Panerai-experter!
Tänker införskaffa mig min första Panerai.

Har gjort lite research men vill ha lite tips på vilken Panerai Luminor jag ska köpa (nyare begagnat) som uppfyller dessa krav:

Max 40k
Sandwich-dial
Helst subsekund men inget krav

Tack för input!
Om du har gjort lite research bör du ha kommit fram till att det är en 111:a av rätt årgång du ska ha :)
 
Panerai-experter!
Tänker införskaffa mig min första Panerai.

Har gjort lite research men vill ha lite tips på vilken Panerai Luminor jag ska köpa (nyare begagnat) som uppfyller dessa krav:

Max 40k
Sandwich-dial
Helst subsekund men inget krav
Helst inte för gammal
Max 2-3 år gammal Pam111 kanske?

Tack för input!
Satsa på en med subsek, blir lite väl livlös annars. En 005a eller 111 hade jag kört på om du inte vill gå upp till 8-dagars..
 
Tillbaka
Topp