Tycker vi låser tråden tills jag skaffat nytt![]()
Ingen bra idé, bättre att vi andra börjar tagga dig i alla inlägg så du är tvungen att köpa en ny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker vi låser tråden tills jag skaffat nytt![]()
Äger en 560 själv - riktigt trevlig, och nostalgisk med manuell uppdragning. Äldre modellen besitter också sandwich-tavla. Inhouse och allt därtillPanerai-experter!
Tänker införskaffa mig min första Panerai.
Har gjort lite research men vill ha lite tips på vilken Panerai Luminor jag ska köpa (nyare begagnat) som uppfyller dessa krav:
Max 40k
Sandwich-dial
Helst subsekund men inget krav
Helst inte för gammal
Max 2-3 år gammal Pam111 kanske?
Tack för input!
Inget stort fan av Panerai men din var riktigt snygg tycker jag!!243 på Zulu!!
![]()
312 kanske?Vet faktiskt inte, nu när jag kollat lite har jag öppnat ögonen för en submersible också!
44mm
Sandwich
Stål (ej titan)
Om någon komplikation så sub-sekund, GMT eller datum fast helst utan datumbubbla
Några tips?![]()
312 kanske?
Skulle själv dock föredra den "gula" lumen.
Några idéer om prisbild på 424an?
Jag skulle inte tacka nej till den.Provade precis denna i Vegas, trevlig trevlig.
![]()
Hur upplever du den?
En 25a är det nog 24an är stål o 25an titan.Hur upplever du den?
Hört att vridningen är lite rasslig...
Är sjukt sugen på en. För visst är det 024an va?
Kan den ersätta 005an ... De är den stora frågan
Ok. Är nog 24an jag är sugen på att testaEn 25a är det nog 24an är stål o 25an titan.
Förstår inte hur folk kan välja en utan sandwich, det är ju så vackert!
Det va min första Panerai PAM24 köpt för 12 år sedan för 23kOk. Är nog 24an jag är sugen på att testa
Tycker inte denna är så ful heller utan sand...Förstår inte hur folk kan välja en utan sandwich, det är ju så vackert!![]()
Det är en 24a, rasslig nej det tycker jag inte. Man kanske kan tro att detta är en titan om man tittar på just den bilden, men detta är en H-serie med borstad bezel och polerad boett. A,B och C hade polerad bezel.Hur upplever du den?
Hört att vridningen är lite rasslig...
Är sjukt sugen på en. För visst är det 024an va?
Kan den ersätta 005an ... De är den stora frågan
Såg fan ut som en titan på första bildenDet är en 24a, rasslig nej det tycker jag inte. Man kanske kan tro att detta är en titan om man tittar på just den bilden, men detta är en H-serie med borstad bezel och polerad boett. A,B och C hade polerad bezel.
![]()
Det har du rätt i jag är rätt sur på att ta bilder så jag uppskattar att du överhuvudtaget såg att det var en PAMSåg fan ut som en titan på första bilden
Ha ha .. Inge fel på bilderna dom är hundra gånger bättre än vad jag brukar prestera.Det har du rätt i jag är rätt sur på att ta bilder så jag uppskattar att du överhuvudtaget såg att det var en PAM![]()
422, 47 mmUrsäkta en nybörjare men vilken ref är det?
Exakt, grymt snyggTycker inte denna är så ful heller utan sand...![]()
Japp den har inte jag tagit.
312 är riktigt trevlig.312 kanske?
Skulle själv dock föredra den "gula" lumen.
Några idéer om prisbild på 424an?