Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är nog bara att förlika sig med! Fick min bezel polerad i samband med service på min 311, den såg ut som ny efteråt men så fort den började användas igen kommer de där små jä..a strecken. Jag har orovat det medta för att unvika detta, aldrig haft den med något långärmat, aldrig torkat av den osv men de kommer ändå... Jag personligen har fått lov att förlika mig med detta iaf när det gäller just den klockan då jag tror den kommer stanna hos mig länge och grejerna är ju faktiskt till för att användas!Fortfarande nöjd efter ha ägt min 328 i en månad, men, något som dykt upp som orsakar lite huvudvärk.
Mikroskopiska hairlines på den högblanka bezeln har uppstått från tomma intet. Trots till synes stillasittande arbetsdagar på kontoret (utan slagsmål iklädd förhistorisk rustning).
Släppa och gå vidare för sånt skall man räkna med, eller, måste jag numera strosa runt näck i kontorslandskapet med bubbelplast kring armen?
Tackar!Grym bild MaziK!![]()
eller, måste jag numera strosa runt näck i kontorslandskapet med bubbelplast kring armen?
Tack! Nu när jag vet smärtan är delad är det lättare att förlika sig med tanken att gå runt med dessa förbannade streck, som bara är synliga för mig förvisso. Jag har läst en del om poleringsteknik, medel och dukar - inget jag skulle ge mig på, än. Om alls.Det är nog bara att förlika sig med! Fick min bezel polerad i samband med service på min 311, den såg ut som ny efteråt men så fort den började användas igen kommer de där små jä..a strecken. Jag har orovat det medta för att unvika detta, aldrig haft den med något långärmat, aldrig torkat av den osv men de kommer ändå... Jag personligen har fått lov att förlika mig med detta iaf när det gäller just den klockan då jag tror den kommer stanna hos mig länge och grejerna är ju faktiskt till för att användas!
Fantastisk på alla sätt, men själv har jag vant mig vid "fake" patina lume.312 är riktigt trevlig.
![]()
Den är mäktig, jag tyckte den byggde lite väl på höjden! Har provat den 2ggr. Hade gärna köpt den som min nästa panna. Vad låg den på där borta?Provade precis denna i Vegas, trevlig trevlig.
![]()
Den är mäktig, jag tyckte den byggde lite väl på höjden! Har provat den 2ggr. Hade gärna köpt den som min nästa panna. Vad låg den på där borta?
Välkommen! Grym dinkaÄr helt förälskad, fastnade stenhårt för "base" modellen av Radiomir och vips är man medlem i sekten![]()
Jag jämför höjden på min 512, självklart känns 524 som en tegelsten då, är nog bara en vanesakLigger på 11200$, höjden var inget bekymmer för mig. Har en 320 och de är i stort sett lika höga.
Välkommen!Är helt förälskad, fastnade stenhårt för "base" modellen av Radiomir och vips är man medlem i sekten![]()
Absolut inte men sandwich är pricken över i för migTycker inte denna är så ful heller utan sand...![]()
Jag föredrar också sandwichtavlan fast jag inte äger någon (än). Tycker 3D effekten är ascool och måste äga en någon dag. Med det sagt gillar jag dock hur siffrorna lyser upp lite mer på sausage utan att lumen behöver vara laddad.Absolut inte men sandwich är pricken över i för mig![]()
Schysst att du lyckades matcha bandet med kaffet. Eller tvärt om...Jag föredrar också sandwichtavlan fast jag inte äger någon (än). Tycker 3D effekten är ascool och måste äga en någon dag. Med det sagt gillar jag dock hur siffrorna lyser upp lite mer på sausage utan att lumen behöver vara laddad.
![]()
Jag kommer nog att äga en korvtavla någon dag!Jag föredrar också sandwichtavlan fast jag inte äger någon (än). Tycker 3D effekten är ascool och måste äga en någon dag. Med det sagt gillar jag dock hur siffrorna lyser upp lite mer på sausage utan att lumen behöver vara laddad.
Jag var i precis samma sits som dig för 2 månader sedan. Hade precis bestämt mig för en 560 när jag fick höra att det varit lite problem med P.5000 (ett inhouse-verk som Panerai alltså gör själva) plus att de tog bort sandwich-dialen på 560. OP X är ett modifierat ETA 6497 och har funnits sedan 2002 vilket borde betyda att det är i princip problemfritt.Hade i princip bestämt mig för att inhandla en PAM112 men så var jag och provade en PAM560. De är ju utseende mässigt ganska lika, 560 har texten 8 Days på urtavlan. Gångreserv på 8 dagar lockar men tycker 112:an är snyggare utan 8 Days texten.
Är det någon som hört eller har någon åsikt om vilket urverk som är bäst, OPX i 112:an eller P.5000 i 560:n?
Välkommen till klubbenNytt asso från Panerai
![]()
Själv är jag väldigt förtjust i asso, precis som @Torsten presenterar där uppe. Typ rugged och får snabbt patina. En riktig favorit, asso... (höhö).Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...
Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...
Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gillar bruna bandet på sista bilden, vilket är det?
och som alex skriver ovan, asso är ritkigt snyggt![]()
Har också utvärderat skillnaden i de två reffarna. Här är vad jag kom fram till då, för-/ och nackdelar för 112 jämfört med 560:Hade i princip bestämt mig för att inhandla en PAM112 men så var jag och provade en PAM560. De är ju utseende mässigt ganska lika, 560 har texten 8 Days på urtavlan. Gångreserv på 8 dagar lockar men tycker 112:an är snyggare utan 8 Days texten.
Är det någon som hört eller har någon åsikt om vilket urverk som är bäst, OPX i 112:an eller P.5000 i 560:n?
Jag har två nya med lite färg på väg hem från Ted Su (skeppade). Jag återkommer självklart med bilder när de anlänt. Förhoppningsvis är kvalitén i likhet med OEM.Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...
![]()
![]()
![]()
![]()
Canvas från AW här på forumet!Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...
![]()
![]()
![]()
![]()