• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg

Grym bild MaziK! :)
 
Fortfarande nöjd efter ha ägt min 328 i en månad, men, något som dykt upp som orsakar lite huvudvärk.
Mikroskopiska hairlines på den högblanka bezeln har uppstått från tomma intet. Trots till synes stillasittande arbetsdagar på kontoret (utan slagsmål iklädd förhistorisk rustning).

Släppa och gå vidare för sånt skall man räkna med, eller, måste jag numera strosa runt näck i kontorslandskapet med bubbelplast kring armen?
 
Fortfarande nöjd efter ha ägt min 328 i en månad, men, något som dykt upp som orsakar lite huvudvärk.
Mikroskopiska hairlines på den högblanka bezeln har uppstått från tomma intet. Trots till synes stillasittande arbetsdagar på kontoret (utan slagsmål iklädd förhistorisk rustning).

Släppa och gå vidare för sånt skall man räkna med, eller, måste jag numera strosa runt näck i kontorslandskapet med bubbelplast kring armen?
Det är nog bara att förlika sig med! Fick min bezel polerad i samband med service på min 311, den såg ut som ny efteråt men så fort den började användas igen kommer de där små jä..a strecken. Jag har orovat det medta för att unvika detta, aldrig haft den med något långärmat, aldrig torkat av den osv men de kommer ändå... Jag personligen har fått lov att förlika mig med detta iaf när det gäller just den klockan då jag tror den kommer stanna hos mig länge och grejerna är ju faktiskt till för att användas!
 
Det är nog bara att förlika sig med! Fick min bezel polerad i samband med service på min 311, den såg ut som ny efteråt men så fort den började användas igen kommer de där små jä..a strecken. Jag har orovat det medta för att unvika detta, aldrig haft den med något långärmat, aldrig torkat av den osv men de kommer ändå... Jag personligen har fått lov att förlika mig med detta iaf när det gäller just den klockan då jag tror den kommer stanna hos mig länge och grejerna är ju faktiskt till för att användas!
Tack! Nu när jag vet smärtan är delad är det lättare att förlika sig med tanken att gå runt med dessa förbannade streck, som bara är synliga för mig förvisso. Jag har läst en del om poleringsteknik, medel och dukar - inget jag skulle ge mig på, än. Om alls.

Om den är som ny efter service, duger gott och väl för mig. Intalar jag mig själv i alla fall.
Service varje kvartal? :p
 
Jag föredrar också sandwichtavlan fast jag inte äger någon (än). Tycker 3D effekten är ascool och måste äga en någon dag. Med det sagt gillar jag dock hur siffrorna lyser upp lite mer på sausage utan att lumen behöver vara laddad.

ltQqSwQ.jpg
Schysst att du lyckades matcha bandet med kaffet. Eller tvärt om...
 
Hade i princip bestämt mig för att inhandla en PAM112 men så var jag och provade en PAM560. De är ju utseende mässigt ganska lika, 560 har texten 8 Days på urtavlan. Gångreserv på 8 dagar lockar men tycker 112:an är snyggare utan 8 Days texten.
Är det någon som hört eller har någon åsikt om vilket urverk som är bäst, OPX i 112:an eller P.5000 i 560:n?
 
Hade i princip bestämt mig för att inhandla en PAM112 men så var jag och provade en PAM560. De är ju utseende mässigt ganska lika, 560 har texten 8 Days på urtavlan. Gångreserv på 8 dagar lockar men tycker 112:an är snyggare utan 8 Days texten.
Är det någon som hört eller har någon åsikt om vilket urverk som är bäst, OPX i 112:an eller P.5000 i 560:n?
Jag var i precis samma sits som dig för 2 månader sedan. Hade precis bestämt mig för en 560 när jag fick höra att det varit lite problem med P.5000 (ett inhouse-verk som Panerai alltså gör själva) plus att de tog bort sandwich-dialen på 560. OP X är ett modifierat ETA 6497 och har funnits sedan 2002 vilket borde betyda att det är i princip problemfritt.
 
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...

Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...

Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Själv är jag väldigt förtjust i asso, precis som @Torsten presenterar där uppe. Typ rugged och får snabbt patina. En riktig favorit, asso... (höhö).
20160126_171102094_iOS.jpg
 
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...

Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Gillar bruna bandet på sista bilden, vilket är det?

och som alex skriver ovan, asso är ritkigt snyggt ;)
 
Hade i princip bestämt mig för att inhandla en PAM112 men så var jag och provade en PAM560. De är ju utseende mässigt ganska lika, 560 har texten 8 Days på urtavlan. Gångreserv på 8 dagar lockar men tycker 112:an är snyggare utan 8 Days texten.
Är det någon som hört eller har någon åsikt om vilket urverk som är bäst, OPX i 112:an eller P.5000 i 560:n?
Har också utvärderat skillnaden i de två reffarna. Här är vad jag kom fram till då, för-/ och nackdelar för 112 jämfört med 560:
+ Gillar siffrornas utseende mer än på på 560
+ Gillar att glaset är lite mer kupat än på 560
+ Är billigare än 560
+ Kanske stabilare verk än det i 560
- Har mycket kortare gångreserv än 560
- Inget inhouseverk
 
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...

Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Jag har två nya med lite färg på väg hem från Ted Su (skeppade). Jag återkommer självklart med bilder när de anlänt. Förhoppningsvis är kvalitén i likhet med OEM.
 
Något strap ni rekommenderar i strapdjungeln? Har dessa plus nato i blått, svart och brunt läder. Kör helst OEM - om det inte är jääävligt bra. Har handleder på 16 cm och mindre närmare mot handen vid knölen där den oftast åker ner, så storleken måste finnas vid OEM...

Tänker mig något brunt, burgundy eller cognac. Kanske militärgrönt, dvs inte lika grönt som på 574an. Kan tänka mig något dressat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Canvas från AW här på forumet!
Här på en tidigare såld 372
C8A47826-4982-49D5-9963-121869403CDB.jpg
 
Tillbaka
Topp