Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen!Efter mycket om och men blev det Pam005 och härmed är jag med i klubben
Känner att det blir kaka på kaka(bara lite). Men jag verkligen älskar den. Jag håller den minst lika högt som 605:an. Hade husbygget inte funnits så hade jag behållt den, men fasadmålning, gräsmatta, altan, garage..... Känns mer prioriterat för tillfället.Skulle inte plånboken vara så tunn skulle 424:an ligga pyrt till...
Grattis!Efter mycket om och men blev det Pam005 och härmed är jag med i klubben
Efter mycket om och men blev det Pam005 och härmed är jag med i klubben![]()
Damn! Go for it!
Matrialet Tantalium är grejen med 172an@MickeG vad är grejen med 172an?
Är ju rätt ovanligt och dyrt men är hela boetten gjord i tantal?Matrialet Tantalium är grejen med 172an
Hela caset är i solid Tantalium ska vara otroligt svårt att arbeta i.Är ju rätt ovanligt och dyrt men är hela boetten gjord i tantal?
SpejsatHela caset är i solid Tantalium ska vara otroligt svårt att arbeta i.
Lite wikipedia info:
Tantal
Metalliskt grundämne
Tantal är ett hårt metalliskt grundämne. På grund av att tantal spontant täcks av ett skyddande oxidskikt angrips materialet ej av syror och används därför bland annat i kemisk apparatur. Wikipedia
Symbol: Ta
Smältpunkt: 3 020 °C
CAS-nummer: 7440-25-7
Atomnummer: 73
Kokpunkt: 5 457 °C
Elektronkonfiguration: [Xe] 4f145d36s2
Atommassa: 180,94788 u ± 0,00002 u
Är ju rätt ovanligt och dyrt men är hela boetten gjord i tantal?
Den där är så satans fin att jag nästan sitter här och gråter.
Tackar!Den där är så satans fin att jag nästan sitter här och gråter.![]()
De som inte har det är kopiorVarför är det graverat REG T.M på kronskyddet på vissa modeller å inte på alla ?