• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skulle inte plånboken vara så tunn skulle 424:an ligga pyrt till...
Känner att det blir kaka på kaka(bara lite). Men jag verkligen älskar den. Jag håller den minst lika högt som 605:an. Hade husbygget inte funnits så hade jag behållt den, men fasadmålning, gräsmatta, altan, garage..... Känns mer prioriterat för tillfället.

Just nu jämför jag panerai Lume med 60-tals ljusknapps Lume. Tror knappen vinner, eller vad tycker ni? :D

image.jpeg

Är ju rätt ovanligt och dyrt men är hela boetten gjord i tantal?
Hela caset är i solid Tantalium ska vara otroligt svårt att arbeta i.
Lite wikipedia info:

1. Tantal
    Metalliskt grundämne
    Tantal är ett hårt metalliskt grundämne. På grund av att tantal spontant täcks av ett skyddande oxidskikt angrips materialet ej av syror och används därför bland annat i kemisk apparatur. Wikipedia
    Symbol: Ta
    Smältpunkt: 3 020 °C
    CAS-nummer: 7440-25-7
    Atomnummer: 73
    Kokpunkt: 5 457 °C
    Elektronkonfiguration: [Xe] 4f145d36s2
    Atommassa: 180,94788 u ± 0,00002 u

Hela caset är i solid Tantalium ska vara otroligt svårt att arbeta i.
Lite wikipedia info:

1. Tantal
    Metalliskt grundämne
    Tantal är ett hårt metalliskt grundämne. På grund av att tantal spontant täcks av ett skyddande oxidskikt angrips materialet ej av syror och används därför bland annat i kemisk apparatur. Wikipedia
    Symbol: Ta
    Smältpunkt: 3 020 °C
    CAS-nummer: 7440-25-7
    Atomnummer: 73
    Kokpunkt: 5 457 °C
    Elektronkonfiguration: [Xe] 4f145d36s2
    Atommassa: 180,94788 u ± 0,00002 u
Spejsat

Tillbaka
Topp