Jag är på som sagt! En panna mindre tills dess om allt går vägen ...Åsså en liten bump på denna för er som ev. missat![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är på som sagt! En panna mindre tills dess om allt går vägen ...Åsså en liten bump på denna för er som ev. missat![]()
Noterad på listan!Om det inte kör ihop sig med semester så är jag på!
En Panna som skiljer agnarna från vetet?
PAM850 med dekorerat lock och udda tavla i silver.. 99 ex
En lite udda fråga måhända, men är det någon som sitter på någon av Rubber B-modellerna för Panerai och skulle ha ork/lust att låna ut bandet till mig. Jag är helt enkelt väldigt sugen på att sätta en sådan på min Magrette Moana Pacific Pro 44mm, och vill se om någon av modellerna passar hyggligt. Jag gissar att de modellerna för Luminor 1950 inte passar, men att den vanliga Luminor kan fungera.Jag är ärligt talat inte sugen på att skaffa ett Rubber B till min 359, men tror det kan se vackert ut på Magretten. Tack på förhand.
Vi siktar mot 20 tror jag. Snart där!Hur många är anmälda?
Vacker klocka det där!!Dags att säga hej då för den här gången ....
Lite tragiskt (ganska mycket faktiskt)
![]()
Tjusig klocka och bra bildDags att säga hej då för den här gången ....
Lite tragiskt (ganska mycket faktiskt)
![]()
Vet inte om man behöver lika benhård attityd som handled när man skriver i Paneraitråden men provar med att vara vänlig till att börja med så får vi se vart det leder...
Hur som helst är jag (snart) på jakt efter min första panerai, bara lite som skall avyttras först! tanken är att hitta rätt modell någorlunda direkt så därför behöver jag lite hjälp...
1. Tänker mig att börja med 42mm modell
2. Vill gärna kunna bada med den
3. Nåt som fungerar till det mesta (tänker klädmässigt)
De modeller jag står och funderar mellan just nu är 392 och 512.
392 känns som att den är något för fet 16mm har jag för mig? 512 känns kanske lite för dressig? Vet att den har 100m i WR men är det någon som badar med den?
Vilken borde jag börja med? Antar att jag kommer sluta med en modell av varje men tänker att det bara blir en av dem innan sommaren.
Mycket tankar...
Egentligen gillar jag ju luminor caset bäst, lust att nämna någon ref på basmodellerna?
@m8rt Det gick inte ens i närheten utan att slipa ner gummit då baklocket på Moana tar i gummit. Springbarsen var för feta för att gå igenom Rubber B remmen.
Du får helt enkelt sätta på en Staib Mesh på din istället..
![]()
Kanske ta den i inbyte som del likvid?![]()
000,005,111
510,560 med 8 dagars verket.
En Panerai cashmere halsduk värmer gott när det blåser vårvindar..![]()
Sekundvisare på 510 och lite annan text på tavlan.Vad skiljer förresten 510 och 560? så många referenser...![]()
Ni som har så mycket Panna giveaways se omedelbart till att dela med er till mig!!! Typ NU!!
![]()
HahaVisst går det att ordna OM du sätter referensen på dessa tvåoch ni andra låter farbrorn klara sig själv nu.
![]()
422Hva bør en gå for, 372 / 422 / 423?
Noen synspunkter?