• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nöp till i magen nyss när ja kolla klockan, vart f**n är timvisarn :eek:
IMG_20160307_193834.jpg

En lite udda fråga måhända, men är det någon som sitter på någon av Rubber B-modellerna för Panerai och skulle ha ork/lust att låna ut bandet till mig. Jag är helt enkelt väldigt sugen på att sätta en sådan på min Magrette Moana Pacific Pro 44mm, och vill se om någon av modellerna passar hyggligt. Jag gissar att de modellerna för Luminor 1950 inte passar, men att den vanliga Luminor kan fungera. :) Jag är ärligt talat inte sugen på att skaffa ett Rubber B till min 359, men tror det kan se vackert ut på Magretten. Tack på förhand.

En lite udda fråga måhända, men är det någon som sitter på någon av Rubber B-modellerna för Panerai och skulle ha ork/lust att låna ut bandet till mig. Jag är helt enkelt väldigt sugen på att sätta en sådan på min Magrette Moana Pacific Pro 44mm, och vill se om någon av modellerna passar hyggligt. Jag gissar att de modellerna för Luminor 1950 inte passar, men att den vanliga Luminor kan fungera. :) Jag är ärligt talat inte sugen på att skaffa ett Rubber B till min 359, men tror det kan se vackert ut på Magretten. Tack på förhand.

Jag har båda hemma, ska prova och ta en bild omgåendes.

@m8rt Det gick inte ens i närheten utan att slipa ner gummit då baklocket på Moana tar i gummit. Springbarsen var för feta för att gå igenom Rubber B remmen.
Du får helt enkelt sätta på en Staib Mesh på din istället.. :)
20160221_161438.jpg

Kanske ta den i inbyte som del likvid? :)

Vet inte om man behöver lika benhård attityd som handled när man skriver i Paneraitråden men provar med att vara vänlig till att börja med så får vi se vart det leder...

Hur som helst är jag (snart) på jakt efter min första panerai, bara lite som skall avyttras först! tanken är att hitta rätt modell någorlunda direkt så därför behöver jag lite hjälp...

1. Tänker mig att börja med 42mm modell
2. Vill gärna kunna bada med den
3. Nåt som fungerar till det mesta (tänker klädmässigt)

De modeller jag står och funderar mellan just nu är 392 och 512.
392 känns som att den är något för fet 16mm har jag för mig? 512 känns kanske lite för dressig? Vet att den har 100m i WR men är det någon som badar med den?

Vilken borde jag börja med? Antar att jag kommer sluta med en modell av varje men tänker att det bara blir en av dem innan sommaren.

Mycket tankar...

Senast ändrad:
Vet inte om man behöver lika benhård attityd som handled när man skriver i Paneraitråden men provar med att vara vänlig till att börja med så får vi se vart det leder...

Hur som helst är jag (snart) på jakt efter min första panerai, bara lite som skall avyttras först! tanken är att hitta rätt modell någorlunda direkt så därför behöver jag lite hjälp...

1. Tänker mig att börja med 42mm modell
2. Vill gärna kunna bada med den
3. Nåt som fungerar till det mesta (tänker klädmässigt)

De modeller jag står och funderar mellan just nu är 392 och 512.
392 känns som att den är något för fet 16mm har jag för mig? 512 känns kanske lite för dressig? Vet att den har 100m i WR men är det någon som badar med den?

Vilken borde jag börja med? Antar att jag kommer sluta med en modell av varje men tänker att det bara blir en av dem innan sommaren.

Mycket tankar...

Vilket typ av case gillar du bäst?
Standardsvaret är så klart någon av basmodellerna för just att dom är renast och prismässigt bra, lätta att flippa vidare om du ledsnar osv.
Panerai ska vara minst 44mm annars kan man köpa något annat! Men Seriöst nu så är 512 riktigt grym passar till det mesta om du frågar mig även om den enligt mig så du kanske är inne på rätt spår.
100m WR ska ju räcka till bad så du är nog safe med vilken modell du än väljer så länge du inte tar med den ner i djupet.

Jag synar @Compiss väst och höjer med 2st jackor, efter att ha avverkat ett antal Panerai genom åren så har jag även samlar på mig en del merchandise, kvaliteten på det mesta är förvånansvärt hög

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    105 KB · Visningar: 45
  • image.jpeg
    image.jpeg
    73.1 KB · Visningar: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    125.6 KB · Visningar: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    116.7 KB · Visningar: 43
@m8rt Det gick inte ens i närheten utan att slipa ner gummit då baklocket på Moana tar i gummit. Springbarsen var för feta för att gå igenom Rubber B remmen.
Du får helt enkelt sätta på en Staib Mesh på din istället.. :)
20160221_161438.jpg

Kanske ta den i inbyte som del likvid? :)

Okej. Tack så jättemycket!

Tillbaka
Topp