• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ha!! Jag kan ju inte ens tala om ref på mina egna ur..

Tycker lite synd om dig ändå :p så om du PMar din adress så ska jag skicka ett tröst paket med en huvudbonad.
Du får välja färg.

DSC_0007.jpg

DSC_0013_1.jpg

En stor stjärna i marginalen till dig @MickeG jag är imponerad, det va inte ett lätt lume shot.
Att du tog 186an ger stilpoäng 233an är ju lite same same som 270an och med den förklaringen du gjorde ... vad kan man säga grymt.

PAM186-233-12.jpg

jag har alltid gillat Mike Horn refarna. Dom börjar att bli riktigt ovanliga idag.

PAM_Arktos-1.jpg

Får väl leta i gömmorna efter något hårt paket o skicka till dig du gillar ju inte mjuka :)

Hade mike horn refarna varit enklare att få tag på hade jag plockat en för längesen, du ska möjligtvis inte sälja nån?
Skicka paketet till @RicVin , han förtjänar den för all tid som han la på för gtgn förra året! :)

service fråga;

233 från 2006 (I serie nr 100 för att vara exakt) med okänd service historik. Hade tänkt och sända iväg den på spa omedelbart.
Men amplitud är bra, gång ok ca -3 sec pr dag. (-18 sec nu på 1v.). PR efter 7d är på ca 25% och trycktest till 100m är ok.
image.jpeg

Känns lite onödigt att skicka iväg den 4mnd till 8k+. Eller riskerar jag mer slitage och en större service räkning vid att vänta en stund?

service fråga;

233 från 2006 (I serie nr 100 för att vara exakt) med okänd service historik. Hade tänkt och sända iväg den på spa omedelbart.
Men amplitud är bra, gång ok ca -3 sec pr dag. (-18 sec nu på 1v.). PR efter 7d är på ca 25% och trycktest till 100m är ok.
image.jpeg

Känns lite onödigt att skicka iväg den 4mnd till 8k+. Eller riskerar jag mer slitage och en större service räkning vid att vänta en stund?
Jag hade väntat ett år eller så om den inte börjat visa upp några tecken på att gå dåligt.

Tillbaka
Topp