Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vacker klocka det där!!
Tjusig klocka och bra bild![]()
Köp en 569:a som jag kan köpa av dig senKonsolideringsplanen har lagts på is, sneglar istället mot en ny panna.. Blir nog nåt som är raka motsatsen mot det cleana.
![]()
Sån där skulle jag kunna tänka mig. 111:a? Eller en 512. Alltid varit lite smygnyfiken på Panerai asså.Konsolideringsplanen har lagts på is, sneglar istället mot en ny panna.. Blir nog nåt som är raka motsatsen mot det cleana.
![]()
Köp en 569:a som jag kan köpa av dig sen![]()
Ja, ser ut som en 111. 512 är en Radomir.Sån där skulle jag kunna tänka mig. 111:a? Eller en 512. Alltid varit lite smygnyfiken på Panerai asså.
vafan, jag har ingen plånbok..grrrJag har också lite goodies
-En grym "bok"
-T-shirt
-Pike
-Plånbok
![]()
Sån där skulle jag kunna tänka mig. 111:a? Eller en 512. Alltid varit lite smygnyfiken på Panerai asså.
Blir nog en 44a även denna gång,, testat och försökt men 47 är inte min grej tyvärr :-S
569 tillsammans med 605 blir en fet kombo, bara att slå till!
Hähävafan, jag har ingen plånbok..grrr
Alright!
Har aldrig sett en 569(live) vet inte hur biffig den är![]()
Exakt! Lite oklar formulering. Har provat en 005'a men var inte helt såld. Känns som att sandwich är rätt väg att gå.Ja, ser ut som en 111. 512 är en Radomir.
Tveka inte! Du kommer inte att ångra dig när du drar på dig den för första gången![]()
Gött. Tror rent krasst att 512'an sitter bättre på mina taniga handleder. Men en Luminor känns helt klart som ett alternativ då den är betydligt mer allround.Japp det är 111. Det var min allra första panna och den som följt med hela vägen under alla dessa år, så mycket gillar jag den
Både 512 och 111 är två riktigt bra instegspannor. Dom är ganska olika så du får välja huruvida du är ute efter dress eller mer allround (512 - 42mm dress, 111 - 44mm allround)
Har lite blandat med inofficiellt/officiellt när det gäller goodies, gillar hårda paket mer än mjuka som framgår av bilden![]()
Jag fullkomligt älskar sandwich och vill ha safir så mitt utbud är klart begränsat.Exakt! Lite oklar formulering. Har provat en 005'a men var inte helt såld. Känns som att sandwich är rätt väg att gå.
Exakt! Lite oklar formulering. Har provat en 005'a men var inte helt såld. Känns som att sandwich är rätt väg att gå.
Gött. Tror rent krasst att 512'an sitter bättre på mina taniga handleder. Men en Luminor känns helt klart som ett alternativ då den är betydligt mer allround.
Vad finns det mer för skoj med bettarini-boett? Ska vara sandwich och får gärna vara subsekund men vill inte ha för mycket krafs på tavlan men samtidigt inte helt avskalad. PAM510?
Haha stenhård dykare! Inte officiell va?
Jo, dom är köttiga på mina handleder. Men 1950 boetten är väl inget alternativ då den är lite kralligare? Eller åtminstone högre. Om man ska vidga vyerna då, vad mer för kul finns det?Ok 512 är ju grym you cant go wrong with either
Läste ovan att du testade 005, då har du en uppfattning om hur bettarini sitter på din handled iaf.
Antar att du endast avser stålpannor och då är det förutom 111 (givet dina kriterier) 510 som gäller.
Utan subsekund har du 112 och 560.
Jo, dom är köttiga på mina handleder. Men 1950 boetten är väl inget alternativ då den är lite kralligare? Eller åtminstone högre. Om man ska vidga vyerna då, vad mer för kul finns det?
Tror att jag hade tröttnat på 112/560 snabbare än en 111/510 faktiskt.
40mm känns uteslutet. Allright! Tack för hjälpenOm du tycker att bettarini är på gränsen ska du inte titta på 1950 boetten
Lite öken annars med alternativ givet ovan kriterier, finns ett par alt. på 40mm men de har cyklop och med painted dial.
Ha!! Jag kan ju inte ens tala om ref på mina egna ur..Visst går det att ordna OM du sätter referensen på dessa tvåoch ni andra låter farbrorn klara sig själv nu.
![]()
Visst går det att ordna OM du sätter referensen på dessa tvåoch ni andra låter farbrorn klara sig själv nu.
Får väl locka med några bilder på min 512 som jag verkligen gillar!
Det är inte helt solklart även för en gammal räv som jag, men givet att @RicVin lämnat WO så lämnar jag in mina svar (mer för kuriosa), observera att i ena lumen är det multiple choice answers eftersom det inte går att särskilja exakt ref, eftersom lumen är utformad på samma sätt för dessa två refs:
Vänstra lumen: pam186 (Giveaway: gmt + distinkta lumefärgen på subsekund och visarna kontra indexlumen som så vitt jag vet bara finns på denna ref)
Högra lumen: antingen pam233 eller pam270 (Giveaway: gmt, PR lume ovanför kl 6, "domade" 6an = 1950 boett när man tar hänsyn till det innan)
Nära eller?