Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utöka samlingen istället!Börjar mer o mer fundera på en 233, har en 320 just nu. Ska man gå igenom hela trista annons/sälj/prut/skambuds processen...?
Är ju jättenöjd egentligen med 320, har dessutom själv plockat ut den från Nymans för bara 6 månader sen, varför är man aldrig nöjd?
Någon som är sugen här i tråden innan jag börjar fundera på annons överhuvudtaget?
![]()
Finns ju så många fina modeller att välja mellan så det är inte konstigt att man hela tiden suktar efter någon annan modell. Var själv inne på att sälja min 112 och köpa en 422 men inte fan kommer jag att bli lyckligare av det. 112:an får stanna tills en 605 dyker uppBörjar mer o mer fundera på en 233, har en 320 just nu. Ska man gå igenom hela trista annons/sälj/prut/skambuds processen...? Är ju jättenöjd egentligen med 320, har dessutom själv plockat ut den från Nymans för bara 6 månader sen, varför är man aldrig nöjd?
Tråkigt att höra Palle! Jag lider med dig och hoppas dom ordnar klockan. Dock är det positivt att vi nu har @Nymans Ur 1851 som sponsor och som säkert ställer upp och hjälper dig så gott dom kan.Merry f-cking Christmas Palenkovich..
Några av er kanske minns att jag haft samma strul som @swedesoc tidigare hade med 8-dagarsverket i min 590 resp. hans 510. Vid fullt uppdrag skenade klockan och rusade som en tok iväg med måånga minuter per dygn. Fick således precis innan jul via Nymans skicka klockan till Panerai, som för några veckor sedan skickade tillbaka den helservad och troligen med några delar bytta. Jag skriver "troligen" eftersom Panerai inte specar vad de gjort utan bara anger ingredienserna i en helservice. I början var gången halv-ok med en avvikelse på kanske 10-15s/dygn för fort (även det lite mycket egentligen). Senaste veckorna har det dock försämrats markant. Ställde igår tiden ungefär vid lunch; idag samma tid går den 5,5 minuter för fort... KUUUUUUL
Har kontaktat @Ekstrand på Nymans som givetvis gör allt han kan för att hjälpa, men man blir hyfsat grinig på Panerais serviceavdelning..
Det är så tråkigt att om och om igen höra om dålig service hos OP. Så jäkla trist, hoppas det löser sig. Kan det ha något med det problemet @MaziK hade? Något liknande menar jag...Merry f-cking Christmas Palenkovich..
Några av er kanske minns att jag haft samma strul som @swedesoc tidigare hade med 8-dagarsverket i min 590 resp. hans 510. Vid fullt uppdrag skenade klockan och rusade som en tok iväg med måånga minuter per dygn. Fick således precis innan jul via Nymans skicka klockan till Panerai, som för några veckor sedan skickade tillbaka den helservad och troligen med några delar bytta. Jag skriver "troligen" eftersom Panerai inte specar vad de gjort utan bara anger ingredienserna i en helservice. I början var gången halv-ok med en avvikelse på kanske 10-15s/dygn för fort (även det lite mycket egentligen). Senaste veckorna har det dock försämrats markant. Ställde igår tiden ungefär vid lunch; idag samma tid går den 5,5 minuter för fort... KUUUUUUL
Har kontaktat @Ekstrand på Nymans som givetvis gör allt han kan för att hjälpa, men man blir hyfsat grinig på Panerais serviceavdelning..
Hyfsat drygt! Tycker du borde räkna med en redig ersättning nu...Merry f-cking Christmas Palenkovich..
Några av er kanske minns att jag haft samma strul som @swedesoc tidigare hade med 8-dagarsverket i min 590 resp. hans 510. Vid fullt uppdrag skenade klockan och rusade som en tok iväg med måånga minuter per dygn. Fick således precis innan jul via Nymans skicka klockan till Panerai, som för några veckor sedan skickade tillbaka den helservad och troligen med några delar bytta. Jag skriver "troligen" eftersom Panerai inte specar vad de gjort utan bara anger ingredienserna i en helservice. I början var gången halv-ok med en avvikelse på kanske 10-15s/dygn för fort (även det lite mycket egentligen). Senaste veckorna har det dock försämrats markant. Ställde igår tiden ungefär vid lunch; idag samma tid går den 5,5 minuter för fort... KUUUUUUL
Har kontaktat @Ekstrand på Nymans som givetvis gör allt han kan för att hjälpa, men man blir hyfsat grinig på Panerais serviceavdelning..
Jupp, Nymans har varit kanon ända sedan jag lämnade in klockan för första omgången. Det är som sagt Panerai man blir aaaningen grinig på..Tråkigt att höra Palle! Jag lider med dig och hoppas dom ordnar klockan. Dock är det positivt att vi nu har @Nymans Ur 1851 som sponsor och som säkert ställer upp och hjälper dig så gott dom kan.
Hyfsat drygt! Tycker du borde räkna med en redig ersättning nu...
Bästa ersättningen vore att klockan fungerar som den skaHyfsat drygt! Tycker du borde räkna med en redig ersättning nu...
Det är en självklarhet att klockan ska fungera. Hoppas det löser sig smärtfritt och snabbt.Bästa ersättningen vore att klockan fungerar som den ska![]()
Precis min tanke... Betalar man de här summorna förväntar man sig att saker och ting ska fungera. Tycker Panerai självmant borde gå ut och ersätta utsatta kunder för eventuella problem.Det är en självklarhet att klockan ska fungera. Hoppas det löser sig smärtfritt och snabbt.
Förutom problemen med serviceorganisationen tycker jag det är tråkigt att det verkar vara så mycket problem (=dålig kvalitet?) på deras nya fina inhouse-verk. Det får mig att ifrågasätta om de verkligen är det premiummärke som de nu har valt att prismässigt positionera sig som. Instegsmodellerna kostar lika mycket (eller mer) som Rolex instegsmodeller och skillnaden i kvalitet verkar vara himmelsvid. Känns lite som det gjorde att köpa Alfa Romeo på 90-talet, mycket tid i verkstad för korta stunder av glädje.
All heder åt Nymans som hjälper till i processen, det kostar dem rimligen en obehaglig slant att göra detta.
Med tanke på vilken tråd detta är så lär jag säkert bli bränd på bål nu men innan ni dränker mig i tändvätska så betänk att jag varit Paneristi ut i fingerspetsarna innan jag sålde allihop under förra året.![]()
Tror inte någon kommer ifrågasätta det du skriver. Tycker själv de tar otroliga överpriser för sina klockor. Skulle fan själv kokat om jag köpte en klocka för över 80 tusen och den gick sämre än en Seiko 5. Synd att de är så charmiga bara...
Merry f-cking Christmas Palenkovich..
Tror inte 116 gjordes i G-serien. Är nog en 176 från år 2004.Hallå Paneristas!
Har väldigt dålig koll på Panerai och snubblade på den här:
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=479983&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=20&offset=80&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=86
en härjad klocka utan tillbehör kan det vara en PAM116? har som sagt ingen koll, googlade och sökte här men hittade inte så mkt info så tänkte se om det är någon här som har mer koll..
Är själv inte intresserad speciellt av klockan och kommer inte slå till utan blev mest nyfiken när jag inte hittade så mycket om den och att jag såg tillverkningsnumret var 001/400 så det borde väl vara ganska unikt iaf?
![]()
Som sagt, noll koll men tacksam om någon vill utbilda mig lite..
Trevlig kväll!
Tror inte 116 gjordes i G-serien. Är nog en 176 från år 2004.
Det är så tråkigt att om och om igen höra om dålig service hos OP. Så jäkla trist, hoppas det löser sig. Kan det ha något med det problemet @MaziK hade? Något liknande menar jag...
Utgick ifrån Paneristi.com:s lista där G anges ha tillverkningsår 2004. Lär ju stämma om den visades på SIHH i början av 2005.Referensen har du så rätt påÅrtal vågar jag inte ge mig in på med säkerhet men den visades väl på SIHH-05?
Tro att den bara varit i Holland hittills..Det låter som att det är något annat som är fel med tanke på avvikelsen.
I vilket fall så är det väldigt tråkigt att höra @Palenkovich, vet hur det känns.
Har dem skickat den till Panerai i Schweiz eller är det bara Richmont i Holland som hanterat den?
Hoppas de hittar en lösning fort