• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_0054.JPG

Dags att dra till jobbet !

Börjar mer o mer fundera på en 233, har en 320 just nu. Ska man gå igenom hela trista annons/sälj/prut/skambuds processen...?

Är ju jättenöjd egentligen med 320, har dessutom själv plockat ut den från Nymans för bara 6 månader sen, varför är man aldrig nöjd?

Någon som är sugen här i tråden innan jag börjar fundera på annons överhuvudtaget, släng iväg ett pm till mig!

Foto 2016-03-14 09 41 04.jpg

Senast ändrad:
Börjar mer o mer fundera på en 233, har en 320 just nu. Ska man gå igenom hela trista annons/sälj/prut/skambuds processen...?

Är ju jättenöjd egentligen med 320, har dessutom själv plockat ut den från Nymans för bara 6 månader sen, varför är man aldrig nöjd?

Någon som är sugen här i tråden innan jag börjar fundera på annons överhuvudtaget?

Foto 2016-03-14 09 41 04.jpg
Utöka samlingen istället! :D

Börjar mer o mer fundera på en 233, har en 320 just nu. Ska man gå igenom hela trista annons/sälj/prut/skambuds processen...? Är ju jättenöjd egentligen med 320, har dessutom själv plockat ut den från Nymans för bara 6 månader sen, varför är man aldrig nöjd?
Finns ju så många fina modeller att välja mellan så det är inte konstigt att man hela tiden suktar efter någon annan modell. Var själv inne på att sälja min 112 och köpa en 422 men inte fan kommer jag att bli lyckligare av det. 112:an får stanna tills en 605 dyker upp :)

Merry f-cking Christmas Palenkovich..

Några av er kanske minns att jag haft samma strul som @swedesoc tidigare hade med 8-dagarsverket i min 590 resp. hans 510. Vid fullt uppdrag skenade klockan och rusade som en tok iväg med måånga minuter per dygn. Fick således precis innan jul via Nymans skicka klockan till Panerai, som för några veckor sedan skickade tillbaka den helservad och troligen med några delar bytta. Jag skriver "troligen" eftersom Panerai inte specar vad de gjort utan bara anger ingredienserna i en helservice. I början var gången halv-ok med en avvikelse på kanske 10-15s/dygn för fort (även det lite mycket egentligen). Senaste veckorna har det dock försämrats markant. Ställde igår tiden ungefär vid lunch; idag samma tid går den 5,5 minuter för fort... KUUUUUUL :banghead::arghh::dead::bawling:

Har kontaktat @Ekstrand på Nymans som givetvis gör allt han kan för att hjälpa, men man blir hyfsat grinig på Panerais serviceavdelning..

Några av er kanske minns att jag haft samma strul som @swedesoc tidigare hade med 8-dagarsverket i min 590 resp. hans 510. Vid fullt uppdrag skenade klockan och rusade som en tok iväg med måånga minuter per dygn. Fick således precis innan jul via Nymans skicka klockan till Panerai, som för några veckor sedan skickade tillbaka den helservad och troligen med några delar bytta. Jag skriver "troligen" eftersom Panerai inte specar vad de gjort utan bara anger ingredienserna i en helservice. I början var gången halv-ok med en avvikelse på kanske 10-15s/dygn för fort (även det lite mycket egentligen). Senaste veckorna har det dock försämrats markant. Ställde igår tiden ungefär vid lunch; idag samma tid går den 5,5 minuter för fort... KUUUUUUL :banghead::arghh::dead::bawling:

Har kontaktat @Ekstrand på Nymans som givetvis gör allt han kan för att hjälpa, men man blir hyfsat grinig på Panerais serviceavdelning..
Tråkigt att höra Palle! Jag lider med dig och hoppas dom ordnar klockan. Dock är det positivt att vi nu har @Nymans Ur 1851 som sponsor och som säkert ställer upp och hjälper dig så gott dom kan.

Det är så tråkigt att om och om igen höra om dålig service hos OP. Så jäkla trist, hoppas det löser sig. Kan det ha något med det problemet @MaziK hade? Något liknande menar jag...

Hyfsat drygt! Tycker du borde räkna med en redig ersättning nu...

Hyfsat drygt! Tycker du borde räkna med en redig ersättning nu...

Tyvärr blir det svårare för Nymans att lösa nån typ av ersättning då klockan inte är köpt här; men självklart kommer vi vara så behjälpliga som möjligt i diskussionen med Panerai och även piska RCS (ännu mer) @Palenkovich Kul att höra att du är nöjd med vårt (@Nymans Ur 1851) bemötade so far :)

Det är en självklarhet att klockan ska fungera. Hoppas det löser sig smärtfritt och snabbt.
Precis min tanke... Betalar man de här summorna förväntar man sig att saker och ting ska fungera. Tycker Panerai självmant borde gå ut och ersätta utsatta kunder för eventuella problem.

Jag kontaktade Panerai själv när jag hade strul med en av Pannorna, de skickade Fedex hem till mig för att hämta klockan. Efter en vecka ringde en tekniker som berättade vad felet var och att det nu var åtgärdat. Dagen efter knackade Fedex på med leverans av klockan. Kan inte vara mer än supernöjd med denna service.

Förutom problemen med serviceorganisationen tycker jag det är tråkigt att det verkar vara så mycket problem (=dålig kvalitet?) på deras nya fina inhouse-verk. Det får mig att ifrågasätta om de verkligen är det premiummärke som de nu har valt att prismässigt positionera sig som. Instegsmodellerna kostar lika mycket (eller mer) som Rolex instegsmodeller och skillnaden i kvalitet verkar vara himmelsvid. Känns lite som det gjorde att köpa Alfa Romeo på 90-talet, mycket tid i verkstad för korta stunder av glädje.

All heder åt Nymans som hjälper till i processen, det kostar dem rimligen en obehaglig slant att göra detta.

Med tanke på vilken tråd detta är så lär jag säkert bli bränd på bål nu men innan ni dränker mig i tändvätska så betänk att jag varit Paneristi ut i fingerspetsarna innan jag sålde allihop under förra året. :)

Förutom problemen med serviceorganisationen tycker jag det är tråkigt att det verkar vara så mycket problem (=dålig kvalitet?) på deras nya fina inhouse-verk. Det får mig att ifrågasätta om de verkligen är det premiummärke som de nu har valt att prismässigt positionera sig som. Instegsmodellerna kostar lika mycket (eller mer) som Rolex instegsmodeller och skillnaden i kvalitet verkar vara himmelsvid. Känns lite som det gjorde att köpa Alfa Romeo på 90-talet, mycket tid i verkstad för korta stunder av glädje.

All heder åt Nymans som hjälper till i processen, det kostar dem rimligen en obehaglig slant att göra detta.

Med tanke på vilken tråd detta är så lär jag säkert bli bränd på bål nu men innan ni dränker mig i tändvätska så betänk att jag varit Paneristi ut i fingerspetsarna innan jag sålde allihop under förra året. :)

Tror inte någon kommer ifrågasätta det du skriver. Tycker själv de tar otroliga överpriser för sina klockor. Skulle fan själv kokat om jag köpte en klocka för över 80 tusen och den gick sämre än en Seiko 5. Synd att de är så charmiga bara...

Har haft ett antal Panerai under åren och, som tur är, aldrig haft problem.
Hur som helst finns många liknande historier om sviktande kvalitet, långa servicetider och dåligt utförd service att läsa på flertalet andra siter som t ex Paneristi och Timezone.
Förr har det verkat som om ovanstående mest förekommit hos servicecenter belägna i USA (eller kanske bara att personer baserade i USA skrivit om problemet), men senaste tiden verkar problemen eskalerat.
Verkligen tråkigt för alla som har bekymmer.

Jag har haft tre pannor, (det låter ju helt idiotiskt) men i alfafall det har jag haft. Med den första så tror jag att jag hade den ngn vecka, så stannande den. den bara dog, iväg på service i Italien, för Nymans kunde ju inte fixa det. Minns inte hur lång tid det tog, men för länge var det.
Sedan har jag haft två till som sagt peggade och de var det inga problem med. det är oerhört synd alltså med deras problem. För klockorna i sig är ju fantastiskt fina.

Hallå Paneristas!
Har väldigt dålig koll på Panerai och snubblade på den här:
https://www.pantbanken.se/auktioner...0&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=86
en härjad klocka utan tillbehör kan det vara en PAM116? har som sagt ingen koll, googlade och sökte här men hittade inte så mkt info så tänkte se om det är någon här som har mer koll..
Är själv inte intresserad speciellt av klockan och kommer inte slå till utan blev mest nyfiken när jag inte hittade så mycket om den och att jag såg tillverkningsnumret var 001/400 så det borde väl vara ganska unikt iaf?
panerai.jpg

Som sagt, noll koll men tacksam om någon vill utbilda mig lite..
Trevlig kväll!

Hallå Paneristas!
Har väldigt dålig koll på Panerai och snubblade på den här:
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=479983&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=20&offset=80&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=86
en härjad klocka utan tillbehör kan det vara en PAM116? har som sagt ingen koll, googlade och sökte här men hittade inte så mkt info så tänkte se om det är någon här som har mer koll..
Är själv inte intresserad speciellt av klockan och kommer inte slå till utan blev mest nyfiken när jag inte hittade så mycket om den och att jag såg tillverkningsnumret var 001/400 så det borde väl vara ganska unikt iaf?
panerai.jpg

Som sagt, noll koll men tacksam om någon vill utbilda mig lite..
Trevlig kväll!
Tror inte 116 gjordes i G-serien. Är nog en 176 från år 2004.

Det är så tråkigt att om och om igen höra om dålig service hos OP. Så jäkla trist, hoppas det löser sig. Kan det ha något med det problemet @MaziK hade? Något liknande menar jag...

Det låter som att det är något annat som är fel med tanke på avvikelsen.

I vilket fall så är det väldigt tråkigt att höra @Palenkovich, vet hur det känns.
Har dem skickat den till Panerai i Schweiz eller är det bara Richmont i Holland som hanterat den?
Hoppas de hittar en lösning fort

Tillbaka
Topp