På lån från hedersknyffeln MickeG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tro mig en 422 gör dig lyckligareFinns ju så många fina modeller att välja mellan så det är inte konstigt att man hela tiden suktar efter någon annan modell. Var själv inne på att sälja min 112 och köpa en 422 men inte fan kommer jag att bli lyckligare av det. 112:an får stanna tills en 605 dyker upp![]()
Känns som att Panerais egna urmakare skall ta en titt på denTro att den bara varit i Holland hittills..
Shit måste börja ta lite satsigare bilder jag med!Har inte orkat fota eller velat ha klockor sista dagarna. Gör det sista på huset...
Men var tvungen att ta en bild idag och bära en panna såhär på kvällen
![]()
Do itShit måste börja ta lite satsigare bilder jag med!
Skulle nog tro att de nya inte sliter med dessa problem eftersom felet är löst, i alla fall på mitt 8 dagars verket och att dom borde fått ordning på på problemet.usch usch, synd med dessa mindre bra erfarenheter av PAM. Trodde att det hade blivit bättre alltså, men icke
Bra! Blev nice kjus på tavlan.Vart en late night photoshootBra modell men dåligt ljus såhär på kvällen!
Edit: Oredigerad också
![]()
Bra! Blev nice kjus på tavlan.
Kortare skärpedjup/bokeh hade varit grymt så att ljuskällan bakom hade blivit skönt diffus. Typ liknande
![]()
Jag har ingen dator än som jag kan redigera på.
Lobbar varje dag för en ny datorn men det är svårmotiverat för tillfället. Älskar verkligen att fotografera.
Mmm det jag var ute efter! Tyvärr försvann det objektivet jag ville använda på flyget sist och inte hunnit skaffa nytt än :/ Passar på att bjuda på en till liknande![]()
![]()
Ajdå det lät inte alls kul!
Vad var det för objekiv?
Jag funderar på att köpa ett 25/1.4
Va gör man när klockan är full av smuts, läderbandet sitter på och verktygs utvalet är begränsat på kontoret...
![]()
Haha!Tro mig en 422 gör dig lyckligare
Luminor eller Radiomir?Jag har läst hela tråden och skulle behöva tips, jag letar efter en modell som fyller upp dessa kriterier:
312 gillar jag... Men ser gärna guldfärgade visare...
- 44mm
- Sandwich
- Borstad stål
- Sekundvisare
- In house
Snälla Klocksnack. Hjälp mig!
Budget?Jag har läst hela tråden och skulle behöva tips, jag letar efter en modell som fyller upp dessa kriterier:
- 44mm
- Sandwich
- Borstad stål
- Sekundvisare
- In house
Budget?![]()
På rak arm 312, 320, 321, 328, 329.Beggat runt 45 vore trevligt.
Jag har läst hela tråden och skulle behöva tips, jag letar efter en modell som fyller upp dessa kriterier:
- 44mm
- Sandwich
- Borstad stål
- Sekundvisare
- In house
Interista IRL?
Ser fin ut men var kan jag se den live?Har du kollat 351 som jag nämnde? Den är dock i titan borstad.