• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du @Ernesto - matcha bandet med tillhörande dryck?

C8554E03-28E7-44AB-88FF-BA6FCF494651.jpeg

Mjölken är slut sedan igår...

upload_2019-10-15_16-54-16.png

Verkar som att finnarna inte riktigt vet hur en panna ser ut när den kommer från fabrik! Varför fan fäster de markeringarna fel?
Får man skicka in den på service igen för att få dem rätt?

Varför gjorde du det där? Kanske bakluckan kan funka, så slipper skruvarna ramla ner under stolen. ;)
Min gamla mejsel var lite trasig så jag har inte vågat använda den. Jag var inne och köpte en ny mejsel och kunde inte hålla mig längre så det fick bli ett bandbyte redan i bilen på parkeringen utanför verktygsbutiken. Tur att det är preussiskt rent i bilen!

Jag har aldrig varit direkt motståndare till titan, tvärtom tycker jag de rent estetiskt ramlar in rätt snyggt mellan stål och pvd, bästa av båda världar helt enkelt. Vikten har jag varit mer orolig för tidigare och att klockan skulle tappa ”känslan” men det är ändå halva vikten av boetten kvar plus urverk, glas som väger lika så det är inget iaf jag tänker på:)

.. Värt att notera är att det är en titanare..

Efter jag testat @Matts 025 ett tag är jag inte rädd för titan heller.

Give us the backstory..

Denna klocka är servad 07/2019 av Watch Service Finland. Urverket servat och hela klockan blev uppfräschad men ändå får de inte markeringarna på bezeln rätt... var precis samma på kollegans 024 när den kom tillbaka från service.

Är det meningen att markeringarna ska rotera eller ska de vara solida?

Denna klocka är servad 07/2019 av Watch Service Finland. Urverket servat och hela klockan blev uppfräschad men ändå får de inte markeringarna på bezeln rätt... var precis samma på kollegans 024 när den kom tillbaka från service.

Är det meningen att markeringarna ska rotera eller ska de vara solida?
Solida... Det där ser inte rätt ut. Undrar vad som hänt

Citerar ett gammalt inlägg nu när vi ändå snackar om P2002...

Om någon är ute efter en Radiomir på 45mm med datum och inte har något emot titan tycker jag denna borde ligga högt upp på listan. Den är helt fantastisk med guldvisare.

Förutom 8 dagars PR och PR-indikator på baksidan har urverket 3st barrels och en "second reset" funktion.

Datumbubblan i glaset har definitivt växt på mig .. förut var den en dealbreaker. Jag tror jag skulle gilla den nu, även om 190-layouten såklart är att föredra. Efter jag testat @Matts 025 ett tag är jag inte rädd för titan heller.

Sjukt, satt och ”Chrono24:ade” på den igår. Tycker den är riktigt bra, och datumbubbla är mysigt enligt mig!

Så mysig stämning i den här tråden, måste köpa en panna för att komma in i värmen :)

Har researchat i en sjuklig mängd timmar nu, än så länge har det kokat ner till PAM512 eller PAM574. Verkar som de båda har 48mm lug-to-lug, oklart om jag kan bära upp större med mina 16,5cm handleder.

Vill ha en manuell (alltid plattare?), helst vanliga luggar framför wire och så mycket Panerai-DNA som är möjligt :D
Finns det andra referenser som är värda att spana in?
Vet ju att jag givetvis borde åka och testa, men har långt till AD. Begagnade 512/574 verkar inte växa på träd här på KS köp & sälj heller.

Så mysig stämning i den här tråden, måste köpa en panna för att komma in i värmen :)

Har researchat i en sjuklig mängd timmar nu, än så länge har det kokat ner till PAM512 eller PAM574. Verkar som de båda har 48mm lug-to-lug, oklart om jag kan bära upp större med mina 16,5cm handleder.

Vill ha en manuell (alltid plattare?), helst vanliga luggar framför wire och så mycket Panerai-DNA som är möjligt :D
Vet ju att jag givetvis borde åka och testa, men har långt till AD. Begagnade 512/574 verkar inte växa på träd här på KS köp & sälj heller.

Jag ligger där i samma spann för handledsmåttet och har 44mm luminor utan problem eller farhågor samt 47mm radiomir med wirelugs (som är lug to lug likställt som 44mm med luggar).

Mät dina handleder rakt över, plattheten och längden rakt över handleden gör mycket

Jag ligger där i samma spann för handledsmåttet och har 44mm luminor utan problem eller farhågor samt 47mm radiomir med wirelugs (som är lug to lug likställt som 44mm med luggar).

Mät dina handleder rakt över, plattheten och längden rakt över handleden gör mycket

Will do, tack för tipset! Blir helt svampig i huvet av all info, men någon variant av caset på luminor bär mycket större enligt vad jag läst till mig? Vilken ref är det du har?

Tycker att du tittar på två riktigt bra modeller, som för min del är lite av favoriter. (även att jag ännu inte ägt någon av dem, men har provat båda).
Såg en 512 på Blocket så sent som igår tror jag. Trots sina 42 mm bär de mycket nätt och fint. (nästan för små för att vara Panerai, men bara nästan) :)

Biceps... Glöm inte biceps. Ju större överarm desto bättre sitter pannan på handleden.

Själv har jag också 16,5 men bär upp Egizianon utan problem :cigar: :hilarious:

Will do, tack för tipset! Blir helt svampig i huvet av all info, men någon variant av caset på luminor bär mycket större enligt vad jag läst till mig? Vilken ref är det du har?

Inga som direkt bärs större, bettarini sitter plattare emot handleden och 1950 inte lika. Sen har du äldre submersibles som är rätt tjocka.

Jag har själv en 590 (luminor Bettarini), 721(radiomir med wirelugs) och en 995(radiomir 1940)

Biceps... Glöm inte biceps. Ju större överarm desto bättre sitter pannan på handleden.

Själv har jag också 16,5 men bär upp Egizianon utan problem :cigar: :hilarious:

Skämt å sido, jag tycker kroppshyddan på den som bär klockan spelar in. En lång och smal karl kan i mina ögon bära upp en stor klocka bättre än en mindre och smal sådan.

Tillbaka
Topp