• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Will do, tack för tipset! Blir helt svampig i huvet av all info, men någon variant av caset på luminor bär mycket större enligt vad jag läst till mig? Vilken ref är det du har?

Som rekommendation tycker jag du ska köp dig en 44mm som första, det är det kvintessentiella för panerai och du får in känslan direkt med en. Kommer du sen på att du vill ha något annat så säljer du den och köper det andra. Svårare än så behöver det inte vara!

Så mysig stämning i den här tråden, måste köpa en panna för att komma in i värmen :)

Har researchat i en sjuklig mängd timmar nu, än så länge har det kokat ner till PAM512 eller PAM574. Verkar som de båda har 48mm lug-to-lug, oklart om jag kan bära upp större med mina 16,5cm handleder.

Vill ha en manuell (alltid plattare?), helst vanliga luggar framför wire och så mycket Panerai-DNA som är möjligt :D
Finns det andra referenser som är värda att spana in?
Vet ju att jag givetvis borde åka och testa, men har långt till AD. Begagnade 512/574 verkar inte växa på träd här på KS köp & sälj heller.

Här en 42mm på 16.5cm handled

587029F5-8A30-4EBB-A834-0E0C8B8CA461.jpeg

7CFD8146-4230-485E-BA6F-A244E9B13C9B.jpeg

Så mysig stämning i den här tråden, måste köpa en panna för att komma in i värmen :)

Har researchat i en sjuklig mängd timmar nu, än så länge har det kokat ner till PAM512 eller PAM574. Verkar som de båda har 48mm lug-to-lug, oklart om jag kan bära upp större med mina 16,5cm handleder.

Vill ha en manuell (alltid plattare?), helst vanliga luggar framför wire och så mycket Panerai-DNA som är möjligt :D
Finns det andra referenser som är värda att spana in?
Vet ju att jag givetvis borde åka och testa, men har långt till AD. Begagnade 512/574 verkar inte växa på träd här på KS köp & sälj heller.
Jag håller med @metamorfos om att titta på en 44 mm luminor med Bettarinicase som är mer allround än 42mm radiomir som jag upplever är mer åt det dressade hållet.

Är det ändå det du vill så hade jag satsat på 512 av de ref. du angav. Det är bl a lysmassan som skiljer de åt och den beigea ecrufärgen kan du lättare matcha med läderband än den gröna.

Jag håller med @metamorfos om att titta på en 44 mm luminor med Bettarinicase som är mer allround än 42mm radiomir som jag upplever är mer åt det dressade hållet.

Är det ändå det du vill så hade jag satsat på 512 av de ref. du angav. Det är bl a lysmassan som skiljer de åt och den beigea ecrufärgen kan du lättare matcha med läderband än den gröna.

Här får du en bild på en 44mm också på liten handled. Ping @MARTINOV
Ska du h 44mm så sitter vanliga luminor mycket skönare än luminor 1950 enligt mig iaf.

0320A12A-B935-4330-9808-20A58F6EE0F1.jpeg

C33241BA-6D4A-4119-8D51-21F62331B669.jpeg

F76611F4-FA14-4783-B23B-A35B938231C6.jpeg

Är efterfrågan hög och priset okej borde den vara såld ;)

Så sant ;)

Jag sänkte dock precis priset från 105 till 99k. Så jag tror inte att så många har sett det ännu.
Sedan handlar det ju mycket om tillfälligheter vad gäller objekt att köpa / köpare som just nu letar objekt att förvärva.

Med det sagt så tror jag att det finns någon form av allmän uppfattning/magkänsla kring vad en klocka bör betinga.

Sprillans ny 995 för under 100k är skitbra. 20k under den enda jag hittade på Chrono..
Betänk att KS är en ganska begränsad marknad för Panerai..
Blir du inte lite sugen på klockan? ;)

Jag håller med dig kring prisbilden. Då klockan är limiterad och även omtyckt så tror jag att det är många som skulle vilja köpa klockan för listpriset om de fick möjligheten. (jag var en av de få utvalda denna gång och är förstås partisk i denna diskussion)

Det gäller bara att hitta dem!

Blir du inte lite sugen på klockan? ;)

Jag håller med dig kring prisbilden. Då klockan är limiterad och även omtyckt så tror jag att det är många som skulle vilja köpa klockan för listpriset om de fick möjligheten. (jag var en av de få utvalda denna gång och är förstås partisk i denna diskussion)

Det gäller bara att hitta dem!
Jag tror att den hade varit såld om den annonserats i ett större forum, typ C24 el annan annonsplats som når utanför lilla Svedala.

Så sant ;)

Jag sänkte dock precis priset från 105 till 99k. Så jag tror inte att så många har sett det ännu.
Sedan handlar det ju mycket om tillfälligheter vad gäller objekt att köpa / köpare som just nu letar objekt att förvärva.

Med det sagt så tror jag att det finns någon form av allmän uppfattning/magkänsla kring vad en klocka bör betinga.
Får jag be dig höja den till 120 eller nåt igen. Gärna 150. För just nu sneglar jag lite väl mycket..... ;)

Så sant ;)

Jag var lite ironisk. :D priset är nog mer än vettigt.

Tillbaka
Topp