• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Min kära 372 lämnade för för en vecka sedan, saknaden är stor...
Men jag har provkört en annan liten sak dom senaste tre veckorna, som jag nämnt tidigare så har jag varit sugen på en Radiomir med wirelugs och har nu införskaffat en PAM183 som jag burit i princip oavbrutet under tre veckor, är så nöjd med denna och tycker den är fantastiskt skön på handleden.
Tror den blir kvar länge :)
20191021_102058.jpg

20191021_135356.jpg

20191021_135327.jpg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min kära 372 lämnade för för en vecka sedan, saknaden är stor...
Men jag har provkört en annan liten sak dom senaste tre veckorna, som jag nämnt tidigare så har jag varit sugen på en Radiomir med wirelugs och har nu införskaffat en PAM183 som jag burit i princip oavbrutet under tre veckor, är så nöjd med denna och tycker den är fantastiskt skön på handleden.
Tror den blir kvar länge :)
20191021_102058.jpg

20191021_135356.jpg

20191021_135327.jpg

45 är en jäkligt sweet storlek, mycket bra köp!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om det är samma gröna färg på tavlan på 911 o 995 vet jag inte. Tycker dock de två modellerna och tavlorna upplevs väldigt olika i och med det rejält kupade (995) respektive plana glaset (911)
@mårt
Har du testat 995, bärs den tunnare och mindre 736?
995 eller 911 vad säger du där då ?
En annan fråga, är det samma gröna tavla på samtliga eller skiljer dem sig åt ?
 

azcii

Patek
2-Faktor
@mårt
Har du testat 995, bärs den tunnare och mindre 736?
995 eller 911 vad säger du där då ?
En annan fråga, är det samma gröna tavla på samtliga eller skiljer dem sig åt ?
Båda superbra om du frågar mig. Omöjligt för mig att välja en.

911an är den enda stålpannan på 44mm med guldvisare och sandwichtavla med simpel 12,3,6,subsek layout. Dessutom saknar den "8 days"-texten på den gröna tavlan, vilket vi gillar. Att den är Bonatis sista klocka , tillverkad till Paneristi i (max) 500 ex gör inte saken sämre.
One of my favorite combos ever - - PAM911 on green OEM rubber _green_heart_ ( 1143 X 1080 ).jpg


Likt 911 är 995 den enda <=45mm radiomiren med en "clean" sandwichtavla guldvisare och kupat glas. P4000 som sitter i klockan är ett väldigt fint urverk och den tunnna boetten sitter verkligen helt perfekt på min 18cms handled. Den saknar dessutom "Automatic"-texten på tavlan vilket är pricken över i:et.
What a combo _green_heart_ - PAM995 on a green OEM rubber strap - pday2019 ( 1151 X 1080 ).jpg
 

Johan_C

Panerai
Båda superbra om du frågar mig. Omöjligt för mig att välja en.

911an är den enda stålpannan på 44mm med guldvisare och sandwichtavla med simpel 12,3,6,subsek layout. Dessutom saknar den "8 days"-texten på den gröna tavlan, vilket vi gillar. Att den är Bonatis sista klocka , tillverkad till Paneristi i (max) 500 ex gör inte saken sämre.
One of my favorite combos ever - - PAM911 on green OEM rubber _green_heart_ ( 1143 X 1080 ).jpg


Likt 911 är 995 den enda <=45mm radiomiren med en "clean" sandwichtavla guldvisare och kupat glas. P4000 som sitter i klockan är ett väldigt fint urverk och den tunnna boetten sitter verkligen helt perfekt på min 18cms handled. Den saknar dessutom "Automatic"-texten på tavlan vilket är pricken över i:et.
What a combo _green_heart_ - PAM995 on a green OEM rubber strap - pday2019 ( 1151 X 1080 ).jpg
Tack för fina bilder!
911an är snäppet bättre i min bok.:)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Dom två gröna tillsammans med nya gröna submersiblen är ju en skön trippel:)
Båda superbra om du frågar mig. Omöjligt för mig att välja en.

911an är den enda stålpannan på 44mm med guldvisare och sandwichtavla med simpel 12,3,6,subsek layout. Dessutom saknar den "8 days"-texten på den gröna tavlan, vilket vi gillar. Att den är Bonatis sista klocka , tillverkad till Paneristi i (max) 500 ex gör inte saken sämre.
One of my favorite combos ever - - PAM911 on green OEM rubber _green_heart_ ( 1143 X 1080 ).jpg


Likt 911 är 995 den enda <=45mm radiomiren med en "clean" sandwichtavla guldvisare och kupat glas. P4000 som sitter i klockan är ett väldigt fint urverk och den tunnna boetten sitter verkligen helt perfekt på min 18cms handled. Den saknar dessutom "Automatic"-texten på tavlan vilket är pricken över i:et.
What a combo _green_heart_ - PAM995 on a green OEM rubber strap - pday2019 ( 1151 X 1080 ).jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Båda superbra om du frågar mig. Omöjligt för mig att välja en.

911an är den enda stålpannan på 44mm med guldvisare och sandwichtavla med simpel 12,3,6,subsek layout. Dessutom saknar den "8 days"-texten på den gröna tavlan, vilket vi gillar. Att den är Bonatis sista klocka , tillverkad till Paneristi i (max) 500 ex gör inte saken sämre.
One of my favorite combos ever - - PAM911 on green OEM rubber _green_heart_ ( 1143 X 1080 ).jpg


Likt 911 är 995 den enda <=45mm radiomiren med en "clean" sandwichtavla guldvisare och kupat glas. P4000 som sitter i klockan är ett väldigt fint urverk och den tunnna boetten sitter verkligen helt perfekt på min 18cms handled. Den saknar dessutom "Automatic"-texten på tavlan vilket är pricken över i:et.
What a combo _green_heart_ - PAM995 on a green OEM rubber strap - pday2019 ( 1151 X 1080 ).jpg
Fantastiska bilder som vanligt...
Är indexen "guldigare" på 911 el är det ljuset?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Om man vill ha tag på en 024 med tritium är de inkl. F serien? årtal? Har lite dragningskraft till en sån :) finns ju några 024 på nätet dock är några utan original box men med orginalhandlingar mm. Vad är rimligt att betala för en fullset resp. Inte fullset?

liiite skeptisk till datumbubbla men tror man kanske kan lära sig gilla den
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Om man vill ha tag på en 024 med tritium är de inkl. F serien? årtal? Har lite dragningskraft till en sån :) finns ju några 024 på nätet dock är några utan original box men med orginalhandlingar mm. Vad är rimligt att betala för en fullset resp. Inte fullset?
Nån som går i flippar tankar får gärna höra av sig :)

liiite skeptisk till datumbubbla men tror man kanske kan lära sig gilla den
 

Rulle

Audemars
om man kollar 42 subarna..
682 vs den nya 00973 som är ännu slimare med 900 verket

vad ska man satsa på?
682 med riktig inhouse eller 00973 med richmondgruppens nya basverk?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
om man kollar 42 subarna..
682 vs den nya 00973 som är ännu slimare med 900 verket

vad ska man satsa på?
682 med riktig inhouse eller 00973 med richmondgruppens nya basverk?
Det är väl ett hyggligt personligt val. Vad tycker du känns viktigt för dig? Vilka parametrar tittar vi på?
 
Topp