• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har själv börjat kolla runt efter en vit men är lite osäker på om det håller i längden. Man tröttnar inte på den vita tavlan?
Kollar mest på 561, 563 och 499.

Har inte sett dom nya pannorna med vita tavlorn på 561,563, 499 än - vet inte om de är exakt som 113,114 men jag tröttnade inte alls på min 114, det som är till fördelen är just hur livad tavlan blir när man byter straps. Det är en av de klockor jag fotade mest under kortast tid.

Ja, jag tänker på siffrornas typsnitt, placering, att endast ha siffror vid 3, 6, 9 och 12, små strecken mellan siffrorna och inte minst sandwich tavlan...
Men som sagt det är ju lätt att se skillnad mellan en Panerai och en Wewood.

Jag kan nog peka ut några fler (legitima) klockor med den konfigurationen (såsom lüm-tec) som inte Richemont gjort något åt, och vad jag har förstått så brukar de göra saker.

Iofs har Dievas haft en 2533-slc-klon till försäljning länge utan att ha åkt dit.

Äntligen kan man posta i denna tråden :cigar:

image.jpg

Sådärja! Tillbaka från helservice nr 2, denna gång är också bl.a balansen bytt. Nu jäklar ska det vara en klocka i toppform och med förlängd tvåårig garanti!

Tack @Ekstrand för att du bidrog till att sejouren hos Panerai blev ganska kort denna gång!

Passade också på att prova 513 igen; är ju bortsett från nyansen på tavlan utseende- och storleksmässigt identisk med den jag är sugen på, 575..

image.jpeg

image.jpeg

Var idag inne på min lokala Paneraibutik och provade några olika modeller men tror jag bestämt mig till 95% för att det får bli en pam112 även om de även hade en pam562 tillverkade förra året med sandwich dial som också skulle passa bra, de 562 som tillverkats i år har ju inte längre sandwich dial vilket är synd.
Pam 112 kostar 5500 chf vilket är ungefär 47000kr vad ligger listpris på pam112 i Sverige.

För överigt mitt första inlägg på detta trevligs forum!

När jag köpte min 112 på nymans för en månad sen låg listpris på 54200kr
Tack för svaret! Fick med mig en kartalog och en lista med schweiziska listpriset på de flesta modeller som jag kan lägga upp om någon är intresserad. Verkar ju skilja en del i priset mot Sverige vilket nog kan förklaras delvis med 17 % högre moms i Sverige.

Ärligt, vad tycker ni om den här? Jag tycker den är grymt snygg. En udda Panerai med lite roliga komplikationer med get och alarm. Ligger kring 60000 kr begagnad. Är det ett överpris? Får jag höra din känsla,för jag tycker det är en läckerhet eller är det den fula ankungen denna PAM098?
B8FCoumCIAA1AYM.jpg
IMG_4387_1024.jpg
IMG_4396_1024.jpg
PAM098-5.jpg
pam98d3.jpg
www_image.315012.jpg

Senast ändrad:
Ärligt, vad tycker ni om den här? Jag tycker den är grymt snygg. En udda Panerai med lite roliga komplikationer med get och alarm. Ligger kring 60000 kr begagnad. Är det ett överpris? Får jag höra din känsla,för jag tycker det är en läckerhet eller är det den fula ankungen denna PAM098?
B8FCoumCIAA1AYM.jpg
IMG_4387_1024.jpg
IMG_4396_1024.jpg
PAM098-5.jpg
pam98d3.jpg
www_image.315012.jpg
Inget jag skulle köpa. Gillar det rena med Panerai, tycker tavlan blir för plottrig.
Men om du tycker att den är läcker är det väl bara att slå till? :)

Var idag inne på min lokala Paneraibutik och provade några olika modeller men tror jag bestämt mig till 95% för att det får bli en pam112 även om de även hade en pam562 tillverkade förra året med sandwich dial som också skulle passa bra, de 562 som tillverkats i år har ju inte längre sandwich dial vilket är synd.
Pam 112 kostar 5500 chf vilket är ungefär 47000kr vad ligger listpris på pam112 i Sverige.

För överigt mitt första inlägg på detta trevligs forum!
www.chrono24.se kan du komma ner ett par tusenlappar till.

Tillbaka
Topp