Box och allt runtomkring stärker premiumkänslan. Kolla Omega o deras jätteboxar, kunden får känslan av att ha köpt en Patek.Ja, dem är duktiga på att göra tokiga saker.
mmmm............
Här blir det tvärt om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Box och allt runtomkring stärker premiumkänslan. Kolla Omega o deras jätteboxar, kunden får känslan av att ha köpt en Patek.Ja, dem är duktiga på att göra tokiga saker.
mmmm............
Unimatic, där har vi några som kan sin sak på alla punkterBox och allt runtomkring stärker premiumkänslan. Kolla Omega o deras jätteboxar, kunden får känslan av att ha köpt en Patek.
Här blir det tvärt om
Generöst!För många år sedan hade jag en PAM 425 S.L.C. Den är nu såld (och saknad) och jag har några band från M.J.Leather kvar.
Är det någon med en 47mm Radiomir med wire lugs som vill ha dem? PMa mig i så fall. Vill inte ha något för dem men skänk gärna ett bidrag till BFC
Snyggt !För många år sedan hade jag en PAM 425 S.L.C. Den är nu såld (och saknad) och jag har några band från M.J.Leather kvar.
Är det någon med en 47mm Radiomir med wire lugs som vill ha dem? PMa mig i så fall. Vill inte ha något för dem men skänk gärna ett bidrag till BFC
Jag har haft Hirschband på pannor. Jag har svårt att tro att det generellt är små hål på alla deras olika modeller.God kväll. Är det någon som har provat ett Hirsch 24mm band på en Panerai? Jag är osäker på om mitt bandstift får plats på ett sådant band, jag har 22mm Hirsch där det är omöjligt att få igenom bandstiftet.
Tack. Då ska jag testa ett sådant, jag vill ha ett vattentåligt läderband.Jag har haft Hirschband på pannor. Jag har svårt att tro att det generellt är små hål på alla deras olika modeller.
Tack. Då ska jag testa ett sådant, jag vill ha ett vattentåligt läderband.
Aldrig "behövt" en guldklocka så mycket tidigare jävla fin197 idag också.
Håller med! Jag villhöver den svårt!Aldrig "behövt" en guldklocka så mycket tidigare jävla fin
Perfection!Nytt och gammalt
Trevlig helg på er
Första inlägget på detta eminenta forum (speciellt den här delen). Har läst här länge, men beslutade mig i veckan att regga ett konto för att kunna vara mer aktiv. Är med på rolexforums sedan länge. Men blev mycket glad överraskad när jag hittade hit för ngr månader sedan (ej bott i Sverige på många år, så tyvärr lite sent på det hela...)Nytt och gammalt
Trevlig helg på er
Båda är "old".Nytt och gammalt
Trevlig helg på er
Välkommen! Vilken radiomir har du?Första inlägget på detta eminenta forum (speciellt den här delen). Har läst här länge, men beslutade mig i veckan att regga ett konto för att kunna vara mer aktiv. Är med på rolexforums sedan länge. Men blev mycket glad överraskad när jag hittade hit för ngr månader sedan (ej bott i Sverige på många år, så tyvärr lite sent på det hela...)
I alla fall, ville bara säga hej samt tacka för all fantastisk information alla delar här inne. Otrolig mycket man lärt/lär sig.
Första frågan blir; vilka är dessa två fantastiskt trevliga modeller (911 antar jag, samt månne Pre)? Samt; har läst mycket om 243. Vissa säger att den inte känns så tjock som sina 19cm (stämmer detta? Vet, mycket känsla inblandet...). Har i skrivande stund en Radiomir 45mm, samt tidigare ägt en 372. Däremot skulle jag gärna hitta en model som counter balance Radiomiren.
Hej och välkommen! Stämmer att pannan till vänster är en 911 och till höger en Pre-A 001 från 1997 - en modell som togs fram för att testa den italienska marknaden efter Vendome köpte upp PaneraiFörsta inlägget på detta eminenta forum (speciellt den här delen). Har läst här länge, men beslutade mig i veckan att regga ett konto för att kunna vara mer aktiv. Är med på rolexforums sedan länge. Men blev mycket glad överraskad när jag hittade hit för ngr månader sedan (ej bott i Sverige på många år, så tyvärr lite sent på det hela...)
I alla fall, ville bara säga hej samt tacka för all fantastisk information alla delar här inne. Otrolig mycket man lärt/lär sig.
Första frågan blir; vilka är dessa två fantastiskt trevliga modeller (911 antar jag, samt månne Pre)? Samt; har läst mycket om 243. Vissa säger att den inte känns så tjock som sina 19cm (stämmer detta? Vet, mycket känsla inblandet...). Har i skrivande stund en Radiomir 45mm, samt tidigare ägt en 372. Däremot skulle jag gärna hitta en model som counter balance Radiomiren.
Tack så mycket! Jag köpte en 753 för en liten över en månad sedan (vet, snapback å allt... Men gillar verkligen den klassiska designen samt så kände jag inte att jag brydde mig så mycket om screw down på just denna. 20% från min lokala dealer övervägde också lite antar jag) Bytte ut orginalbandet mot ett brunt Ponte Vecchio, och hittils är jag kanonnöjd.Välkommen! Vilken radiomir har du?
Hej och välkommen! Stämmer att pannan till vänster är en 911 och till höger en Pre-A 001 från 1997 - en modell som togs fram för att testa den italienska marknaden efter Vendome köpte upp Panerai
243 hade @stelah rätt länge, så han kan nog svara bättre på dina frågor om den. Sjukt cool panna är det iaf
Kika på www.paneristisweden.com för en liten introduktion och en lista på Panerai-termer
753 är schysst. Jag har inga klagomål. Ett PV lär ju funka bra också. Foto krävsTack så mycket! Jag köpte en 753 för en liten över en månad sedan (vet, snapback å allt... Men gillar verkligen den klassiska designen samt så kände jag inte att jag brydde mig så mycket om screw down på just denna. 20% från min lokala dealer övervägde också lite antar jag) Bytte ut orginalbandet mot ett brunt Ponte Vecchio, och hittils är jag kanonnöjd.
Var väldigt nära att köpa en 662 tidigare imorse från en kille i Florida. Dock blev frakten, men den stora lådan, allt för hög. Annars kändes $5.5K som ett bra pris för själv klockan.
Han hade för bra klocka jämfört med sina konkurenter helt enkeltPanerai med i SVT, han är även ambassadör för märket..
753 är schysst. Jag har inga klagomål. Ett PV lär ju funka bra också. Foto krävs
662 för 5.5K låter bra. Hoppas den var äkta. Och det är ju en jäkla fin klocka. Kör på en sån istället för 243
För att inte kapa existerande trådar helt totalt så tänkte jag att vi kör en Paneraitråd.
Frågor om allt som rör Panerai är tanken.
392an sportar jag också. 42 mm är helt klart att föredra för oss med lite smalare handleder
Jag själv har njutit masterkiller grymma tråd som så många andra och suktat efter den perfekta Paneraien.
Mina tankar i korthet:
Först en pam392. Anledningen är att den var 42 mm och passar min handled. Dock tyckte jag den byggde lite för mkt. Samt att WR bara är 100m.
Sedan tittade jag på en pam000 som fanns på forumet och ringde säljaren för att köpa den.....då stod en annan medlem i säljarens bostad och gjorde affär :/
Jaja, bara att leta vidare och hittade pam005 som inte var helt olik, gillar loggan men som påpekats känns texten lite inklämd på tavlan
...och sökandet fortsatte. Mindes då att en pam183 vart ute på sälj, lite annan modell men ändå något sånt jag söker så jag tittade närmare på den och hittade en som låg till salu på grannforumet. Skickade mail och det visade sig att den såldes för ett kort tag sedan
Nu diskuteras det olika modeller i en annan tråd och jag fastnade för pam111. Är det den som är den perfekta Panerain, eller finns inte den perfekta?
Som ni ser är alla modeller rätt lika vid första anblick, sedan efter lite studerande så fick i vart fall jag beslutsångest då klockorna är väldigt olika.
Jag har bara tittat på utseende på klockorna, inte fördjupat mig i vad som sitter under huven på dem.
Skall denna gång hitta det jag verkligen vill ha och inte som tidigare bara köpt, känt på den och letat nytt. Vill att det skall bli helt rätt denna gång
Lite diskussioner om pannan...
http://www.klocksnack.se/threads/pris-för-en-pam-000.31645/page-3#post-697624
(Samtliga bilder tagna från nätet)