• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ah, finns såååå mycket fint där ute alltså! :watching::)

Förresten; är det ngn som kan säga om de tycker det är ngn skillnad på tex en 372 och, som ovan, 587 (eller 662) när den väl sitter på handleden? Frågar, då jag ibland kunde känna att när jag hade min 372 var det gränsfall om den funkade på min, någorlunda, platta 18cm handled. Har läst att 662 ska vara runt 55.5cm och 372 57cm lug to lug. Men det borde väl ändå vara samma, eller?
Har 18 cm handleder och har haft 372 och nu har jag 587.

372 bärs bekvämt men jag har aldrig haft en bekvämare panna (>=44mm) på handleden än min 587. Bland annat @Yoshiikee kan intyga om att den bärs extremt bekvämt.

587 bärs även helt klart mindre pga kronskyddet inte är där.. kan mäta lug-to-lug strax, men här har du en video på hur den sitter på min handled

ezgif-6-1ec2279ea886.gif

Senast ändrad:

372 bärs bekvämt men jag har aldrig haft en bekvämare panna (på över 47mm) på handleden än min 587. Bland annat @Yoshiikee kan intyga om att den bärs extremt bekvämt.

587 bärs även helt klart mindre pga kronskyddet inte är där.. kan mäta lug-to-lug strax, men här har du en video på hur den sitter på min handled

ezgif-6-1ec2279ea886.gif
Hur ser det ut om du slappnar av och inte flexar fingrarna? Ärligt ställd fråga.

372 bärs bekvämt men jag har aldrig haft en bekvämare panna (på över 47mm) på handleden än min 587. Bland annat @Yoshiikee kan intyga om att den bärs extremt bekvämt.

ezgif-6-1ec2279ea886.gif
100% agreed

Förresten; är det ngn som kan säga om de tycker det är ngn skillnad på tex en 372 och, som ovan, 587 (eller 662) när den väl sitter på handleden? Frågar, då jag ibland kunde känna att när jag hade min 372 var det gränsfall om den funkade på min, någorlunda, platta 18cm handled. Har läst att 662 ska vara runt 55.5cm och 372 57cm lug to lug. Men det borde väl ändå vara samma, eller?

Ja, jag har också läst de måtten men vi har mätt Radiomir 1940 vs Luminor 1950 tidigare och jag har för mig att det var samma lika. Jag tycker vi ber folk mäta. @Matts mät din 372
@azcii mät mät
Någon mer?

Sörjer både W&W och Basel - Men ska bli kul att se hur alla tillverkare nu väljer att kommunicera sina nya produkter!

Panerais marknadsavdelning har ju lämnat rätt mycket att önska under åren, får se vad de lyckas med nu :)

Jag tycker de borde överlåta till Paneristi Sweden att lansera alla 44 nya modeller!!

308F16E8-C46E-4D9B-90DE-0739A1D98F25.jpeg

Ja, jag har också läst de måtten men vi har mätt Radiomir 1940 vs Luminor 1950 tidigare och jag har för mig att det var samma lika. Jag tycker vi ber folk mäta. @Matts mät din 372
@azcii mät mät
Någon mer?
@azcii mät mät
Någon mer?
jag kan fixa det i morgon!

Prick 56mm får jag lug-to-lug till med ett gammalt hederligt måttband från Clas Ohlson

@mårt @Matts

För många år sedan hade jag en PAM 425 S.L.C. Den är nu såld (och saknad) och jag har några band från M.J.Leather kvar.
Är det någon med en 47mm Radiomir med wire lugs som vill ha dem? PMa mig i så fall. Vill inte ha något för dem men skänk gärna ett bidrag till BCF :)
IMG_20200227_205317.jpg
Antar att någon lagt vantarna på dom men om dom finns kvar så kan jag tänka mig :)

Tillbaka
Topp