• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur står vi i ”fakegate” på Panerai/Paneristi.com. (288:an) Jag tänker att det inte nödvändigtvis måste vara en fejk bara för att det är tjockare text utan att det kan vara bildredigeringen men jag tänker inte ta gift på det.
Allas vår kompisforskare JP blev tydligen bannad från båda grupperna när han använde bilden utan lov
Jag har (dessvärre) varit i kontakt med båda två....... En riktig soppa det där

Hur står vi i ”fakegate” på Panerai/Paneristi.com. (288:an) Jag tänker att det inte nödvändigtvis måste vara en fejk bara för att det är tjockare text utan att det kan vara bildredigeringen men jag tänker inte ta gift på det.
Allas vår kompisforskare JP blev tydligen bannad från båda grupperna när han använde bilden utan lov
Kan du dra den korta versionen av storyn?

Kan du dra den korta versionen av storyn?
TL;DR

1. EG posta en bild på sin 288 på IG
2. JP la upp bilden på Paneristi.com (FB) och skrev att den är fake pga att fonten på tavlan är lite tjockare. Skickade PM till EG om posten på Paneristi.com FB (JP har blockat EG där, eller så var det vice versa, minns inte) och skrev att jag tyckte det hela kändes lite överdrivet då lite tjockare font kan bero på bildredigering.
3. Posten rapporterades (förmodligen av EG) och JP blev bannad från Panerai och Paneristi.com.
4. JP la upp en ny post i gruppen "Legendary Watches" där han denna gång går på EGs Bronzo. JP skickade PM till mig om att den är fake och jag skickade lite bilder på min egen Bronzo och skrev att jag inte tycker EGs ser fake ut. JP skickade fler bilder där 0an på "30"-markeringen på vridringen har lite annan form än på min....... Hur som helst skriver jag till JP att jag vill hålla mig utanför detta. Han använder mina bilder som referensbilder.

Crazy world

Senast ändrad:
93FF4E54-7D8F-4E13-8218-48EF23A9ECA2.jpeg

Min uppfattning är att kopior brukar ha svårt att hålla samma avstånd mellan bokstäver eller siffror vilket jag inte tycker är fallet här. Om de skulle lyckas så pass bra med tecknen i övrigt så tror jag inte de skulle missa på tjockleken heller.
JP sitter och har lite tråkigt tror jag. Sen så har han lite dålig koll på upphovsrätt.

TL;DR

etc....

Det här låter ju ungefär som en tråd inne på rolexforums som vi hade för ngn månad sedan, också då med en Bronzo. En medlem hade vid flertalet gånger lagt upp bilder i en tråd "Which Panerai are you wearing today". En annan medlem skrev i reply till en av bilderna; "I hope you know this 382 is fake". Blev lite pajkastning fram å tillbaka där man helt enkelt bad ägaren av nämnda 382 lägga upp en enkel bild på baksidan. Ingen bild kom, och det blev till slut "banned" på 382-ägaren. Just på Rolexforums kan det vara mycket drama (varit medlem där sedan 2009)... :rolleyes: Dock tycker jag personligen att just den klockan såg väldigt fake ut.

TL;DR

2. JP la upp bilden på Paneristi.com (FB) och skrev att den är fake pga att fonten på tavlan är lite tjockare. Skickade PM till EG om posten på Paneristi.com FB (JP har blockat EG där, eller så var det vice versa, minns inte) och skrev att jag tyckte det hela kändes lite överdrivet då lite tjockare font kan bero på bildredigering.
3. Posten rapporterades (förmodligen av EG) och JP blev bannad från Panerai och Paneristi.com.
4. JP la upp en ny post i gruppen "Legendary Watches" där han denna gång går på EGs Bronzo. JP skickade PM till mig om att den är fake och jag skickade lite bilder på min egen Bronzo och skrev att jag inte tycker EGs ser fake ut. JP skickade fler bilder där 0an på "30"-markeringen på vridringen har lite annan form än på min....... Hur som helst skriver jag till JP att jag vill hålla mig utanför detta. Han använder mina bilder som referensbilder.

Crazy world
Jp och eg, är de profiler på andra forum eller hänger de här? Är jp josse?

Får riktigt bra pris på denna skönhet, har ångest, ska den med hem? o_O
IMG_20200229_125550.jpg

Pam662

Absolut! :) Hade en i går som jag tyvärr missade. Velade för mycket fram å tillbaka med säljaren, så det var mitt eget fel. Han skulle ha $5.5K (plus frakt) för en "like new in box". Vad ligger dessa på i Sverige (när man säger bra pris), om man får fråga?

Tillbaka
Topp