multimedia
Basic
Ha!Har viruset slagit så hårt mot er att ni har gått tillbaka till svartvita tider?
Godmorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha!Har viruset slagit så hårt mot er att ni har gått tillbaka till svartvita tider?
Godmorgon.
Styrkekramar. Faktiskt tämligen icke-sarkastiska.Ha!nja, kanske inte. Men efter 2 månader av typ lockdown känsla så börjar det kännas. Tungt att detta veckan nästintill börja om från början då vi hade fått ner antal nya fall till väldigt få. Men förra veckan ökade det väldigt mycket när alla som reste tillbaka hit från UK/EU/USA, etc. Så nu är alla kommunanställda, tillsammans med privata sektorn, återigen ombedda att jobba hemifrån. Här på Hong Kong ön bor vi cirka 4mil (om jag minns rätt) på en yta mindre än Öland. Så det slår lite annat här när det dyker upp 20/30 nya fall... så jo, det känns nog allt lite svartvitt. Men man får kämpa på.
Tack!Styrkekramar. Faktiskt tämligen icke-sarkastiska.
Jag har haft lite olika varianter av förvarning, till slut blev det så här:Jag sitter och botaniserar lite snygga förvaringsmöjligheter för en växande skara paneraiband (plus en massa natos som för tillfället buntas ihop med gummisnoddar). Funderade på denna lösning https://caddybaycollection.com/collections/watch-band-case/products/travel-watch-band-case-black (baserat på rekommendation av leverantör tidigare i tråden). Någon som har någon erfarenhet av detta case)? Får ett 24mm plats i den? Håller hållarna även fast panraiskruvmejseln eller är de för lösa?
Lite rädd att den kanske tar lite onödigt stor plats. Finns det andra smarta lösningar som ni testat?
Personligen tror jag att priser på Rolex, AP (sport steel model) kan komma ner en del i pris, ja. Inga enorma procent, men ja vissa har redan börjat sänka (från dessa fantasipriser som nu varit ett bra tag världen över). Tror dock inte Panerai kommer påverkas nämnvärt, av just de skäl du nämner. Samt att Panerai redan innan allt detta, inte direkt var känt som ett märke som inte tappade i pris (alltså samma som typ 98% av övriga märken där uteDet formligen regnar rolexar på blocket nu, visserligen fortfarande dyra men många med prissänkningar.
Hur tror ni Panerai kommer stå sig i närmsta tiden? Kan tänka mig fler som köper Panerai gör det för att de gillar klockorna och detta gör att man inte säljer i panik som många verkar göra med sina sportstålsrolex. Men kanske att marknaden som sådan går ned så det även påverkar Panerai och andra märken tänker jag åndå. Vad tror ni?
Jag har haft lite olika varianter av förvarning, till slut blev det så här:
![]()
En till panna och jag är nöjd, menar du.En till panna och du är ute, steg 2 att bygga om den enorma SE lådan till 720
Många, inte alla, men många, som köper sportrollar gör det troligtvis för att flexa med en livsstil som dem egentligen inte har råd med och tvingas därför att sälja nu när det blir ekonomiskt ostabilt.Det formligen regnar rolexar på blocket nu, visserligen fortfarande dyra men många med prissänkningar.
Hur tror ni Panerai kommer stå sig i närmsta tiden? Kan tänka mig fler som köper Panerai gör det för att de gillar klockorna och detta gör att man inte säljer i panik som många verkar göra med sina sportstålsrolex. Men kanske att marknaden som sådan går ned så det även påverkar Panerai och andra märken tänker jag åndå. Vad tror ni?
Hehe, jag är inte redo att ge upp än. Ordnung måste råda i min låda!Jag har haft lite olika varianter av förvarning, till slut blev det så här:
![]()
Det formligen regnar rolexar på blocket nu, visserligen fortfarande dyra men många med prissänkningar.
En till panna och jag är nöjd, menar du.
Fasen att man inte är gjord av pengar.Till alla lurkers som är sugna på Panerai men räds storleken!
Kika på denna https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/pam00337po/panerai-radiomir
Radiomir med wire lugs
42 mm
Sandwich
OK pris. Nyservad. Ser dock polerad ut (borde hänt vid servicen 2019 som skrivs om), men svårt att avgöra så är fallet och om poleringen är bra gjord.
Klockfasta?!Saknar min 372:a.. Sju dagar till av klockfasta så får jag bära den igen.![]()
Du får lämna kuddrummet iblandKlockfasta?!
Ni är inte kloka i huvudet
"Cushion case" är väl ett passande uttryck annars, funkar kanske inte så bra att översätta däremot.Bra nytt namn på "Paneristi Sweden"-avdelningen = kuddrummet.
Kudden är ju då såklart kronskyddet.
Ni är inte kloka i huvudet![]()
Ja.. Jag skulle ju inte vara med igen. Men så hände något. Förra året körde jag PAM111 hela Mars.Vägrar.
Snyggt! Är det någon slags ödla eller annat exotiskt skinn?Nya kläder till 372:an
![]()
Visst ja"Cushion case" är väl ett passande uttryck annars, funkar kanske inte så bra att översätta däremot.
Snyggt! Är det någon slags ödla eller annat exotiskt skinn?