Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju liksom ganska snyggt ändå...
Eller hur det började som ett plojstrap, men nu ångrar jag att jag inte var mer noggrannDet är ju liksom ganska snyggt ändå...
Man måste ju börja någonstans för att bli ett proffs.Pam55 på handsytt band
Jag får Chewbacca vibbarDet är ju liksom ganska snyggt ändå...
Och det är ju skitbra.Jag får Chewbacca vibbar
Så är det!Man måste ju börja någonstans för att bli ett proffs.
Nytt strap till 590n.
Kamelröv om du frågar @Hoffa, personligen tror jag mer på storfotsröv
Man känner ju redan på lukten att detta är kamel ring
Den blev ju sketabra.
På Norges nationaldag, 17 maj 2013, registrerade jag mig på KS. Troligen hade jag inte lurkat länge. Jag högg nog direkt. Detta inlägg är mitt sjutusende inlägg på KS. Jag vill gärna lägga det i den tråd jag varit i mest och som engagerat mest och där jag känt mest gemenskap. Jag har försökt att vara genuin och skrivit som jag tyckt. Jag tror att jag både berört och upprört. Jag har inte tänkt som alla alla gånger, vilket aldrig varit mitt syfte eftersom jag inte är som alla andra, vilket stämmer bra på oss alla egentligen. Jag har varit närmast Panerai och Doxa, men även provat olika Rolex, JLC,, Bretling, ett några Omegor plus en hel del trevlig vintage. Jag känner mig långt ifrån mätt på klockor. Det finns fortfarande många som jag vill prova, speciellt vit 40 mm Panerai på länk som jag aldrig får ur huvudet och vit Luminor med subsekund. Ni vet reffen. Sen finns det fina paketet med en destro och en vit-tavlad. Du som äger det paketet, för du finns i tråden, ska veta att det är ett av de finaste paketen Panerai har släppt. Det här är en speciellt trevlig tråd i ett speciellt trevligt forum. Därför vill jag markera mina 7000 inlägg just här.
Oj vad coolt!
Inta alls konstigt, väldigt rimligt till och med!All handledstid hittills sedan den ankom..
Håller med, coolt. Ser ut som något soltorkat roadkill djur
Ja, precis... BigfootHåller med, coolt. Ser ut som något soltorkat roadkill djur
1033 på Mays Mare
Började tänka på detta precis... Vilka 1:1 (eller iaf 1:0.95) re-issues av historiska modeller har vi? Dvs en post-v panna som i princip ser exakt likadan ut som en vintagemodell..
Dessa är de jag hittar när jag kollar lite snabbt.. Fiddyn var gränsfall, kanske borde vara med trots 1950-texten
PAM021 (minus kupat glas)
PAM1080
PAM372
PAM606
PAM673
PAM587
PAM720
PAM721
PAM249
PAM341
PAM662 (originalet 6152 med big crown hade sandwich, men tavlorna var så tunna då så det knappt syns i vissa vinklar)
PAM685
Ja juste, tänkte främst vintage.Nu vet jag inte riktigt vilken definition av vintage du vill ha, men om du säger post-v så finns det ju några moderna bettarini som är nära nog de från ~93.
93 är alltså inte vintage? Okej.Ja juste, tänkte främst vintage.
Anledningen till att jag tog upp det är för att det finns ju fortfarande en hel del vintagepannor som fortfarande inte fått någon "re-issue" .
Haha sorry, var otydlig där. Jo, 93 klassas väl som vintage, ändå snart 30 år gammal. Men tänkte främst 50+ år gamla pannor93 är alltså inte vintage? Okej.
Dags för dig att posta de vintagepannor som inte fått någon re-issue här då.
Haha sorry, var otydlig där. Jo, 93 klassas väl som vintage, ändå snart 30 år gammal. Men tänkte främst 50+ år gamla pannor
Som en grammofonskiva med hack i sig. Man har hört samma sak gång på gång på gång från dem som antingen helt enkelt inte fattar, eller så ville de helt enkelt inte förstå. ”Get with the times” Yeah right...Jag hamnade i en kommentarstråd med många spännande perspektiv. Kom på att jag borde posta de perspektiven här, så att ni/vi kommer ihåg att de finns och är tongivande. På tal om tongivande...
Och några fler på samma tema. Härligt med perspektiv.