• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En liten sväng till stranden igår.

D6ECCAC5-AE43-4313-A5C0-A64608D68E8B.jpeg

14D4881B-F4BD-4912-8E1E-662309BB3080.jpeg

0B54C171-7556-4146-AD5B-FFF2E3E4E118.jpeg

Sneglat på den annonsen många gånger, den har ju mycket man vill ha. Jag har något minne av att jag läst någonstans att Eng Tay var med och bestämde utseendet på den. Minns inte var jag läste det dock:)
Har också klickat på denna annons flertalet gånger, men visst är intresset svalare för just denna Paneristi Edition p.g.a. den endast har 100m WR? (rätta mig om jag har fel)

Har också klickat på denna annons flertalet gånger, men visst är intresset svalare för just denna Paneristi Edition p.g.a. den endast har 100m WR? (rätta mig om jag har fel)

Den har 100m WR, vilket är lika mycket som exempelvis 372 och 422. :)

Den har vanliga bandstift istället för skruvstift, det är nog vad jag skulle tycka är lite irriterande. :)

Tillägg: Mitt icke-köp beror på att jag har en 416 som är ganska nära, men jag gillar de silvriga visarna och den blåa loggan.

Den har 100m WR, vilket är lika mycket som exempelvis 372 och 422. :)

Den har vanliga bandstift istället för skruvstift, det är nog vad jag skulle tycka är lite irriterande. :)

Tillägg: Mitt icke-köp beror på att jag har en 416 som är ganska nära, men jag gillar de silvriga visarna och den blåa loggan.
Håller med. Riktigt snygg. Känns det inte liiiite lökigt med PANERISTI på kronskyddet dock?

Håller med. Riktigt snygg. Känns det inte liiiite lökigt med PANERISTI på kronskyddet dock?
Nej, :) jag tycker det är kul med något som visar att det är paneristi edition istället för att det alltid bara är på baklocket.

Den nya paneristi-edition som vi eventuellt såg lite av i höstas hade en hel del text på urtavlan till och med.

Nej, :) jag tycker det är kul med något som visar att det är paneristi edition istället för att det alltid bara är på baklocket.

Den nya paneristi-edition som vi eventuellt såg lite av i höstas hade en hel del text på urtavlan till och med.
Urtavlan känns mer accepterat då man är van vid text där. Finns det andra pannor som har något tryckt på kronskyddet?

Urtavlan känns mer accepterat då man är van vid text där. Finns det andra pannor som har något tryckt på kronskyddet?
Nej, det är bara den. Om vi bortser från de helgraverade modellerna.

Det finns några som har text vid hornen också, vintage står det på 249 vill jag minnas.

Tillbaka
Topp