• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oleg?
Jag väntar på ett band från honom också ... det verkar dröja :( Den 2 april står det att paketet är "already in transit to destination country". Hoppfullt.
Jag väntar oxo på band, verkar inte funka skitbra med transporterna från Ukraina för tillfället... 20/3 postade Oleg
Screenshot_20200416-142224_PostNord.jpg

Den har 100m WR, vilket är lika mycket som exempelvis 372 och 422. :)

Den har vanliga bandstift istället för skruvstift, det är nog vad jag skulle tycka är lite irriterande. :)

Tillägg: Mitt icke-köp beror på att jag har en 416 som är ganska nära, men jag gillar de silvriga visarna och den blåa loggan.
Då bandhornen är borrade så är bandbytet lätt som en plätt. Tyckte det var smidigt när jag ägde min 1000.

Hej!

510/560 är ju klassiska instegspannor men dessa tillverkas ej längre utan är ersatta med 914/915 om du vill köpa nytt. Sen finns även 590, 795, 796 som också får klassas som instegsmodeller. Vill du vara lite mer old school har du också 111/112. Alla dessa har det sk Bettarinicaset och mäter 44mm. Sen har du också 1950 caset och där skulle jag säga 1312 eller 1392 (42 mm). Submersibleserien är det också många som inleder med då främst 42mm och 47mm då det tyvärr inte finns så mycket alternativ i 44mm.

Det är ju en djungel så alltid svårt att hitta bland alla modeller men det lite av en sport att hitta det man vill ha utan att kompromissa allt för mycket. Lycka till!

Tjena!!

Sorry för sent svar, råkade drabbas av skiten som rör sig runt om i samhället...

MEN, tack för ett sanslöst bra och pedagogisk svar! Det uppskattas verkligen :) Proffsigt!

Trevlig fredag och helg!

44 tycker jag är en bra förstastorlek, då får du paneraikänslan från första ögonblicket. Luminor blir heller aldrig fel.

Jag hade lagt mina pengar på 914 eller 915, oerhört bra klockor och då får du välja mellan subsekund eller inte och inte välja bort något hos den andra.

Vill du nöta referenser och hitta alla udda fåglar som funnits rekommenderar jag watchbase.com

Hej,

Ursäkta för sent svar och tack så väldigt mycket för ett bra och pedagogiskt svar! Uppskattas! Finns lite att fundera över men Lum och lite större känns givet! Skall sitta och dra igenom trådarna här också till att börja med :) Tack!

Tillbaka
Topp