• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lefty uppdatering:
Efter ca två veckors bärande av klockan på höger arm, kan jag konstatera att: det känns naturligt på armen men visuellt känns det konstigt att se vänsterarmen. Det saknas något där.
5C598C8C-22A2-4248-B325-FA863BE1776A.jpeg
Du behöver en Panerai till då.

Går i osunda tankar och göra mig av med min Panna som jag älskar, ja jag vet faktiskt inte varför. Velat fram och tillbaka lagt ut på annons för att senare ångra mig sen ut igen, va fan håller man på med. Gillar den ju som fan... Varför gör man på detta sätt??
D6B46446-48BA-462F-96FB-959B86F90879.jpeg

8BA11BC1-CB5E-4184-B388-158DDA85D5B0.jpeg

Sedan jag köpte min Tudor GMT har jag använt den nästan dagligen. Gillar den mycket.
Men så "provade" jag min 233 igen och alltså, det är något med Panerai som är så svårt att sätta fingret på, en känsla, en närvaro som känns riktigt bra.
IMG_4680.jpg

Går i osunda tankar och göra mig av med min Panna som jag älskar, ja jag vet faktiskt inte varför. Velat fram och tillbaka lagt ut på annons för att senare ångra mig sen ut igen, va fan håller man på med. Gillar den ju som fan... Varför gör man på detta sätt??
D6B46446-48BA-462F-96FB-959B86F90879.jpeg

8BA11BC1-CB5E-4184-B388-158DDA85D5B0.jpeg
För att du bär på en rastlöshet som inte har så mycket med klockan att göra kanske?
Eller så har du ledsnat på den men känner dåligt samvete för att den på pappret är så bra?
Båda dessa scenarier har jag gått igenom men jag har hitills inte ångrat mer än kanske 1-2 försäljningar, men båda fick en ny chans och är nu historia mer permanent.

Mitt tips om du velar: sälj eller byt. Du kan alltid köpa igen senare. Velandet hindrar dig från att njuta eller gå vidare så något måste ju göras.

382, 001 och 911 sitter alldeles för säkert.. och att köpa en 5:e panna mitt under en pandemi känns inte heller så bra. :)
Verkligen säker på det ;)? Hade inte varit självklart för mig med tanke på hur mycket du använt den. Men er kärleksaffär kanske är slut.
Nu är det ju dina klockor/pengar men hade jag varit dig så hade jag sålt 911an. För den får du 1-2 andra pannor.

Verkligen säker på det ;). Hade inte varit självklart för mig med tanke på hur mycket du använt den. Men er kärleksaffär kanske är slut.
Nu är det ju dina klockor/pengar men hade jag varit dig så hade jag sålt 911an. För den får du 1-2 andra pannor.
Nä klart, hamnar man i en ekonomisk kris och behöver pengarna sitter inget säkert..

Gillar 911an för mycket :( Jag kan inte släppa den

Det är väl tradition att skriva att man skulle köpt om inte... Vilket jag skulle, om jag inte sparade till renoveringar. ;)
Nice price, nice Panna. Hoppas någon vettig klipper den.
Ingen biggie om ingen köper, i värsta fall har jag kvar en riktigt bra panna i samlingen :D

Men ingen ny panna in så länge ingen gammal panna ut

Ingen biggie om ingen köper, i värsta fall har jag kvar en riktigt bra panna i samlingen :D

Men ingen ny panna in så länge ingen gammal panna ut
Sant! Jag tänkte bara att det vore bra om nån Paneristi klippte den så att den inte försvinner iväg.
Jag får ju osunda tankar om hur jag skulle kunna köpa den ändå, men jag skulle aldrig släppa den så det skulle kräva flipp av nån av de två jag har och det är jag inte redo för.
Men precis som 372 och 673 är 587 en sån Panna som bara hugger rätt i hjärtat.. Livsfarligt.
Får logga ut en stund :p

Sant! Jag tänkte bara att det vore bra om nån Paneristi klippte den så att den inte försvinner iväg.
Jag får ju osunda tankar om hur jag skulle kunna köpa den ändå, men jag skulle aldrig släppa den så det skulle kräva flipp av nån av de två jag har och det är jag inte redo för.
Men precis som 372 och 673 är 587 en sån Panna som bara hugger rätt i hjärtat.. Livsfarligt.
Jag gör samma :(

Jag kanske ska köpa tillbaka 372an så öppnas en dörr, men då måsta jag oxo sälja ngt...

Tillbaka
Topp