• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad säger ni som är insatta på riktigt, har han en poäng eller tjafsar han bara för att.
Hade gärna tagit över hans radiomir..
Som vilken youtuber som helst, klickbait i rubriken och massa personliga åsikter utan fakta.
1: Känner han någon urmakare hos Panerai i Neuchâtel som bekräftat att det är svårt att se skillnad på äkta vs fejk? Knappast
2: Har han siffror på luminor due försäljningen om det har förstört märket och att de tappat generellt? Knappast
3: Är märket dött bara för att de har en simple design och saknar komplikationer? Vad är skillnaden där emot t.ex. Rolex? En dagskiva som visar vilken dag det är på deras daydate? Där har ju Panerai betydligt fler komplikationer som rattrapante m.fl

Som vilken youtuber som helst, klickbait i rubriken och massa personliga åsikter utan fakta.
1: Känner han någon urmakare hos Panerai i Neuchâtel som bekräftat att det är svårt att se skillnad på äkta vs fejk? Knappast
2: Har han siffror på luminor due försäljningen om det har förstört märket och att de tappat generellt? Knappast
3: Är märket dött bara för att de har en simple design och saknar komplikationer? Vad är skillnaden där emot t.ex. Rolex? En dagskiva som visar vilken dag det är på deras daydate? Där har ju Panerai betydligt fler komplikationer som rattrapante m.fl
Tjafs alltså.

upload_2020-9-5_12-14-17.jpeg

Vad kan detta vara?

Någon som har koll på om Panerai Liminor due Pam00755 38mm mäter 38mm med eller utan kronskyddet?

Då jag mest ”hängt” på forumet sedan jag köpte min första Panerai känner jag att det är dags för ett inlägg.
Ända sedan jag köpte min PAM 392 i maj på 42mm har jag känt att den är i minsta laget för mig. Dock helt ok.
Till saken så besökte jag Nymans i Sthlm igår och bad att få prova PAM 1312 samt PAM 422. Mest för att komma fram till vilken storlek jag är ute efter. Först och främst säger jag bara WOW vilka klockor!!!
Jag började med 1312 som är 44mm. Den kändes avsevärt större än min 392 och samtidigt mer rätt för mig. I övrigt är klockorna ganska lika i spec bortsett från nr 9 på 1312.
422 tycker jag var visuellt snyggast och har en helt annan spec. Väl på handleden så var de 47mm inte så biffigt som befarat. Men stor absolut!!
Jag kan helt klart tänka mig båda och kommer på rak arm inte fram till vilken jag gillar bäst. Dock känner jag att 44mm är storleken för mig.
Så vilka ”krav” har jag på min nästa Panerai??
Den ska vara enl följande:
Luminor
44mm
Sandwich dial med 3st siffror. Helst 12, 3 & 6
Sub sekund
Safirglas fram och baksida
Minst 3-dagars PW

Sedan är det alltid så att ibland kommer tillfällen där jag får kompromissa med mig själv vad gäller spec. Men vad har ni att föreslå för en ”nybörjare” i märket med tanke på min kanske orimliga spec ovan?

Jag har en 422 till salu om du är intresserad. Uttagen hos svensk AD 2018-10-29.;)

Just det här med ”all digital platforms” gör att jag gissar åt det hållet också, den skulle väl släppas och säljas på nätet enbart om jag minns rätt.

Och Mazik har rätt

I mina ögon är en omega Seamaster skitful pga den fula äckliga länken, den konstiga ringen, de lustiga indexen och... nä okej, visarna är okej. Och hade den här nya submersiblen funnits i 44 eller 47 så hade jag bytt bort BMGn mot den.

Men i övrigt är klockorna... ehm... lika

Tillbaka
Topp