• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20200909_191734.jpg
Ja fattar vad du menar, blir tydligt sida vid sida. Tack!

Exakt, closed caseback på den senare versionen av 682, det vet jag. Frågan är om den är lika tunn som 973? Alltså den sista versionen av 682!
Båda versionerna av 682 har samma tjocklek. 973 är några mm tunnare pga annat verk (682 inhouse verk med möjlighet att ställa timvisaren individuellt, 973 har istället quickset datum).

Panerai-fantaster kan vara löjligt kinkiga kring fullset, tom tejpen på lådan ska vara med ibland, samt boettskyddet, samt trippla boxar (den yttersta boxen är en fraktlåda...skittöntigt).
Vi pratar ofta om det, men hur många av oss bryr sig på riktigt?

Hmmm... När jag tänker efter så är jag nog en av dem du beskriver. Watch only utan cert skulle jag aldrig köpa dock, watch only med cert har jag köpt en gång.

Vi pratar ofta om det, men hur många av oss bryr sig på riktigt?

Hmmm... När jag tänker efter så är jag nog en av dem du beskriver. Watch only utan cert skulle jag aldrig köpa dock, watch only med cert har jag köpt en gång.
Om garantin gått ut så är väl cert värdelöst egentligen. Men förstår vad du menar. Ligger ju en radiomir ute på K&S watch only till ett bra pris men vet inte hur man ska prissätta en sån klocka.

Om garantin gått ut så är väl cert värdelöst egentligen. Men förstår vad du menar. Ligger ju en radiomir ute på K&S watch only till ett bra pris men vet inte hur man ska prissätta en sån klocka.
Den är vettigt prissatt beaktat avsaknad av cert. Men som @mårt säger har vissa cert som krav och då spelar priset ingen roll (om det ju inte är gratis)

Jag har fått höra att de ändrat under våren och att 914/915 nu säljs med stängd baksida.

Denna info har jag fått från någon på instragram som i sin tur ska ha fått höra det direkt från panerai så ska väl tas med en liten nypa fake-news-salt. Å andra sidan vore det ju inte första gången de ändrar en referens mitt i produktionen (om än att tidigare än vanligt, som du skriver).

Var inne på Panerais hemsida och kikade lite och insåg att de verkar ha ändrat baksidan på 914/915? Min har ju öppen baksida likt 510/560 men nu verkar det vara stängd baksida. Har e.g. inga preferenser där, om något föredrar jag faktiskt stängd, men är det inte skumt att de bara ändrar mitt i en produktion när referensen ändå är så ny? Kanske klassiskt Panerai...

https://www.panerai.com/en/collections/watch-collection/luminor/pam00914-luminor-base---44mm.html

Tillbaka
Topp