• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superjon

Omega
D559D927-DDD4-41E0-912F-4A4AA992210E.jpeg

Uppdatering 5 år senare, det sket sig med både 372orna jag hade. Det slutade med en fiddy trots allt :happyhappy:

Dagens lärdom, köp det du verkligen vill ha, uppskatta och låt resan dit ta sin tid och njut längst med vägen :pompus:
56340076-AB08-4DBF-A95B-D4C648F01373.jpeg
Bra skrivet om färden till fiddyn. De där ser ut som min drömkombo med det ljusa lädret. Jag hoppas min färd går via 422an till fiddyn. Och kanske de blir någo annat trevligt där emellan oxå. Vem har tillverkat det ljusa läderbandet?
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Tack. Det tror och hoppas jag med. Tänker inte göra något förhastat. Ska som sagt försöka haka på mr margarin och våldgästa en gtg och efter det hoppas jag att jag vet mer exakt vad jag ska ha. Livet är orättvist, ÄVEN mina handleder är som falukorvar (som Margarinkungen sa idag) Ok omkrets men helt runda typ Lite plattare så hade en 47:a varit givet. Utesluter som sagt inte att det sluta där tids nog. Men det är inte självklart just nu. Livets lott att just flertalet av mina lemmar påminner om falukorv... plan b har vi ju även submersible 42mm som även dem tilltalar mig en hel del. Ska bli spännande att se vad det väl slutar med för panna (eller rättare sagt börjar med)
Resan är ju halva grejen. Börja med en 44mm du, testa runt på GTGs och byt upp dig när du hittar det du vill åt
 

kmg

Patek
2-Faktor
914 är supertrevlig! Måste dock erkänna att jag ständigt suktar efter 372/422...

9FADBD8A-89F1-4041-A37E-66ABBC3D3B0D.jpeg
Du får sluta lyssna på alla andra :)
Lätt att bli meddragen i 47 mm-hetsen så att säga. Tittar du på de som testat allt som går att testa så landar många i @azcii slutsats: 47 mm = GTG sweet spot. 44 mm = vardags-sweetspot. Bäst att köra på den sizen man trivs med, oavsett om det är 42, 44 eller 47.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Du får sluta lyssna på alla andra :)
Lätt att bli meddragen i 47 mm-hetsen så att säga. Tittar du på de som testat allt som går att testa så landar många i @azcii slutsats: 47 mm = GTG sweet spot. 44 mm = vardags-sweetspot. Bäst att köra på den sizen man trivs med, oavsett om det är 42, 44 eller 47.

Agreed! Jag älskar min 47a men hade inte velat ha den som owg eller daily wearer (även om jag i stort sätt har det nu hehe). Behövs lite annat i lådan för att få en 47a att funka :)
 

Oktogon

Panerai
Du får sluta lyssna på alla andra :)
Lätt att bli meddragen i 47 mm-hetsen så att säga. Tittar du på de som testat allt som går att testa så landar många i @azcii slutsats: 47 mm = GTG sweet spot. 44 mm = vardags-sweetspot. Bäst att köra på den sizen man trivs med, oavsett om det är 42, 44 eller 47.
Det är väl exakt det som gör att jag inte redan köpt en 47a, det och mina 16.5 handleder. Men de roligaste modellerna är ju tyvärr i 47 enl mig.
 
  • Like
Reactions: kmg

azcii

Patek
2-Faktor
Fuuuuck glömde alla vintage haha... dom är ju bäst. @azcii Pre-A och @Yoshiikee Pre-V är ju faktiskt mina favoriter....

edit: vintage är ju inte rätt term (tack @azcii lathund) men ni fattar vad jag menar :)
Tycker iaf @Yoshiikee s 5218-201a pre-v logo bör räknas som vintage :) Min är väl gränsfall då richemont hade köpt upp bolaget även om klockan fortfarande producerades med pre-v delar
 
Topp