Ahopp. Ska bli kul att se mer och mer filmer på den i alla fall. Klart mer intressant klocka än alla de andra nya för i år tillsammansDen är helt klart sunburst. Det såg man i det senaste videoklippet som laddades upp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahopp. Ska bli kul att se mer och mer filmer på den i alla fall. Klart mer intressant klocka än alla de andra nya för i år tillsammansDen är helt klart sunburst. Det såg man i det senaste videoklippet som laddades upp
Jag har inte pillat på nyare Panerai med sunburst, men det känns som att den här (och kanske även de andra nya med sunburst) har mindre djup i skårorna, för det känns inte såååå mycket sunburst, jämfört med de gamla jag pillat på. Men visst, här ser man att det är en smula sunburst.Den är helt klart sunburst. Det såg man i det senaste videoklippet som laddades upp
Nej, men det är snyggt.Är det någon som kan svar på varför Panerai har valt att avdela två fält på timvisaren på vissa klockor tex 249, 262,373, 376, 690, 932, 718, 997, mfl?
Absolut! Undrade bara om det fanns någon historisk betydelse som jag missatNej, men det är snyggt.
Är det någon som kan svar på varför Panerai har valt att avdela två fält på timvisaren på vissa klockor tex 249, 262,373, 376, 690, 932, 718, 997, mfl?
Iofs är det ju lite märkligt att det finns just bara på deras mindre dykvänliga modeller. För dessa visare finns väl bara på Radior med WR på 50-100m?721 och 720 har det med bla, fast blåa visare. Och säkert fler. Det är den vanligaste visaren på 47mm pannor om man exkl fiddy-visarna.
Spontant tror jag att det är för att man ska kunna urskilja tim och minutvisaren när lumen är igång.
Jag har inte pillat på nyare Panerai med sunburst, men det känns som att den här (och kanske även de andra nya med sunburst) har mindre djup i skårorna, för det känns inte såååå mycket sunburst, jämfört med de gamla jag pillat på. Men visst, här ser man att det är en smula sunburst.
Om vi jämför med exempelvis 605, så känns skårorna djupare.
Det är nog därför jag tycker den inte kändes som sunburst. Tack för att du rättar mig.
Alltså, jag håller delvis med. Den hade en grådaskig ton i en del ljus, men när man sken ljus på den så såg man tydlig sunburst, och det tycker jag inte man gör i samma utsträckning med den där ... oh well.605 såg likadan ut i liknade ljus och vinkel mao som om att det ej vara någon sunburst
... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).Är några månader sedan men för de som missat..
Kamp mot väderkvarnar men ändå glimrande nyheter!
https://www.ablogtowatch.com/panera...-property-against-copycat-manufacturer-china/
Tex vår lilla"hommage"-kompis San Martin har tydligen blivit väldigt försiktiga vad gäller att sälja dessa Paneraisnyltare som tidigare figurerat här:
Sjukt trist att dessa diskuteras och handlas fritt på forumet. Även om jag förstår att det är svårt att vara förbjuda det.Är några månader sedan men för de som missat..
https://www.ablogtowatch.com/panera...-property-against-copycat-manufacturer-china/
Tex vår lilla"hommage"-kompis San Martin har tydligen blivit väldigt försiktiga vad gäller att sälja dessa Paneraisnyltare som tidigare figurerat här:
Det är det ena.. Det andra är att det inte behöver vara så specifikt som de två punkter du nämner för att det ska anses vara varumärkesintrång. Underbart!... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).
Jag tycker vi kan anmäla den, när den dyker upp, eftersom den bryter mot skydden.Sjukt trist att dessa diskuteras och handlas fritt på forumet. Även om jag förstår att det är svårt att vara förbjuda det.
Kvällsradiomir på Oleg-band
Tut tut hoppas på ljudet av en (varumärkes)snutÄr några månader sedan men för de som missat..
Nä, har inte ens gett mig på det än.. Dock nöjd med bandet ovan till 520:n..Hur går det med bandmatchandet? Några framsteg?
Helt klart bäst hitintills.Nä, har inte ens gett mig på det än.. Dock nöjd med bandet ovan till 520:n..
Jag står för min gissning av foton och filmer jag sett. Jag tror sunbursten är mindre påtaglig än 605. Time will tell.tror den kommer vara som 605ans tavla mårten @mårt mao magic
Men i visst ljust/vinklar så kommer den se "plain" ut
det är dags för lite bilder/videon som inte är tagen av en ryss som varit på krogen innanJag står för min gissning av foton och filmer jag sett. Jag tror sunbursten är mindre påtaglig än 605. Time will tell.
...så vad sägs om denna på temat varumärkesskydd av kronskyddet?... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).
Ja, det är stor saknad.but hot damned, blir tårögd nästan
Är några månader sedan men för de som missat..
Alltså det där San Martin är ju precis som det där Awsky som åkte dit i rättsfallet en Kina-plagiatör av rang.. Man kan ju tycka att de verkligen borde tagga ner nu......så vad sägs om denna på temat varumärkesskydd av kronskyddet?
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"
Knåpade ihop lite delar i afton också. Denna var egentligen inget direkt planerat bygge utan jag plockade ihop något av delar jag samlat på mig: Blev väl helt okej... :pklocksnack.se
Jag undrar hur https://klocksnack.se/threads/memphis-belle-millemetri-predator-heritage-pvd.139565/ skulle stå sig i den rättssalen, för övrigt. Inga varumärkesskydd / designpatent-överträdelser alls. Tror jag.Alltså det där San Martin är ju precis som det där Awsky som åkte dit i rättsfallet en Kina-plagiatör av rang.. Man kan ju tycka att de verkligen borde tagga ner nu...
Som @mårt skrev tidigare borde man anmäla tkr jag. Känns skumt att ha en tråd tillägnad sånna klockor på forumet. Även om det ibland är en hårfin linje.Alltså det där San Martin är ju precis som det där Awsky som åkte dit i rättsfallet en Kina-plagiatör av rang.. Man kan ju tycka att de verkligen borde tagga ner nu...