• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Den är helt klart sunburst. Det såg man i det senaste videoklippet som laddades upp
Jag har inte pillat på nyare Panerai med sunburst, men det känns som att den här (och kanske även de andra nya med sunburst) har mindre djup i skårorna, för det känns inte såååå mycket sunburst, jämfört med de gamla jag pillat på. Men visst, här ser man att det är en smula sunburst.
Skärmavbild 2020-10-12 kl. 08.42.11.png

Om vi jämför med exempelvis 605, så känns skårorna djupare.
upload_2020-10-12_8-44-34.png

Det är nog därför jag tycker den inte kändes som sunburst. Tack för att du rättar mig.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
88CCD8A2-299C-4E16-803F-530590B3F505.jpeg
Är det någon som kan svar på varför Panerai har valt att avdela två fält på timvisaren på vissa klockor tex 249, 262,373, 376, 690, 932, 718, 997, mfl?

721 och 720 har det med bla, fast blåa visare. Och säkert fler. Det är den vanligaste visaren på 47mm pannor om man exkl fiddy-visarna.

Spontant tror jag att det är för att man ska kunna urskilja tim och minutvisaren när lumen är igång.
 

Caravelle33

Vacheron
721 och 720 har det med bla, fast blåa visare. Och säkert fler. Det är den vanligaste visaren på 47mm pannor om man exkl fiddy-visarna.

Spontant tror jag att det är för att man ska kunna urskilja tim och minutvisaren när lumen är igång.
Iofs är det ju lite märkligt att det finns just bara på deras mindre dykvänliga modeller. För dessa visare finns väl bara på Radior med WR på 50-100m?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
605 såg likadan ut i liknade ljus och vinkel mao som om att det ej vara någon sunburst

Jag har inte pillat på nyare Panerai med sunburst, men det känns som att den här (och kanske även de andra nya med sunburst) har mindre djup i skårorna, för det känns inte såååå mycket sunburst, jämfört med de gamla jag pillat på. Men visst, här ser man att det är en smula sunburst.
Skärmavbild 2020-10-12 kl. 08.42.11.png

Om vi jämför med exempelvis 605, så känns skårorna djupare.
upload_2020-10-12_8-44-34.png

Det är nog därför jag tycker den inte kändes som sunburst. Tack för att du rättar mig.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
605 såg likadan ut i liknade ljus och vinkel mao som om att det ej vara någon sunburst
Alltså, jag håller delvis med. Den hade en grådaskig ton i en del ljus, men när man sken ljus på den så såg man tydlig sunburst, och det tycker jag inte man gör i samma utsträckning med den där ... oh well.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är några månader sedan men för de som missat..
Kamp mot väderkvarnar men ändå glimrande nyheter!

https://www.ablogtowatch.com/panera...-property-against-copycat-manufacturer-china/

Tex vår lilla"hommage"-kompis :rolleyes: San Martin har tydligen blivit väldigt försiktiga vad gäller att sälja dessa Paneraisnyltare som tidigare figurerat här:

5615D1A3-12AF-4D3E-9A9D-CE014A63E070.jpeg
... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).
 

Oktogon

Panerai
Är några månader sedan men för de som missat..
Kamp mot väderkvarnar men ändå glimrande nyheter!

https://www.ablogtowatch.com/panera...-property-against-copycat-manufacturer-china/

Tex vår lilla"hommage"-kompis :rolleyes: San Martin har tydligen blivit väldigt försiktiga vad gäller att sälja dessa Paneraisnyltare som tidigare figurerat här:

5615D1A3-12AF-4D3E-9A9D-CE014A63E070.jpeg
Sjukt trist att dessa diskuteras och handlas fritt på forumet. Även om jag förstår att det är svårt att vara förbjuda det.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).
Det är det ena.. Det andra är att det inte behöver vara så specifikt som de två punkter du nämner för att det ska anses vara varumärkesintrång. Underbart!
 

kmg

Patek
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
... och specifikt den klockan du länkar till brister på två punkter. Panerai har varumärkesskydd resp designskydd på kronskyddet och cirkeln med text på klocka (även om det på just den där står typ x flottiglia mas istället för 8 giorni brevettato).
...så vad sägs om denna på temat varumärkesskydd av kronskyddet?

 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är några månader sedan men för de som missat..
Kamp mot väderkvarnar men ändå glimrande nyheter!

https://www.ablogtowatch.com/panera...-property-against-copycat-manufacturer-china/

Tex vår lilla"hommage"-kompis :rolleyes: San Martin har tydligen blivit väldigt försiktiga vad gäller att sälja dessa Paneraisnyltare som tidigare figurerat här:

5615D1A3-12AF-4D3E-9A9D-CE014A63E070.jpeg
...så vad sägs om denna på temat varumärkesskydd av kronskyddet?

Alltså det där San Martin är ju precis som det där Awsky som åkte dit i rättsfallet en Kina-plagiatör av rang.. Man kan ju tycka att de verkligen borde tagga ner nu...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Oktogon

Panerai
Alltså det där San Martin är ju precis som det där Awsky som åkte dit i rättsfallet en Kina-plagiatör av rang.. Man kan ju tycka att de verkligen borde tagga ner nu...
Som @mårt skrev tidigare borde man anmäla tkr jag. Känns skumt att ha en tråd tillägnad sånna klockor på forumet. Även om det ibland är en hårfin linje.

edit: förövrigt sjukt pinsamt att ha ”plagiattisdag” som en grej i den tråden. Nu lägger jag av med OT.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Känns inte som att man kan stå emot längre, vad har ni för bra uppslag på Panerai till mig, Sandwich tavla är ett måste. Tänker tyvärr inte mer än 50k initialt.

Danke :)
 
  • Like
Reactions: kmg
Topp