• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det låter som att du borde skaffa en 8-dagars 914/915 istället. :D Prova på något nytt.

Och ja, 111-ornas priser på K&S är rimliga.
Hade en 560 för nått år sedan kom jag på :)
2018_0924_08483700-01.jpeg
2018_0927_18292200.jpg

:panerai:Har en nybörjarfråga så hoppas alla kan svara snabbt:) Kan jag använda min brors skruvmejsel som är till hans 915 på min 372? Alltså, är det exakt samma skruvmejsel (storlek) till båda modellerna? Vill ju inte använda en mejsel som avser 44 mm Bettarini till min 47:a om den är för liten och riskerar att skada mina skruvar.

:panerai:Har en nybörjarfråga så hoppas alla kan svara snabbt:) Kan jag använda min brors skruvmejsel som är till hans 915 på min 372? Alltså, är det exakt samma skruvmejsel (storlek) till båda modellerna? Vill ju inte använda en mejsel som avser 44 mm Bettarini till min 47:a om den är för liten och riskerar att skada mina skruvar.
Inga problem, ska vara samma mejsel om det är den medföljande.

Du har fått svar. Jag kan komma med lite detaljer. Alla skruvar för bandbyten på Panerai som jag känner till är 1.6mm-varianten, förutom de som håller wirelugs på Radiomir, och de är 1.4mm. Så, 1.6 gäller alltså för alla Luminor med skruvstift.

Någon som säger emot?

Du har fått svar. Jag kan komma med lite detaljer. Alla skruvar för bandbyten på Panerai som jag känner till är 1.6mm-varianten, förutom de som håller wirelugs på Radiomir, och de är 1.4mm. Så, 1.6 gäller alltså för alla Luminor med skruvstift.

Någon som säger emot?
Tack för bra svar! Men även 1.6 mm mejsel för Rad 1940 väl? Det finns då endast en enda storlek (1.6 mm) på mejsel för samtliga Luminor och Radiomir, förutom Radiomir 1936 med wirelugs? Jag kan alltså ta mejseln från en 510 och skruva för bandbyte på en 662? Mvh /Mr OCD:)

Tack för bra svar! Men även 1.6 mm mejsel för Rad 1940 väl? Det finns då endast en enda storlek (1.6 mm) på mejsel för samtliga Luminor och Radiomir, förutom Radiomir 1936 med wirelugs? Jag kan alltså ta mejseln från en 510 och skruva för bandbyte på en 662? Mvh /Mr OCD:)
Det är väldigt få radiomir 1940 som har skruvar, väl? Alla jag petat på har fjäderbandstift.

Tillbaka
Topp