• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan inte uttala mig om alla men tror dom flesta har icke skruvat, men däremot så vill jag nog påstå att 662 och 587 definitivt är "1940" enligt Panerai definition. Kanske inte enl er definition :)
 
Kan inte uttala mig om alla men tror dom flesta har icke skruvat, men däremot så vill jag nog påstå att 662 och 587 definitivt är "1940" enligt Panerai definition. Kanske inte enl er definition :)

Jag har för mig jag och @Palenkovich (eller @azcii) pratade om att 662 och 587's case inte är detsamma som de resterande Radiomir 1940. Även om Panerai säger så, så säger de fel :)
 
Jag har för mig jag och @Palenkovich (eller @azcii) pratade om att 662 och 587's case inte är detsamma som de resterande Radiomir 1940. Även om Panerai säger så, så säger de fel :)
Haha , det var jag som sa det. Jag skrev att caset på 587 i princip är 372 minus kronskydd. Sen har man vissa andra 47mm Radiomir 1940 (typ 514) som är mycket mer lika resterande 1940-Radiomirs.

Men per definition är ju såklart en Panerai med vanlig glasring, vanliga luggar utan kronskydd en Radiomir 1940.
 
Haha , det var jag som sa det. Jag skrev att caset på 587 i princip är 372 minus kronskydd. Sen har man vissa andra 47mm Radiomir 1940 (typ 514) som är mycket mer lika resterande 1940-Radiomirs.

Men per definition är ju såklart en Panerai med vanlig glasring, vanliga luggar utan kronskydd en Radiomir 1940.
Så då är ju frågan ... har de 1940 som är i princip 372 minus kronskydd allihopa skruvade stift, och de som är mer 514 (inkl. 45mm och 42mm) fjädrade stift?
 
Haha , det var jag som sa det. Jag skrev att caset på 587 i princip är 372 minus kronskydd. Sen har man vissa andra 47mm Radiomir 1940 (typ 514) som är mycket mer lika resterande 1940-Radiomirs.

Men per definition är ju såklart en Panerai med vanlig glasring, vanliga luggar utan kronskydd en Radiomir 1940.
Såklart. Eller med dagens definition: Radiomir :)
Vi har ju övergivit terminologin "conteporary" vs "historical", så frågan är när vi släpper 1940/1950 .
 
20201014_123651.jpg
 
Å andra sidan är ju ni övriga så jäkla kreativa och kommer på egna definitioner hela tiden. Vi fortsätter med 1940 ett tag va ;)?
Skulle f.ö. vilja höra vad Panerai skulle svara om någon mailade och frågade om de har någon bettarini-ref med dubbelkupat glas och cookie dial :)

Det vet vi redan - "luminor is luminor". Klassisk manér
 
Tillbaka
Topp