Men tänk om post-tomten är sen?Dags att sova och vänta in Postens leverans imorgon, tror jag ska ställa klockan tidigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men tänk om post-tomten är sen?Dags att sova och vänta in Postens leverans imorgon, tror jag ska ställa klockan tidigt
Det orkar jag inteMen tänk om post-tomten är sen?
Det ligger en nere på NymansTack så mycket alla, är en flitig läsare av denna tråd och får mycket inspiration från er som postar här ofta. Panerai är definitivt ett favorit märke och hoppas att jag får möjlighet att utöka samlingen ytterligare, gillar 911 skarpt...kanske får bli nästa
Funderat på en sak. Är tavlan lite svartare och blankare på klockan jämfört med tex en 510a (som ju har en något mattare tavla)?Höstkänslor
Du har inte ägt någon Panerai med riktigt kupat glas? Det blir klar skillnad beroende på vilket kupat glas också. Tänker mig att det är det du pekar på. Eller så efterbehandlar @azcii i Photoshop.Funderat på en sak. Är tavlan lite svartare och blankare på klockan jämfört med tex en 510a (som ju har en något mattare tavla)?
Alltså tavlan är nog lite blankare än den i min Pre-A1 iaf, när jag jämför. Men som @mårt säger gör det kupade glaset mycket (hur ljuset bryts/reflekteras). Får jämföra med en 510 på nästa GTG !Funderat på en sak. Är tavlan lite svartare och blankare på klockan jämfört med tex en 510a (som ju har en något mattare tavla)?
Lite redigerad är den såklart, men inte mycket. Tavlan ser i princip ut som den gör på den bilden skulle jag säga. Sen ser "LUMINOR PANERAI GMT" och "8 DAYS" texten lite vitare ut när man tittar på den utomhus i molnigt kallvitt ljus än den gör när man tittar på den i inomhus i lite varmare ljus.Du har inte ägt någon Panerai med riktigt kupat glas? Det blir klar skillnad beroende på vilket kupat glas också. Tänker mig att det är det du pekar på. Eller så efterbehandlar @azcii i Photoshop.
Höstkänslor
Haha, nej... Lite oroväckande faktiskt. Men samtidigt inte så konstigt, har alltid en honeymoon period med mina nya klockor. Var samma med 587, hade den konstant från februari till april varje dagHar du burit någon av din andra klockor sen denna dök upp på handleden?
Grönt! Grönt! Gröööööööönt!Tavlan ser i princip ut som den gör på den bilden skulle jag säga. Sen ser "LUMINOR PANERAI GMT" och "8 DAYS" texten lite vitare ut när man tittar på den utomhus i molnigt kallvitt ljus än den gör när man tittar på den i inomhus i lite varmare ljus.
Bild saknas?PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
Smäller på några skott direkt så får det bli en paket öppning senare. Två klockor ut (422 & 662) men en värdig ersättare in.
Hot damn!! Stort jävla grattis! Köpt på KS? Eller utomlands?PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
Smäller på några skott direkt så får det bli en paket öppning senare. Två klockor ut (422 & 662) men en värdig ersättar
PAM127 ska Fiddy...
Äntligen!PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
Smäller på några skott direkt så får det bli en paket öppning senare. Två klockor ut (422 & 662) men en värdig ersättar
PAM127 ska Fiddy...
Fan va grymt, stort grattis!PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
PAM127 ska Fiddy...
Tackar, ett byte med en kontakt i Gtb (I'm Vintage) en ren tillfällighet... Vi diskuterade ett helt annat byte under ngn vecka och så fick han pang bom in den här. En polare till honom som haft den under lång tid ville ha samma klocka som jag var inne på så då svängde jag över till den här direktHot damn!! Stort jävla grattis! Köpt på KS? Eller utomlands?
IHot damn!! Stort jävla grattis! Köpt på KS? Eller utomlands?
som snabbt såldes efter smekmånaden.Haha, nej... Lite oroväckande faktiskt. Men samtidigt inte så konstigt, har alltid en honeymoon period med mina nya klockor. Var samma med 587, hade den konstant från februari till april varje dag
Svinbra, helt rätt !Tackar, ett byte med en kontakt i Gtb (I'm Vintage) en ren tillfällighet... Vi diskuterade ett helt annat byte under ngn vecka och så fick han pang bom in den här. En polare till honom som haft den under lång tid ville ha samma klocka som jag var inne på så då svängde jag över till den här direkt
Haha ja , du vet ju hur det ärsom snabbt såldes efter smekmånaden.
PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
PAM127 ska Fiddy...
Kan nog stämmaSå om jag har räknat rätt har vi nu 5 st fiddy på KS?
@Yoshiikee
@Caravelle33
@peterc
@DrNick
@Bingoraalf
Och x antal 995, och x antal whatevermerspecialmodellliksom ... vi är lite konstiga här.Så om jag har räknat rätt har vi nu 5 st fiddy på KS?
@Yoshiikee
@Caravelle33
@peterc
@DrNick
@Bingoraalf
Ks vanligaste panna?Så om jag har räknat rätt har vi nu 5 st fiddy på KS?
@Yoshiikee
@Caravelle33
@peterc
@DrNick
@Bingoraalf
Gick tillbaka till den, tror jag, sista uppdateringen av denna lista. Så fanns 5st 422 och 2st Fiddy. Nu finns det 5st Fiddy. Gällande 422 är det väl mer oklart eftersom ett antal har kommit och gått sedan dess.2 x 1
24 x 1
25 x 1
61 x 1
88 x 1
106 x 1
127 x 2
183 x 1
190 x 1
217 x 1
233 x 2
249 x 1
309 x 1
312 x 1
329 x 1
372 x 1
375 x 1
382 x 1
390 x 2
416 x 1
422 x 5
532 x 1
560 x 1
564 x 1
569 x 1
572 x 1
587 x 1
590 x 3
602 x 1
610 x 1
649 x 1
650 x 1
661 x 1
662 x 1
663 x 1
671 x 2
682 x 2
692 x 1
720 x 3
721 x 1
753 x 1
911 x 2
915 x 1
932 x 1
995 x 1
973 x 1
1055 x 1
1305 x 2
1359 x 1
Känner mig lite osäker på @DrNick som inte har synts till sedan början av juniGick tillbaka till den, tror jag, sista uppdateringen av denna lista. Så fanns 5st 422 och 2st Fiddy. Nu finns det 5st Fiddy. Gällande 422 är det väl mer oklart eftersom ett antal har kommit och gått sedan dess.
Grymt! Gratulerar!PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
PAM127 ska Fiddy...