Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin. Men hur gick det med den påstådda fuktskadan då @Barsis10? På bilden i annonsen verkar det ju vara fixat?In the other end of the spectrum...
Jag tror det här är den första 38mm Due som varit till salu på KS. https://klocksnack.se/threads/panerai-pam755-2019.143509/
Du borde starkt överväga att göra full disclosure om skicket i din annons och även inkludera uppdaterade bilder. Inte schysst att dölja en sådan eventuell skada om den är kvar.Hej,
Ska skicka upp klockan till Krons för att dubbelkolla så allt är intakt.
Är någon intresserad så kan vi ta det vidare via PM
Ha en trevlig söndag
Bara så jag fattar rätt. Du har tidigare i december hittat en defekt på din tavla som du själv misstänker kan härledas till fukt. Du tar forumet till hjälp för att få råd om hur du ska gå vidare med denna defekt/skada på tavlan. Du har inte tagit det vidare utan lägger istället ut klockan för försäljning på forumet. I din annons beskriver du inte defekten/skadan och du lägger bara in en bild där defekten/skadan inte syns. Finns en del att reflektera över.Hej,
Ska skicka upp klockan till Krons för att dubbelkolla så allt är intakt.
Är någon intresserad så kan vi ta det vidare via PM
Ha en trevlig söndag
Svarar mig själv. I bästa fall är det en defekt på tavlan från fabrik. Då kommer panerai så klart byta ut den på garanti. Är det som du själv misstänker fukt så står du eller den blivande ägaren, då du har den ute till försäljning, inför omfattande bekymmer. Har tavlan påverkats av fukt så är det fukt i hela urverket. Klockan är klassad 3 atm och panerai kommer aldrig ta en fuktskada på garanti. Har det kommit in fukt så har ägaren inte följt riktlinjerna för 3 atm. Det kommer inte heller täckas av en hemförsäkring. Om det är fukt i urverket och tavlan är skadad så kostar det en hel del att åtgärda detta. Skulle gissa på ngn stans mellan 10 till 20k. Självklart behöver du kolla upp klockan innan du lägger ut den till försäljning.Bara så jag fattar rätt. Du har tidigare i december hittat en defekt på din tavla som du själv misstänker kan härledas till fukt. Du tar forumet till hjälp för att få råd om hur du ska gå vidare med denna defekt/skada på tavlan. Du har inte tagit det vidare utan lägger istället ut klockan för försäljning på forumet. I din annons beskriver du inte defekten/skadan och du lägger bara in en bild där defekten/skadan inte syns. Finns en del att reflektera över.
Bra beskrivet. Lägg till att bilden i annonsen inte visar påstådda skadan (och det låter ju på svar som att det inte är åtgärdat) så ser det ut alltmer som att man försöker dölja det.Svarar mig själv. I bästa fall är det en defekt på tavlan från fabrik. Då kommer panerai så klart byta ut den på garanti. Är det som du själv misstänker fukt så står du eller den blivande ägaren, då du har den ute till försäljning, inför omfattande bekymmer. Har tavlan påverkats av fukt så är det fukt i hela urverket. Klockan är klassad 3 atm och panerai kommer aldrig ta en fuktskada på garanti. Har det kommit in fukt så har ägaren inte följt riktlinjerna för 3 atm. Det kommer inte heller täckas av en hemförsäkring. Om det är fukt i urverket och tavlan är skadad så kostar det en hel del att åtgärda detta. Skulle gissa på ngn stans mellan 10 till 20k. Självklart behöver du kolla upp klockan innan du lägger ut den till försäljning.
Men vad har hänt med tavlan då? Du måste väl ha kollat upp det? Slarvigt vet jag inte om jag skulle kalla det om du bara struntat i det!Hej,
Jag instämmer med allt ni säger.
Jag ska ta reda på fakta och återkomma när jag har kött på benen!
Tack för er input och jag ber om ursäkt för min slarvighet ang annonsen.
Tur jag läste här inne i tråden.Men vad har hänt med tavlan då? Du måste väl ha kollat upp det? Slarvigt vet jag inte om jag skulle kalla det om du bara struntat i det!
Tycker 914 gör flest rätt hittills (om man inte tar med 911 men den är nästan en egen klass)
Jag uppskattar 776 mer personligen1084 eller 776? Vad säger ni?
Silver/rhodium/ellervaddetnuär-visare vinner. Och det är bättre komposition på texten.1084 eller 776? Vad säger ni?
Tack för påminnelsen. Den där är verkligen skitbra. En sån skulle man ha. Jag har inte sett någon som har en här.Jag är lite småkär i denna Roma Edition PAM01025 - är det någon på forumet som har en?
1084 eller 776? Vad säger ni?
Håller med mårt. 1084 vinner om det är skruvstift. Osäker om det är det dock.Silver/rhodium/ellervaddetnuär-visare vinner. Och det är bättre komposition på texten.
Har båda skruvstift nuförtiden? Jag är så evinnerligt trött på fjäderbandstift, så jag vill verkligen inte ha någon klocka någonsin med sådana (fast nu har jag tyvärr 2).
1085 och 1086 har skruvstift, så 1084 lär ha det med.Håller med mårt. 1084 vinner om det är skruvstift. Osäker om det är det dock.
Nice! Tar man även hänsyn till det tycker jag framförallt 1086 är en grym instegspanna.1085 och 1086 har skruvstift, så 1084 lär ha det med.
Instegs klocka ??Nice! Tar man även hänsyn till det tycker jag framförallt 1086 är en grym instegspanna.
Instegs klocka ??
Alla blir tokiga. Inte ens @kmg klarade sig från att bli tokig...Aka den första pannan du köper innan du blir tokig och köper flera
Ok. För det är ju inte så att vissa är svårare än andra. Det viktigaste är ju att men gillar modellenAka den första pannan du köper innan du blir tokig och köper flera
Hos AD ser det ut så här (bläddra ned till Panerai): https://nymansur.com/serviceprislista.htmlNågon som vet på ett ungefär vad det kan tänkas kosta att serva en zero? Bör ju inte vara så extremt dyrt då det är ett modifierat ETA 6497-1.
Men ett modifierat ETA kan väl de flesta urmakare serva eller är jag ute och cyklar?Hos AD ser det ut så här (bläddra ned till Panerai): https://nymansur.com/serviceprislista.html
Det kan de göra. Möjligen har de inte nytt passande gummi för vattentätheten. Och möjligen kan urmakaren hos AD få support från Panerai om något i modifieringen är konstigt.Men ett modifierat ETA kan väl de flesta urmakare serva eller är jag ute och cyklar?
Helt rätt . Mer säkert hos adDet kan de göra. Möjligen har de inte nytt passande gummi för vattentätheten. Och möjligen kan urmakaren hos AD få support från Panerai om något i modifieringen är konstigt.