• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

7OVSXLwZQm2xhBewpk.gif

Lägger for som fan in en länk till en av moderatorernas säljlänk för att blidka dessa herrar.

Hej,
Ska skicka upp klockan till Krons för att dubbelkolla så allt är intakt.
Är någon intresserad så kan vi ta det vidare via PM
Ha en trevlig söndag

Hej,
Ska skicka upp klockan till Krons för att dubbelkolla så allt är intakt.
Är någon intresserad så kan vi ta det vidare via PM
Ha en trevlig söndag
Bara så jag fattar rätt. Du har tidigare i december hittat en defekt på din tavla som du själv misstänker kan härledas till fukt. Du tar forumet till hjälp för att få råd om hur du ska gå vidare med denna defekt/skada på tavlan. Du har inte tagit det vidare utan lägger istället ut klockan för försäljning på forumet. I din annons beskriver du inte defekten/skadan och du lägger bara in en bild där defekten/skadan inte syns. Finns en del att reflektera över.

Bara så jag fattar rätt. Du har tidigare i december hittat en defekt på din tavla som du själv misstänker kan härledas till fukt. Du tar forumet till hjälp för att få råd om hur du ska gå vidare med denna defekt/skada på tavlan. Du har inte tagit det vidare utan lägger istället ut klockan för försäljning på forumet. I din annons beskriver du inte defekten/skadan och du lägger bara in en bild där defekten/skadan inte syns. Finns en del att reflektera över.
Svarar mig själv. I bästa fall är det en defekt på tavlan från fabrik. Då kommer panerai så klart byta ut den på garanti. Är det som du själv misstänker fukt så står du eller den blivande ägaren, då du har den ute till försäljning, inför omfattande bekymmer. Har tavlan påverkats av fukt så är det fukt i hela urverket. Klockan är klassad 3 atm och panerai kommer aldrig ta en fuktskada på garanti. Har det kommit in fukt så har ägaren inte följt riktlinjerna för 3 atm. Det kommer inte heller täckas av en hemförsäkring. Om det är fukt i urverket och tavlan är skadad så kostar det en hel del att åtgärda detta. Skulle gissa på ngn stans mellan 10 till 20k. Självklart behöver du kolla upp klockan innan du lägger ut den till försäljning.

Svarar mig själv. I bästa fall är det en defekt på tavlan från fabrik. Då kommer panerai så klart byta ut den på garanti. Är det som du själv misstänker fukt så står du eller den blivande ägaren, då du har den ute till försäljning, inför omfattande bekymmer. Har tavlan påverkats av fukt så är det fukt i hela urverket. Klockan är klassad 3 atm och panerai kommer aldrig ta en fuktskada på garanti. Har det kommit in fukt så har ägaren inte följt riktlinjerna för 3 atm. Det kommer inte heller täckas av en hemförsäkring. Om det är fukt i urverket och tavlan är skadad så kostar det en hel del att åtgärda detta. Skulle gissa på ngn stans mellan 10 till 20k. Självklart behöver du kolla upp klockan innan du lägger ut den till försäljning.
Bra beskrivet. Lägg till att bilden i annonsen inte visar påstådda skadan (och det låter ju på svar som att det inte är åtgärdat) så ser det ut alltmer som att man försöker dölja det.

Edit: annons nu borttagen

Ni kan va lugna allihopa,
Jag kmr inte sälja klockan förrän jag har fått den ordentligt testad. Jag har gjort fel (vilket jag tidigare nämt) och vi behöver inte diskutera saken vidare förrän jag har fått tillbaka den från Krons.
Jag återkommer när den är tillbaka i mina händer :)

1084 eller 776? Vad säger ni?

Silver/rhodium/ellervaddetnuär-visare vinner. Och det är bättre komposition på texten.
1610374309956.png
1610374363907.png

Har båda skruvstift nuförtiden? Jag är så evinnerligt trött på fjäderbandstift, så jag vill verkligen inte ha någon klocka någonsin med sådana (fast nu har jag tyvärr 2).
Håller med mårt. 1084 vinner om det är skruvstift. Osäker om det är det dock.

Tillbaka
Topp