• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Jag håller på att gå sönder när jag försöker hitta något på Panerais hemsida angående straps ... men, vad som framgick väldigt tydligt är att man kan köpa båda nya och halvgamla länkversionen där numera. Exempelvis: https://www.panerai.com/en/accessories/straps-and-bracelets/bucket/mx0066tg.html

1617975955237.png


Det står förvisso vad jag kan se inte till vilka modeller den passar, men ändå.
Jag har sett den senaste (på marknaden) som är till för 1950 boetten på en Bettarini. Oklart dock om de fått fixa och trixa den innan

Det kanske de flesta redan viste förvisso?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har sett den senaste (på marknaden) som är till för 1950 boetten på en Bettarini. Oklart dock om de fått fixa och trixa den innan

Det kanske de flesta redan viste förvisso?
Det är fix o trix som gäller då, vad jag förstått. Jag fick tag på en småfixad av första modellen (mer blankpolerad kronskyddstil) som jag satte på min bettarini. Sökte i forum efter om nya borstade varianten funkade och landade då i att det var enklast att leta upp en gammal.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Här kommer nästa drömkombo 😉
Eller kanske inte. Jag kan erkänna att verkligheten kanske inte riktigt når upp till den mentala bilden jag hade av hur det faktiskt skulle se ut på min arm. Men jag tänker nog köra det här någon vecka eller två och se hur känslan utvecklas.

Och för att stilla allas nerver. Bilder tagna i bilen är när jag står stilla. Först vid rödlyse och sen vid vägarbete.
60DD320D-2FC3-4D80-B2DB-03B8AE9E3AB3.jpeg
D3AFE934-1B03-4324-8DAB-DBEE81524ECD.jpeg
F2D0E777-43F9-4F5F-96D4-59F487D4B06F.jpeg
4BE21BC7-F961-4CB5-8F3A-42E055D7E49C.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har även
Här kommer nästa drömkombo 😉
Eller kanske inte. Jag kan erkänna att verkligheten kanske inte riktigt når upp till den mentala bilden jag hade av hur det faktiskt skulle se ut på min arm. Men jag tänker nog köra det här någon vecka eller två och se hur känslan utvecklas.

Och för att stilla allas nerver. Bilder tagna i bilen är när jag står stilla. Först vid rödlyse och sen vid vägarbete.
60DD320D-2FC3-4D80-B2DB-03B8AE9E3AB3.jpeg
D3AFE934-1B03-4324-8DAB-DBEE81524ECD.jpeg
F2D0E777-43F9-4F5F-96D4-59F487D4B06F.jpeg
4BE21BC7-F961-4CB5-8F3A-42E055D7E49C.jpeg

Skiter bund-bandet sig har du alltid ett stabilt PV band. Och det är inte så bara.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag har även


Skiter bund-bandet sig har du alltid ett stabilt PV band. Och det är inte så bara.
Sant. Dock hade jag PV-strapet sen tidigare. Lite därför jag ”chansade” med bundet då själva bunddelen låg riktigt humant till i pris. Tror däremot typ the rock eller någon med liknande armar skulle bära upp det här sjukt bra. Men jag är dessvärre inte riktigt där...
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sant. Dock hade jag PV-strapet sen tidigare. Lite därför jag ”chansade” med bundet då själva bunddelen låg riktigt humant till i pris. Tror däremot typ the rock eller någon med liknande armar skulle bära upp det här sjukt bra. Men jag är dessvärre inte riktigt där...

Vill du ha tips hur du ska bygga underarmar har jag hört att @mårt har snackat om hur en tränare till honom kommit med tips
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den kärleken svalnade snabbt!
Nej då. Ska ge det en ärlig chans. Utseendemässigt kan det nog ändå funka ok i rätt sammanhang. Men det är lite obekvämt f.n. Kanske blir bättre när lädret mjuknat något?! Men det skaver lite sen bygger ju bundet lite på höjden så jag kommer mellan två hål i strapet för optimal passform. Även flärpen blir något kort så sista keepern, den lösa, gör ingen nytta utan glider fritt och slaver lite även den. Tror jag ska ta bort den keepern och se om det känns bättre
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer nästa drömkombo 😉
Eller kanske inte. Jag kan erkänna att verkligheten kanske inte riktigt når upp till den mentala bilden jag hade av hur det faktiskt skulle se ut på min arm. Men jag tänker nog köra det här någon vecka eller två och se hur känslan utvecklas.

Och för att stilla allas nerver. Bilder tagna i bilen är när jag står stilla. Först vid rödlyse och sen vid vägarbete.
60DD320D-2FC3-4D80-B2DB-03B8AE9E3AB3.jpeg
D3AFE934-1B03-4324-8DAB-DBEE81524ECD.jpeg
F2D0E777-43F9-4F5F-96D4-59F487D4B06F.jpeg
4BE21BC7-F961-4CB5-8F3A-42E055D7E49C.jpeg
Färgmässigt var det en väldigt bra match. Ge det några veckor. Vill du experimentera vidare så kan du få köpa min länk :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Färgmässigt var det en väldigt bra match. Ge det några veckor. Vill du experimentera vidare så kan du få köpa min länk :)
Det är fullt möjligt att jag skulle vilja. Tveksam till om jag har råd bara?! Har för mig att länk till panna brukar ligga på +10k va??
Visst, prioriteringar. Men nu försöker jag spara ihop lite på nöjeskontot så jag har råd med en vit submersible.
Men jag har o andra sidan spelat på eurojackpot ikväll så det kanske löser sig 😉
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är fullt möjligt att jag skulle vilja. Tveksam till om jag har råd bara?! Har för mig att länk till panna brukar ligga på +10k va??
Visst, prioriteringar. Men nu försöker jag spara ihop lite på nöjeskontot så jag har råd med en vit submersible.
Men jag har o andra sidan spelat på eurojackpot ikväll så det kanske löser sig 😉
Den här är begagnad, moddad, polerad, med aftermarket-ändlänkar. Jag tror att det mesta på den är original, från en gammal typ 164 eller så. Jag gav runt 2k, vill jag minnas.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den här är begagnad, moddad, polerad, med aftermarket-ändlänkar. Jag tror att det mesta på den är original, från en gammal typ 164 eller så. Jag gav runt 2k, vill jag minnas.
Ok. Då blev det ändå genast lite mer intressant. Jag drar ett pm så kan prata mer där så slipper vi smutsa ned tråden med sånt typ alla andra finner ointressant.
 
Topp