Äsch det finns inget som heter för stort eller för litet. Det finns en mängd åsikter bara.Har 45mm. Tror du en sub 14060 är för stor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äsch det finns inget som heter för stort eller för litet. Det finns en mängd åsikter bara.Har 45mm. Tror du en sub 14060 är för stor?
Sub 14060 är en rolex eller? Jag har ingen som helst aning. De är väl ganska långa?Har 45mm. Tror du en sub 14060 är för stor?
44mm alltså med 53mm bred handled.Testade Due 38 lite snabbt när den var ny, extremt liten. Har väl strax över 16cm och strax under 16,5, ca 53mm bred.
Fair enough. En ganska förhärskande åsikt är dock att om hornen sticker utanför handleden så behöver man vara bilhandlare och det är det inte alla som vill.Äsch det finns inget som heter för stort eller för litet. Det finns en mängd åsikter bara.
Fair enough. En ganska förhärskande åsikt är dock att om hornen sticker utanför handleden så behöver man vara bilhandlare och det är det inte alla som vill.
Mjo, min är nog åt det platta och beniga hållet. 42mm due tyckte jag kändes rätt på den modellen.44mm alltså med 53mm bred handled.
Man kan ha väldigt rund handled och då har man inte 53mm bred och Due kanske inte känns så liten.
Ja oh ja.Mjo, min är nog åt det platta och beniga hållet. 42mm due tyckte jag kändes rätt på den modellen.
Har aldrig testat något annat än due dock. Brukar Krons ha alla olika case i butik tro? Så man kan se vilket case/tavla/visare/marina/base man faller för.
Hands-On: The New Panerai Luminor Chrono With New Movement | aBlogtoWatch
The new Panerai Luminor Chrono, released in 2021, with expert analysis, specs, price, and original photos.www.ablogtowatch.com
Rätt smidigt ändå hur det står ''Chronograph'' där nere så man vet att det är en kronograf om man skulle råka glömma.
Rätt intressant att JMP sa tydligt att modellerna skulle heta mer italienska namn, så jag hade nog förväntat mig cronografo.
Ser ut som en 164.Nu är jag ute på helt okända vatten känner jag och skulle därför behöva lite hjälp. Vad är detta för modell..? Försökt googla mig fram, men hittar ingen som stämmer helt... Ska vara från 2010, cert från 2011 (Mxxxx så tillverkad 2010 om jag fattat rätt) Någon som vet mer och om den är värd att köpa..?
Tack! Något annat man ska tänka på..?Ser ut som en 164.
Ja. Det är en modell som inte är ett smack poppis bland panerainördar. Kan kanske spela in. Gillar du den, så är det klart du ska ha den. Men räkna inte med att den är lätt att sälja här om du skulle tröttna.Tack! Något annat man ska tänka på..?
Tack, då hänger jag med. Då är den jag kikat på antagligen överprisad (i förhållande till "flippbarhet")Ja. Det är en modell som inte är ett smack poppis bland panerainördar. Kan kanske spela in. Gillar du den, så är det klart du ska ha den. Men räkna inte med att den är lätt att sälja här om du skulle tröttna.
De flesta vill ha panerais batongindex och många vill inte ha datumbubbla eller ens datum. Jämför med 005 till exempel.Tack, då hänger jag med. Då är den jag kikat på antagligen överprisad (i förhållande till "flippbarhet")
Avstår då och kikar vidare
Vad är det som gör att den är så impopulär?
Det förstår jag, avsevärt mycket mer tilltalande tavlaDe flesta vill ha panerais batongindex och många vill inte ha datumbubbla eller ens datum. Jämför med 005 till exempel.
Ha, exakt det där har jag tänkt göra också, med exakt samma modell!024 godkänd för bad i sommar!
De testar inte över 10atm på Nymans/KronsHa, exakt det där har jag tänkt göra också, med exakt samma modell!
(Men ska det inte vara 30 Bar den ska klara? )
Aha, där ser man, tack för ny kunskapDe testar inte över 10atm på Nymans/Krons
Tänker att jag inte skall simma ner djupare än 100m den här sommaren så det räcker för i år. Men nästa sommar är en annan femmaHa, exakt det där har jag tänkt göra också, med exakt samma modell!
(Men ska det inte vara 30 Bar den ska klara? )
Hur som helst, grattis till badklockan!
Då kommer du verkligen ta dig vatten över huvudet?Tänker att jag inte skall simma ner djupare än 100m den här sommaren så det räcker för i år. Men nästa sommar är en annan femma
Nja! Klarar dom lite plask vid ytan så är jag safe. Har ju fått livslångt dykförbud för några år sedan pga spontant pneumotoraxDå kommer du verkligen ta dig vatten över huvudet?
Check.Nja! Klarar dom lite plask vid ytan så är jag safe. Har ju fått livslångt dykförbud för några år sedan pga spontant pneumotorax