• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testade Due 38 lite snabbt när den var ny, extremt liten. Har väl strax över 16cm och strax under 16,5, ca 53mm bred.
44mm alltså med 53mm bred handled.

Man kan ha väldigt rund handled och då har man inte 53mm bred och Due kanske inte känns så liten.

Äsch det finns inget som heter för stort eller för litet. Det finns en mängd åsikter bara.
Fair enough. En ganska förhärskande åsikt är dock att om hornen sticker utanför handleden så behöver man vara bilhandlare och det är det inte alla som vill.

Fair enough. En ganska förhärskande åsikt är dock att om hornen sticker utanför handleden så behöver man vara bilhandlare och det är det inte alla som vill.

Fast det kan se rätt märkligt ut. Inte minst på mig som alltid har klockan nedan för handledsknölen och har små handleder.
Är väl en av få som får en Reverso 931 att se gigantisk ut med bandhornen utanför. Men jag är inte så ängslig av mig 😁
64776157-B30A-4207-B0C4-A3E8EB7CC074.jpeg

44mm alltså med 53mm bred handled.

Man kan ha väldigt rund handled och då har man inte 53mm bred och Due kanske inte känns så liten.
Mjo, min är nog åt det platta och beniga hållet. 42mm due tyckte jag kändes rätt på den modellen.

Har aldrig testat något annat än due dock. Brukar Krons ha alla olika case i butik tro? Så man kan se vilket case/tavla/visare/marina/base man faller för.

Mjo, min är nog åt det platta och beniga hållet. 42mm due tyckte jag kändes rätt på den modellen.

Har aldrig testat något annat än due dock. Brukar Krons ha alla olika case i butik tro? Så man kan se vilket case/tavla/visare/marina/base man faller för.
Ja oh ja.

De har alla olika varianter på boetter hemma alltid, skulle jag säga. Kanske inte alla storlekar, men definitivt boett-typerna.

Nu är jag ute på helt okända vatten känner jag och skulle därför behöva lite hjälp. Vad är detta för modell..? Försökt googla mig fram, men hittar ingen som stämmer helt... Ska vara från 2010, cert från 2011 (Mxxxx så tillverkad 2010 om jag fattat rätt) Någon som vet mer och om den är värd att köpa..?
auktionsvara_1318554_stor.jpg

Nu är jag ute på helt okända vatten känner jag och skulle därför behöva lite hjälp. Vad är detta för modell..? Försökt googla mig fram, men hittar ingen som stämmer helt... Ska vara från 2010, cert från 2011 (Mxxxx så tillverkad 2010 om jag fattat rätt) Någon som vet mer och om den är värd att köpa..?
auktionsvara_1318554_stor.jpg
Ser ut som en 164.

Tack! Något annat man ska tänka på..?
Ja. Det är en modell som inte är ett smack poppis bland panerainördar. :) Kan kanske spela in. Gillar du den, så är det klart du ska ha den. Men räkna inte med att den är lätt att sälja här om du skulle tröttna.

• Like
Reactions: Jox
Ja. Det är en modell som inte är ett smack poppis bland panerainördar. :) Kan kanske spela in. Gillar du den, så är det klart du ska ha den. Men räkna inte med att den är lätt att sälja här om du skulle tröttna.
Tack, då hänger jag med. Då är den jag kikat på antagligen överprisad (i förhållande till "flippbarhet")
Avstår då och kikar vidare 😊

Vad är det som gör att den är så impopulär?

Tillbaka
Topp