• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alltså vafan. Jag är okej med att Panerai levererar en del klockor med 30m WR, en del med lysmassa på kronskyddet, en del med som designats av färgblind, och en del där man bytt indexfärg och behållit referensnummer... kanske..

Men det här. MEN DET HÄR!!

Här är Panerai 1441 (bild från hemsidan) som just gjordes reklam för i deras sociala kanaler. Ser ni något konstigt med den?

1625164820428.png

Okej, nytt band, visst. Något mer? Nähä...

För er som inte har koll så var det här 1441 fram tills nyss...

97DE9E62-5AB9-460C-94B9-DD31BF8955CB.png

Sånt här gör mig förvånad att de döpte blondie till 1075 och inte 372 som den borde hetat????

Jag är upprörd.

Edit - vilka fler referenser har de ändrat i tysthet?
Jag har länge funderat på att göra en franken-pvd-590. Nu känns det helt rätt. Panerai kan ju inte klaga, de gör ju sånt själva, de jävla nötterna.

Alltså vafan. Jag är okej med att Panerai levererar en del klockor med 30m WR, en del med lysmassa på kronskyddet, en del med som designats av färgblind, och en del där man bytt indexfärg och behållit referensnummer... kanske..

Här är Panerai 1441 (bild från hemsidan) som just gjordes reklam för i deras sociala kanaler. Ser ni något konstigt med den?

1625164820428.png

Sånt här gör mig förvånad att de döpte blondie till 1075 och inte 372 som den borde hetat????

Jag är upprörd.

Ja, vad skall man säga? Ingen märker väl det där va? Lite annan nyans på lysmassan bara!🤪

1625164820428.png

Jag är upprörd.

Fan vad sjukt . Det är ju en enorm ändring också . Bonati skakar nog på huvudet 🤦‍♂️

IMG_20210702_004517.jpg
Innebär sausage dial i praktiken att man har utfasade index precis som sandwich dial, och därefter appliceras lysmassan i hålen?

Eller är lysmassan enbart påmålad direkt på en plan tavla? Oavsett vad så är lysmassan effektiv🤤
Båda varianterna finns. En del modeller har siffrorna instansade i tavlan innan de fylls och andra är applicerade direkt på tavlan.

Du kan långt mycket mer än mig så jag tänker inte säga annat.

Det betyder inte att jag kan allt :)

Hur vet man vilken variant man har? Sausage eller painted på pam000?

Jag har inte koll på 000. Jag vet att min 416 har tydliga ingröpningar som man har fyllt, så att formen blir av en korv (och inte en halv korv som på painted, exempelvis min 602).
Om jag minns rätt så här första serien av 000/005 G-serie sausage och efter det painted. Grävde lite i det när jag hade 000.

1625164820428.png

Jag är upprörd.

Jag tror för övrigt det är någon på Panerai som inte gillar Mårtdial. Nu är har 1359 försvunnit ur sortimentet på hemsidan. Jag väntar bara på att Tuttonero ska byta urtavla också...

Att de inte gillar ecru vet vi sedan tidigare förresten, 1312 är numera grön. :)

Jag tror för övrigt det är någon på Panerai som inte gillar Mårtdial. Nu är har 1359 försvunnit ur sortimentet på hemsidan. Jag väntar bara på att Tuttonero ska byta urtavla också...

Att de inte gillar ecru vet vi sedan tidigare förresten, 1312 är numera grön. :)

Grönt matchar bättre med deras gummiband ;) Tänk dig ett ecru-gummi :D

Jag har en 662 som jag har börjat fundera på att släppa, är det någon i tråden som är sugen så är det bara att hojta till.

Tillbaka
Topp