Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
YES
Det där kan variera. Den kanske redan finns. Eller så kommer du få höra "ja du, vi har beställt den, det kan nog ta ett halvår".YES
När kan den där tänkas finnas inne hos svensk AD? Borde väl vara inom relativt snar framtid va?
Ser riktigt jävla bra ut imho
Jaha, på så vis. Det suger ju lite… Förvisso kanske det inte finns likvida medel förrän om ca 6mån. Men man vill ju klämma, känna, längta och se att man sparar till rätt sak. Tänk om det blir ett antiklimax när jag väl får se den irl?!? Vad gör jag dåDet där kan variera. Den kanske redan finns. Eller så kommer du få höra "ja du, vi har beställt den, det kan nog ta ett halvår".
Skål bröder och systrar och heja Danmark!
Har du missat priset?
Jag hade inte det, men jag la visst annonsen i fel kategori, så då flyttade admin den och priset föll bort. Nu är det inskrivet igen. Tack!Har du missat priset?
392 (lite tjockare, 17mm), 2392 (lite tunnare, 13.4mm liksom resten i listan härefter), 1392 (lite gulare), 1523 (lite vitare), 722 (lite mer länk), 1028 (lite blåare och länk), 977 (lite silvrigare och länk) ...Hallå alla,
Ny här på forumet. Läst på lite och bestämt mig att köpa en Panerai.
Jag tänker mig:
42 mm
Luminor
Automatiskt ur
Varför jag är inne på 42mm är för jag är rädd det kommer kännas för stort. Speciellt med automatiskt verk.
Fråga: någon som har tips på bra modeller att köpa? Samt om det är värt att köpa automatiskt, ser att det är lite mindre av dessa på marknaden.
Om någon har någon att sälja så hojta till finns i Skåne.
682?Hallå alla,
Ny här på forumet. Läst på lite och bestämt mig att köpa en Panerai.
Jag tänker mig:
42 mm
Luminor
Automatiskt ur
Varför jag är inne på 42mm är för jag är rädd det kommer kännas för stort. Speciellt med automatiskt verk.
Fråga: någon som har tips på bra modeller att köpa? Samt om det är värt att köpa automatiskt, ser att det är lite mindre av dessa på marknaden.
Om någon har någon att sälja så hojta till finns i Skåne.
Ah. Jag tänkte bara Luminor, inte Submersible.
OddisBra canvas! Vems?
Tack!! Jag har hittat en 1523 men den är i Stockholm och måste isf köpa och skicka hit den osedd. Är det någon som har en 1523 här på forumet som har något att säga om den?392 (lite tjockare, 17mm), 2392 (lite tunnare, 13.4mm liksom resten i listan härefter), 1392 (lite gulare), 1523 (lite vitare), 722 (lite mer länk), 1028 (lite blåare och länk), 977 (lite silvrigare och länk) ...
Jag har säkert glömt någon, men det där är de vanligaste modellerna att kika efter i 42mm. Det finns typ inga manuella verk i 42mm Luminor och få även i Radiomir-kollektionen. Den vanligaste pannan är 44mm och oftast manuell (även om Panerai säljer mest av 44mm automatisk över världen).
Jag har spenderat en längre stund med en och jag gillar starkt. Bra glas. Känns vit på riktigt. Bra urverk. Lite för liten för mig. 1499 finns iofs då, men det blev manuell 602 istället.Tack!! Jag har hittat en 1523 men den är i Stockholm och möte iaf köpa den och skicka hit den osedd. Är det någon som har en 1523 här på forumet som har något att säga om den?
Ja inte alls lätt det här. Manuella urverk, har fått för mig att jag inte alls vill ha det då man måste vrida upp dem ”hela tiden” ni som har manuella, tycker man det är så besvärligt?Jag har spenderat en längre stund med en och jag gillar starkt. Bra glas. Känns vit på riktigt. Bra urverk. Lite för liten för mig. 1499 finns iofs då, men det blev manuell 602 istället.
Morgonrutin. En fantastisk känsla innan man behöver väcka barnen och ett mindre krig startasJa inte alls lätt det här. Manuella urverk, har fått för mig att jag inte alls vill ha det då man måste vrida upp dem ”hela tiden” ni som har manuella, tycker man det är så besvärligt?
Jag föredrar manuella verk, älskar att dra upp dom. Har ett par automatiska men kör inte med winder och tycker de flesta automatare är osköna att dra upp så dom får istället ligga.Ja inte alls lätt det här. Manuella urverk, har fått för mig att jag inte alls vill ha det då man måste vrida upp dem ”hela tiden” ni som har manuella, tycker man det är så besvärligt?
Min 8-dagars 602 kan irritera mig en gång i halvåret då jag har lite bråttom en morgon och gärna vill ha just den klockan, för den tar en stund att dra upp. Men annars, inget problem. Datum däremot, det stör mig enormt.Ja inte alls lätt det här. Manuella urverk, har fått för mig att jag inte alls vill ha det då man måste vrida upp dem ”hela tiden” ni som har manuella, tycker man det är så besvärligt?
Beror helt på modell.. Finns limiterade utgåvor som nästan dubblerats i värde 2-3 år efter de släppts samtidigt som det finns modeller som legat rätt stilla.Jag ogillar starkt att prata om värdeökning på klockor. Men jag är ändå nyfiken på hur värdeökningen sett ut på pannor senaste åren? Är Panerai som Breitling, nämligen ingen värdeökning alls?
De har höjt priserna på nuvarande modeller så de har ökat i pris på andrahandsmarknaden också. Det är ingen värdeökning direkt men det är dyrareJag ogillar starkt att prata om värdeökning på klockor. Men jag är ändå nyfiken på hur värdeökningen sett ut på pannor senaste åren? Är Panerai som Breitling, nämligen ingen värdeökning alls?