• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt ball!
Jason Statham håller med 👊

C91B6095-2A74-4DE0-B3C5-F9B4AD331D61.jpeg
Och där försvann suget 😕
Kunde det inte ha varit Clintan, Bruce Wayne eller Dr Phil som var affischnamnet istället.

Ibland undrar jag hur jag tänker när jag får flipparsjukan och blir övertygad om att gräset är grönare på andra sidan. 😵🥴 Kanske bara borde nöja mig istället

Mobilbilder då jag inte har med mig kameran idag

20210912_171152.jpg
20210912_171350_1.jpg
Det är jobbigt när man hittat något man vill ha. Jag är inne på panna #7 nu men är fortfarande inte nöjd 🙈

Det är jobbigt när man hittat något man vill ha. Jag är inne på panna #7 nu men är fortfarande inte nöjd 🙈
Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har svårt att hitta en bättre panna än 372 men det är klart att den inte har allt jag skulle vilja ha vid varje givet tillfälle. Ibland vill man ändå ha datum, eller sekundvisare eller automatiskt urverk när man glömt vrida upp klockan i tid för 5:e gången i rad osv.
För mig är det nog sökandet efter den där känslan som infann sig när jag fått hem den här 372:an och som jag fortfarande kan få när jag tar på den efter några dagar med annat på armen.

Fast med en annan klocka då.. det är nån slags serienonogami det handlar om, eller ett hål själen som man försöker fylla. Klockor läker alla sår? ;)

Då var det dags igen 🎁
Dom flesta söker sig uppåt i storlek och så även jag men nu har det vänt neråt igen, ända ner till 42mm, fick kraftig mersmak efter några veckor med @Videll s 682 tidigare under sommaren och efter lite funderande så landade jag i att jag bara var tvungen att testa en 1074… älskar brons och 42 kändes otroligt "varje dag överallt kompatibel" så det liksom kan ju bara inte bli fel 😎

8B15212C-65CF-4027-9EF3-3EE102E664E3.jpeg
49194249-9251-4750-8694-3DEE6F2EC45A.jpeg
0D8E0846-628E-4D99-BAF0-FC458BE1E0CF.jpeg

AD54C3BE-56E3-4A02-828D-4EAEDB8CB432.jpeg

FEA828A2-E165-49D8-9844-D03846B27622.jpeg
Du är ju så härligt urspårad när det gäller denna hobby. Kan bara gratulera!

Vad är det du inte får att stämma ?
Innerst inne vill jag egentligen ha en pre vendome Panna. Det är där jag känner att själen finns. Men 26k är helt klart extremt nära :)
Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har svårt att hitta en bättre panna än 372 men det är klart att den inte har allt jag skulle vilja ha vid varje givet tillfälle. Ibland vill man ändå ha datum, eller sekundvisare eller automatiskt urverk när man glömt vrida upp klockan i tid för 5:e gången i rad osv.
För mig är det nog sökandet efter den där känslan som infann sig när jag fått hem den här 372:an och som jag fortfarande kan få när jag tar på den efter några dagar med annat på armen.

Fast med en annan klocka då.. det är nån slags serienonogami det handlar om, eller ett hål själen som man försöker fylla. Klockor läker alla sår? ;)
Ja det är konstigt det där. Alla pannor jag haft hittills har varit exakt det jag trott jag velat ha för stunden. Men det känns lite svårt ibland att ha något som är värt så pass mycket pengar utan att jag har någon direkt anledning till att äga det.

Mitt klockintresse blir hela tiden att få uppleva många olika och i slutet kanske verkligen fastna för någon. För min del är det nog pre vendome Panerai, för det är som där "själen" finns om man kan vara så flummig ;)

Bmg låter det som i mina öron :)

Tillbaka
Topp