• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt på armen! PAM-oskulden tagen. Känns gött!

image.jpeg

Nej, kör en Calf Cashmere Gold istället!!! Standard strap på "Fiddy" o även vattentät så no problemo att plaska med i poolen;)
Eller det kanske ingick för dej? Tror det ingår ett gummi from -16..
Nu måste jag köpa nytt strap, Calf Cashmere Gold ser så "fint" ut.. har du klämt på det någon gång mer än på bild?

Btw - Någon som vet vilken längd man bör ha, t ex Di Stefano straps har man tre olika val, t ex 135-75, 140-80 etc. Är helt borttrollad?

Nu måste jag köpa nytt strap, Calf Cashmere Gold ser så "fint" ut.. har du klämt på det någon gång mer än på bild?

Btw - Någon som vet vilken längd man bör ha, t ex Di Stefano straps har man tre olika val, t ex 135-75, 140-80 etc. Är helt borttrollad?

Helt avhängigt omkretsen på din handled + hur du gillar att bandet sitter (dvs var spännet ska sitta och hur mycket eller lite överhäng du vill ha på bandet).

Jag har de senaste veckorna trott att jag blivit kär i Speedmaster Pro, trots min aversion mot armbandet och formen på boetten. Nåja, man behöver inte vara bisarrt principfast, så jag var på Krons ur för att kolla om kärleken höll i. Provade den, satt väl bra och såg väl fin ut. Hmmm. Såg att Krons hade en gigantisk samling Paneraimodeller hemma så jag passade på att prova 425. Jag glömde fort alla eventuella känslor för Omega och insåg att jag verkligen är en Paneristi. Klockan satt perfekt på handleden. Det blev inget köp idag men det lär bli något i framtiden, helt klart. Vilken otroligt fin känsla. :)

image.jpeg

image.jpeg

Helt avhängigt omkretsen på din handled + hur du gillar att bandet sitter (dvs var spännet ska sitta och hur mycket eller lite överhäng du vill ha på bandet).

Så det du säger så är 135-75 då 135 mm längd på ena strapet och 75mm på andra delen där spännet sitter?

Jag har de senaste veckorna trott att jag blivit kär i Speedmaster Pro, trots min aversion mot armbandet och formen på boetten. Nåja, man behöver inte vara bisarrt principfast, så jag var på Krons ur för att kolla om kärleken höll i. Provade den, satt väl bra och såg väl fin ut. Hmmm. Såg att Krons hade en gigantisk samling Paneraimodeller hemma så jag passade på att prova 425. Jag glömde fort alla eventuella känslor för Omega och insåg att jag verkligen är en Paneristi. Klockan satt perfekt på handleden. Det blev inget köp idag men det lär bli något i framtiden, helt klart. Vilken otroligt fin känsla. :)

image.jpeg

image.jpeg
Oohhh! 425 är riktigt najs! :hungry:

image.jpeg

image.jpeg

En av Panerais bästa modeller om du frågar mig. Saknar min gamla då och då. :)

Så det du säger så är 135-75 då 135 mm längd på ena strapet och 75mm på andra delen där spännet sitter?

Vet inte vad du har för omkrets på handleden men om du har som jag dvs runt 18,5cm så kommer spännet sitta skapligt centrerat och du får relativt mycket överhäng på den långa delen. Beror ju även på hur tjockt man gör bandet, tjocklek äter längd. Du kan kolla storlekstabell på min hemsida, den är beräknad på tjocklek runt 4mm vilket brukar vara lagom för styva läder.

• Like
Reactions: m_s
Denna Panerai 693 som släpps tillsammmans med Harrods tilltalar mig. Säkert varit uppe i tråden redan men då kommer den här igen!

Limiterad till 100st. Grön tavla, case och länk i titan och även ett grönt canvas följer med.
Gillar kombon av grön tavla och titanet!

image.jpeg

Denna Panerai 693 som släpps tillsammmans med Harrods tilltalar mig. Säkert varit uppe i tråden redan men då kommer den här igen!

Limiterad till 100st. Grön tavla, case och länk i titan och även ett grönt canvas följer med.
Gillar kombon av grön tavla och titanet!

image.jpeg
Jäkligt hett med grön tavla!

Fick hem lite nya band till 372:an från allas vår "hovleverantör" @MickeJ tidigare i veckan!

Prydligt förpackade
IMG_0390.JPG IMG_0391.JPG

"Swiss Ammo" och ett specialgjort strap med "Brogues"-mönster (original Assolutamente i mitten)
IMG_0392.JPG

Swiss Ammo på handleden
IMG_0400.JPG

Custom "Brogue Style" Strap som passar perfekt till mina skor
IMG_0405.JPG IMG_0409.JPG IMG_0410.JPG

Jag är supernöjd! Tack än en gång Micke!

Tack själv, svårt att inte få det snyggt med den klockan! :)

Tillbaka
Topp