vi vet att du kommer tillbaka, once paneristi, always paneristi.I dag gick min 112:a vidare till en annan KS:are. Kommer att sakna den lilla rackaren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
vi vet att du kommer tillbaka, once paneristi, always paneristi.I dag gick min 112:a vidare till en annan KS:are. Kommer att sakna den lilla rackaren!
Grattis! Och favoritreferensen blev det också. Fantastisk klocka!Då var man med Panerai igen saknaden blev för stor
Kommer tillbaka och med en fetare Panna gissar jag på!vi vet att du kommer tillbaka, once paneristi, always paneristi.
Finns en stor risk för det men nu är siktet instället på ett annat märkevi vet att du kommer tillbaka, once paneristi, always paneristi.
Ha, ha tror jag inte ett dugg påGivetvis så står jag still när jag fotar eller så tar passageraren bilden!!
Grattis! Och favoritreferensen blev det också. Fantastisk klocka!
Häftigt. Är bandet gjort av jeanstyg eller ser jag bara sämre än vanligt?Pizza! ( väntar på iaf )
Stämmer att 574 ska ersätta 512. Är dock osäker på när 512 slutar tillverkas..Är 574:an en direkt ersättare till 512:an? Någon som vet under vilka år respektive modeller började tillverkas?
Läste att verket på 574:an är tjockare. Vet du om även caset är tjockare?Stämmer att 574 ska ersätta 512. Är dock osäker på när 512 slutar tillverkas..
Har för mig att caset ska vara identiskt. Skillnaden är urverket och färgen på tavlan, annars samma lika. 574 presenterades för övrigt hösten 2015.Läste att verket på 574:an är tjockare. Vet du om även caset är tjockare?
Så det finns alltså inget som talar för 512:an förutom fake-patina om man gillar det?Har för mig att caset ska vara identiskt. Skillnaden är urverket och färgen på tavlan, annars samma lika. 574 presenterades för övrigt hösten 2015.
Det är ju det som är kul med paneraiPanerai och deras modeller haha. Man blir snurrig lätt
HahaDet är ju det som är kul med panerai
Egentligen inte, bortsett från att den brunare nyansen på 512 i mitt tycke är trevligare än den svarta på 574, särskilt om man jämför guldmodellerna 513 och 575. Men P1000 är ljusår modernare än P999...Så det finns alltså inget som talar för 512:an förutom fake-patina om man gillar det?
Har 512 brun tavla? Den ser svart ut på bild. Det kan i så fall absolut vara ett argument för 512:anEgentligen inte, bortsett från att den brunare nyansen på 512 i mitt tycke är trevligare än den svarta på 574, särskilt om man jämför guldmodellerna 513 och 575. Men P1000 är ljusår modernare än P999...
Stämmer, jeans tillverkat av AW straps @Anders WHäftigt. Är bandet gjort av jeanstyg eller ser jag bara sämre än vanligt?
Har 512 brun tavla? Den ser svart ut på bild. Det kan i så fall absolut vara ett argument för 512:an
Ett par saker till, beroende på hur man ser det:Så det finns alltså inget som talar för 512:an förutom fake-patina om man gillar det?
Ett par saker till, beroende på hur man ser det:
- Många gillar ju just Pannor som är handjagade.
- 574 ligger betydligt högre i pris. 512 listar runt 66 000 kr medan 574 tror (OBS tror) jag ligger på 85-90 000 kr, så en påtaglig skillnad förutsatt att jag minns rätt.
Hmm tror det är lite mindre
64 vs 70? Men sätter ett lika stort OBS tror
Men vill minnas att skillnaden inte var enorm
512 listar 65,5 och 574 listar 70Ett par saker till, beroende på hur man ser det:
- Många gillar ju just Pannor som är handjagade.
- 574 ligger betydligt högre i pris. 512 listar runt 66 000 kr medan 574 tror (OBS tror) jag ligger på 85-90 000 kr, så en påtaglig skillnad förutsatt att jag minns rätt.
Aha! Enligt Nymans hemsida listar 572 94 100 kr vilket väl är i princip samma modell men storleken större? Då kan man ju fråga sig varför 572 är så mycker dyrare än 574. Om det nu inte är något mer jag missar.512 listar 65,5 och 574 listar 70
572 har automatverk vilket gör den dyrareAha! Enligt Nymans hemsida listar 572 94 100 kr vilket väl är i princip samma modell men storleken större? Då kan man ju fråga sig varför 572 är så mycker dyrare än 574. Om det nu inte är något mer jag missar.
Haha. Som @micke_s säger, man snurrar ihop det. Tänkte hela tiden på motsvarande 572, storlek 42mm: ref 620.572 har automatverk vilket gör den dyrare