• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har även blivit lite väl förtjust i Panerai's Regatta refs varav Pam526 är min stora förälskelse men där
Pam308 känns mer överkomlig:)
Coolt med handjagad Regatta!!!!
Pam308:
image.jpeg

Pam526:
image.jpeg

Återigen, om nån har någon av dessa refs så snäääälla slång upp lite bilder samt vad ni tycker om dom:)

Var nära på att köpa Submarinern på TimeToTalk igår när jag ändå var i Köpenhamn, men fegade ut och drack gammeldansk istället.

389, en rejäl ding på vridningen så ligger ute för 55' vilket måste anses snuskigt billigt iaf (nyservad enligt säljare också)...
Gissar på att en ny vridning går på ett par kronor men ändå känns det som bra pris.

Om @Kai Kobra eller @m8rt eller någon annan är i krokarna :)

image.jpeg
Jag och sonen provade en kort sväng igår, såg inga pannor då, men såg tyvärr ganska mycket fimpar och snus inom lekparkens område ... klart smutsigaste parklek jag varit på, så vi förflyttade oss till Rålis parklek istället. :) Där var pengavärdet på handlederna avsevärt mindre iofs.

Jag och sonen provade en kort sväng igår, såg inga pannor då, men såg tyvärr ganska mycket fimpar och snus inom lekparkens område ... klart smutsigaste parklek jag varit på, så vi förflyttade oss till Rålis parklek istället. :) Där var pengavärdet på handlederna avsevärt mindre iofs.
Mm ute vid grillen tex ser det rätt otrevligt ut, tycker dock det är ok på själva lekområdet..

Fasiken vi verkar ju va några pappalediga Paneristi's här:)
Vore kul med barnvagns/Panerai GTG i solen nån dag nästa vecka vi som kan här i Sthlm..

Känner att jag ville posta det här även i den här tråden:

Min Panerai 372 började sacka, några minuter då och då under dagen. Klockan stannade alltså. Mycket frustrerande. Kollade min garanti, bråttom. Endast 11 dagar kvar till garantin gick ut. Mailade Panerai. Väntade tre dagar. Mailade Panerai igen, men förstod att det kanske dröjer lite med att få svar, så jag ringde upp Panerai.

Supertrevligt kundbemötande, all heder till Panerai. Fanns några olika alternativ:

1. Skicka klockan själv till Panerais servicecenter.

2. Lämna in den hos Nymans Ur, förhoppningsvis kan de hjälpa till på plats, annars skickas den in, kostar 1 500 kr. Pratade med en flicka på Nymans Ur, mycket trevlig.

3. Lämna in klockan i Panerai-butiken i Köpenhamn. Förmodligen skulle det även här kosta 1 500 kr.

4. Lämna in klockan hos valfri återförsäljare av något märke som ingår i Richemont Group.
Då jag är aningen bekväm av mig gick jag till Hukes i Malmö, ligger 300 meter från där jag bor. Men, döm om min förvåning då jag, aningen bryskt, blev uppläxad och förklarad för att Hukes minsann inte ombesörjde transport till servicecentrum för märken som inte säljs i butiken. Jag försökte förklara att det tydligen är kutym att alla inom Richemont Group hjälps åt vid sådana tillfällen, men det hjälpte inte.

Aningen förgrymmad och lite orolig att jag var tvungen att åka till Köpenhamn på min första lediga lördag på flera veckor, tänkte jag att jag ska fasen testa med Bergströms Ur i Malmö.

Superbt bemötande. Jag förklarade min situation, att Panerai tyckte att en Richemont Group återförsäljare skulle kunna hjälpa till med det (Bergströms Ur är INTE Richemont Group så vitt jag vet). Säljaren hade inga bekymmer med det, tog in klockan och min nedskrivna förklaring av problemet. Förklarade vidare att jag behövde inte betala något idag, men att om inte frakten bekostades av Panerai, skulle jag få betala 1 500 kr när jag hämtade ut klockan.

Snyggt hanterat och stor eloge till Bergströms Ur. Idag knatade jag in och hämtade min nyservade klocka, går suveränt (än så länge…).
Ska även passa på att ge en liten känga till Hukes, som jag tycker skötte situationen dåligt. Även om det inte finns någon skyldighet att hjälpa till, borde man ha fått ett bättre bemötande i butiken.

20160708_153842.jpg

Snyggt hanterat och stor eloge till Bergströms Ur.

20160708_153842.jpg

Mycket fin klocka och cool historia. Hade ingen aning att man kunde få den sortens hjälp (transport till service center) av godtycklig (eller ja, bra) urmakare. Fantastiskt. Min upplevelse av diverse urmakare i Stockholmsområdet har varit allt från "jaha lille vän, kommer du med din lilla klocka här" till "nej, sånt gör vi inte", med något undantagsfall. :/

Känner att jag ville posta det här även i den här tråden:

Min Panerai 372 började sacka, några minuter då och då under dagen. Klockan stannade alltså. Mycket frustrerande. Kollade min garanti, bråttom. Endast 11 dagar kvar till garantin gick ut. Mailade Panerai. Väntade tre dagar. Mailade Panerai igen, men förstod att det kanske dröjer lite med att få svar, så jag ringde upp Panerai.

Supertrevligt kundbemötande, all heder till Panerai. Fanns några olika alternativ:

1. Skicka klockan själv till Panerais servicecenter.

2. Lämna in den hos Nymans Ur, förhoppningsvis kan de hjälpa till på plats, annars skickas den in, kostar 1 500 kr. Pratade med en flicka på Nymans Ur, mycket trevlig.

3. Lämna in klockan i Panerai-butiken i Köpenhamn. Förmodligen skulle det även här kosta 1 500 kr.

4. Lämna in klockan hos valfri återförsäljare av något märke som ingår i Richemont Group.
Då jag är aningen bekväm av mig gick jag till Hukes i Malmö, ligger 300 meter från där jag bor. Men, döm om min förvåning då jag, aningen bryskt, blev uppläxad och förklarad för att Hukes minsann inte ombesörjde transport till servicecentrum för märken som inte säljs i butiken. Jag försökte förklara att det tydligen är kutym att alla inom Richemont Group hjälps åt vid sådana tillfällen, men det hjälpte inte.

Aningen förgrymmad och lite orolig att jag var tvungen att åka till Köpenhamn på min första lediga lördag på flera veckor, tänkte jag att jag ska fasen testa med Bergströms Ur i Malmö.

Superbt bemötande. Jag förklarade min situation, att Panerai tyckte att en Richemont Group återförsäljare skulle kunna hjälpa till med det (Bergströms Ur är INTE Richemont Group så vitt jag vet). Säljaren hade inga bekymmer med det, tog in klockan och min nedskrivna förklaring av problemet. Förklarade vidare att jag behövde inte betala något idag, men att om inte frakten bekostades av Panerai, skulle jag få betala 1 500 kr när jag hämtade ut klockan.

Snyggt hanterat och stor eloge till Bergströms Ur. Idag knatade jag in och hämtade min nyservade klocka, går suveränt (än så länge…).
Ska även passa på att ge en liten känga till Hukes, som jag tycker skötte situationen dåligt. Även om det inte finns någon skyldighet att hjälpa till, borde man ha fått ett bättre bemötande i butiken.

20160708_153842.jpg
ADs i Stockholm borde ta efter, skönt att det ordnade sig.

Läste igenom alla (ja, ALLA) inlägg i tråden under Londonsemestern för några veckor sedan. Samma dag vi åkte över lämnade jag in Rollen på bandstiftsbyte och fick samtidigt titta på en 321. Snygg var den ju såklart! I London såg jag flera Pannor, faktiskt fler än Rolexar.
I veckan åkte jag till Sthlm och såg flera pannor på tunnelbanan.
Måste säga att intresset avtog lite iom detta.
Men idag läste jag att den hårda Submersible finns i 44 mm. Då finns det ju plötsligt ett lite mer udda alternativ i en för mig vettigare storlek!
Läste på länken nedan att lug to lug-måttet är 52 mm vilket gör att den inte alls är så stor.
Den Breitling jag varit intresserad av har ett mått på nästan 55 mm och kostar ungefär lika.
Dessa val, dessa val :rolleyes:

http://www.thewatchobserver.co.uk/panerai/luminor-submersible-pam-24-4689#.V4Ceb8VvnK0

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_front_spento.jpg

Läste igenom alla (ja, ALLA) inlägg i tråden under Londonsemestern för några veckor sedan. Samma dag vi åkte över lämnade jag in Rollen på bandstiftsbyte och fick samtidigt titta på en 321. Snygg var den ju såklart! I London såg jag flera Pannor, faktiskt fler än Rolexar.
I veckan åkte jag till Sthlm och såg flera pannor på tunnelbanan.
Måste säga att intresset avtog lite iom detta.
Men idag läste jag att den hårda Submersible finns i 44 mm. Då finns det ju plötsligt ett lite mer udda alternativ i en för mig vettigare storlek!
Läste på länken nedan att lug to lug-måttet är 52 mm vilket gör att den inte alls är så stor.
Den Breitling jag varit intresserad av har ett mått på nästan 55 mm och kostar ungefär lika.
Dessa val, dessa val :rolleyes:

http://www.thewatchobserver.co.uk/panerai/luminor-submersible-pam-24-4689#.V4Ceb8VvnK0

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_front_spento.jpg
Fy fan passa dig alltså, köp inte Panerai för då kommer du plötsligen inse att många andra klockor faktiskt är rätt tråkiga och behovet att ha fler referenser från Panerai blir nästan ett måste. Du kommer ha ett öga för detaljer som du aldrig tänkt på förut och framförallt, ÅNGEST av vilka av alla skitsnygga straps du ska ha just idag.

Sedan blir det ju även lite sektliknande community av Paneristis som är totalt ohälsosamt för att man får nya inspel av nya referenser att köpa hela tiden och man kan på GTG sitta och diskutera små fina detaljer i utformning av tavlor i evighet. Sjukt tjatigt!

Nope klart och tydligt, stay away. Kör Rolex istället som var och varannan kotte har och där referenserna förblir desamma år efter år efter år. ;) Breitling är ju ett bra val också, syns ju nästan aldrig till... ;)

Tillbaka
Topp