Känner att jag ville posta det här även i den här tråden:
Min Panerai 372 började sacka, några minuter då och då under dagen. Klockan stannade alltså. Mycket frustrerande. Kollade min garanti, bråttom. Endast 11 dagar kvar till garantin gick ut. Mailade Panerai. Väntade tre dagar. Mailade Panerai igen, men förstod att det kanske dröjer lite med att få svar, så jag ringde upp Panerai.
Supertrevligt kundbemötande, all heder till Panerai. Fanns några olika alternativ:
- Skicka klockan själv till Panerais servicecenter.
- Lämna in den hos Nymans Ur, förhoppningsvis kan de hjälpa till på plats, annars skickas den in, kostar 1 500 kr. Pratade med en flicka på Nymans Ur, mycket trevlig.
- Lämna in klockan i Panerai-butiken i Köpenhamn. Förmodligen skulle det även här kosta 1 500 kr.
- Lämna in klockan hos valfri återförsäljare av något märke som ingår i Richemont Group.
Då jag är aningen bekväm av mig gick jag till Hukes i Malmö, ligger 300 meter från där jag bor. Men, döm om min förvåning då jag, aningen bryskt, blev uppläxad och förklarad för att Hukes minsann inte ombesörjde transport till servicecentrum för märken som inte säljs i butiken. Jag försökte förklara att det tydligen är kutym att alla inom Richemont Group hjälps åt vid sådana tillfällen, men det hjälpte inte.
Aningen förgrymmad och lite orolig att jag var tvungen att åka till Köpenhamn på min första lediga lördag på flera veckor, tänkte jag att jag ska fasen testa med Bergströms Ur i Malmö.
Superbt bemötande. Jag förklarade min situation, att Panerai tyckte att en Richemont Group återförsäljare skulle kunna hjälpa till med det (Bergströms Ur är INTE Richemont Group så vitt jag vet). Säljaren hade inga bekymmer med det, tog in klockan och min nedskrivna förklaring av problemet. Förklarade vidare att jag behövde inte betala något idag, men att om inte frakten bekostades av Panerai, skulle jag få betala 1 500 kr när jag hämtade ut klockan.
Snyggt hanterat och stor eloge till Bergströms Ur. Idag knatade jag in och hämtade min nyservade klocka, går suveränt (än så länge…).
Ska även passa på att ge en liten känga till Hukes, som jag tycker skötte situationen dåligt. Även om det inte finns någon skyldighet att hjälpa till, borde man ha fått ett bättre bemötande i butiken.