Chief
Basic
Se upp för Escobar straps på Facebook. Säkert helt ok band men blev inbjuden av dem/honom till en sluten köp och sälj grupp där det var ok att sälja fakes/hommages. Lämnade omgående!
Tack för varningen!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se upp för Escobar straps på Facebook. Säkert helt ok band men blev inbjuden av dem/honom till en sluten köp och sälj grupp där det var ok att sälja fakes/hommages. Lämnade omgående!
om du inte söker orginal kan jag rekomendera panatime.comNågon som har tips på en bra hemsida med panerai band som har snabb leveranstid?
livsfarligt det där. Provade panerai första gången på GTG'n i stockholm och kände direkt att den var tvungen att komma in i "samlingen".Testade en fin 000:a igår (tror jag, keff på Panerairefs). De växer på mig, på gott och ont @Palenkovich @marlun27
I know! Testade ju din på Eriksons-eventetlivsfarligt det där. Provade panerai första gången på GTG'n i stockholm och kände direkt att den var tvungen att komma in i "samlingen".
jag vet du har en i samlingen inom ett par månader om jag får bettaI know! Testade ju din på Eriksons-eventet
Ont? Finns inget ont i det där..Testade en fin 000:a igår (tror jag, keff på Panerairefs). De växer på mig, på gott och ont @Palenkovich @marlun27
Nä, det kanske du har rätt i! Bra jävla klossar dessa pannorOnt? Finns inget ont i det där..
Bara en tidsfråga nu innan du är fast forever
ja men de ligger bra på handleden trots sin storlek. Även om du likt mig skulle ha handleder som gemene 6 åringNä, det kanske du har rätt i! Bra jävla klossar dessa pannor
Det som jag är så fascinerad över! Stora som fan men ändå riktigt bekväma på något sätt. Tidsfråga som sagt, med betoning på tid, höhÖöja men de ligger bra på handleden trots sin storlek. Även om du likt mig skulle ha handleder som gemene 6 åring
Helt rätt "första Panna"Testade en fin 000:a igår (tror jag, keff på Panerairefs). De växer på mig, på gott och ont @Palenkovich @marlun27
om du inte söker orginal kan jag rekomendera panatime.com
Jag har det. Köpte ett par canvas av dem, snabb leverans / bra kommunikation / etc., men jag var verkligen inte nöjd med banden. Framförallt var de väldigt långa och oerhört hårda. De försvarade det med att det är stora män som bär Panerai ... Jag kan tillägga att jag inte är fjuttig på något vis, så nja, från dem beställer jag nog inte mer.Jag håller precis på att välja strap, någon som har erfarenhet av Kyros Straps?
Det är den vanliga katalogen - bara att beställa via Panerai.com. Ligger under "Resources"
Och sedan "Catalogues". Välj "Print catalogues". Du behöver skapa ett konto men det kanske du har redan?
Fick hem katalogen från panerai idag, väldigt trevlig läsning!Bra tips! blev en beställning
Jag har det. Köpte ett par canvas av dem, snabb leverans / bra kommunikation / etc., men jag var verkligen inte nöjd med banden. Framförallt var de väldigt långa och oerhört hårda. De försvarade det med att det är stora män som bär Panerai ... Jag kan tillägga att jag inte är fjuttig på något vis, så nja, från dem beställer jag nog inte mer.
Får jag tipsa om http://kainheritage.com/ istället? De är snabba och det är hög kvalitet på banden.
Jag tycker att om man har en standardlängd på en strap som inte är 125/75 utan mer åt 160/90 så ska det stå tydligt. Du har ju det utskrivet, så det är inte dig jag klagar påKyros kan väl sy måttbeställt som jag och alla andra? Köper du kläder och skor one-size också?
Fråga ... jag har "2015" års katalog samt "2015-2016" som jag beställde hem i början på året. Ingen av dem har min (vita nya base) 630 med, inte Due och inte de nya slimmade modellerna av Luminor och Luminor marina ... har du fått en "2016" med de modellerna i?Fick hem katalogen från panerai idag, väldigt trevlig läsning!
160+90 var ju iofs rätt extremt. Jag har gjort en del remmar 160+100 men då är det för att man vill efterlikna "originallooken", banden då var extremt långa för att passa utanpå dykdräkten. Generellt kan man nog räkna med att Panerai-remmar är 130+80 eller 140+80 om inget annat sägs, 160+90 hade jag utan att blinka returnerat om jag var du.Jag tycker att om man har en standardlängd på en strap som inte är 125/75 utan mer åt 160/90 så ska det stå tydligt. Du har ju det utskrivet, så det är inte dig jag klagar på
Kyros är enda bandmakaren som levererat något större än 125+75 (utan att fråga först) av alla de jag köpt av, och jag har köpt av klart många vid det här laget. Så, se det här som ett info-inlägg då till alla som tänker beställa något från bandmakare (att man måste dubbelkolla noga innan man beställer). Jag returnerade givetvis.160+90 var ju iofs rätt extremt. Jag har gjort en del remmar 160+100 men då är det för att man vill efterlikna "originallooken", banden då var extremt långa för att passa utanpå dykdräkten. Generellt kan man nog räkna med att Panerai-remmar är 130+80 eller 140+80 om inget annat sägs, 160+90 hade jag utan att blinka returnerat om jag var du.
För canvas kan jag rekommender AW-straps här på KS. Bästa canvasbandet jag hittat!Jag har det. Köpte ett par canvas av dem, snabb leverans / bra kommunikation / etc., men jag var verkligen inte nöjd med banden. Framförallt var de väldigt långa och oerhört hårda. De försvarade det med att det är stora män som bär Panerai ... Jag kan tillägga att jag inte är fjuttig på något vis, så nja, från dem beställer jag nog inte mer.
Får jag tipsa om http://kainheritage.com/ istället? De är snabba och det är hög kvalitet på banden.
+1 på den!För canvas kan jag rekommender AW-straps här på KS. Bästa canvasbandet jag hittat!
Den där är som gjord för dig bro! Handla handlaTestade en fin 000:a igår (tror jag, keff på Panerairefs). De växer på mig, på gott och ont @Palenkovich @marlun27
Shopaholic in i benmärgen Pauli <3Den där är som gjord för dig bro! Handla handla
nej jag har också "2015-2016"Fråga ... jag har "2015" års katalog samt "2015-2016" som jag beställde hem i början på året. Ingen av dem har min (vita nya base) 630 med, inte Due och inte de nya slimmade modellerna av Luminor och Luminor marina ... har du fått en "2016" med de modellerna i?
Jag vill ha de kataloger där mina Panerai har dykt upp första gången, jag har för de andra två men inte för 630:n ... jag får vänta då. Kanske kommer i höst.nej jag har också "2015-2016"